image-healing901
بی خوابی تاثیرات منفی زیادی روی سلامتی میگذارد اگر دچار اختلالات خواب شده اید سعی کنید در رختخواب نمانید و وقت خود را با بیدارماند روی آن تلف نکنید

افرادی که به بیماری بی‌خوابی مبتلا هستند، سخت به خواب می‌روند یا موقع خواب تا مدت زیادی بیدار می‌مانند. یکی از مطالعات اخیر درباره بیماری بی‌خوابی نشان می‌دهد که این افراد باید زمان کمتری را در رخت‌خواب بمانند و باید از این راه به‌عنوان یکی از روش‌های مقابله با بیماری بی‌خوابی مزمن استفاده کنند.

محققان دانشگاه پنسیلوانیا در مطالعه اخیرشان به این نتیجه رسیدند که چیزی که می‌تواند به ۷۰ تا ۸۰ درصد از بیماران مبتلا به بیماری بی‌خوابی کوتاه‌مدت یا حاد کمک کند تا از تبدیل شدن بیماری به بی‌خوابی طولانی‌مدت و مزمن جلوگیری کنند، این است که زمان حضور در رخت‌خواب را محدود کنند.

مثلا اگر فرد بیمار ۱۱:۳۰ شب می‌خوابد و قصد دارد که ۷:۳۰ صبح فردا بیدار شود ولی ۵:۳۰ صبح بیدار می‌شود، نباید بعد از بیدار شدن در رخت‌خواب بماند و باید همان موقع بلند شود و فعالیت روزانه‌اش را شروع کند. مسئولان این مطالعه می‌گویند که بیماران مبتلا به بی‌خوابی مزمن معمولا برعکس این کار را انجام می‌دهند. نتایج نهایی این مطالعه نشان می‌دهد که کسانی که خوب می‌خوابند، زمان کمتری را در رخت‌خواب می‌گذارنند و دائما در رخت‌خواب چرت نمی‌زنند.
منبع:medicalnewstoday
سلامتیسم

ارسال شده در 28 خرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • اهمیت بالای انجام غربالگری نوزادان
  • درمان بیماری ها با رایحه و ظاهر مواد غذایی
  • حقایقی که باید درباره بچه های مبتلا به ADHD بدانید
  • فشارخونی ها و عید دیدنی
  • دل پیچه نوزادان
  • چکار کنیم که به واریس مبتلا نشویم
  • اطلاعاتی پیرامون پدیده دژاوو
  • ناباروری مردان بخاطر عفونت در بدن
  • علل تب حصبه و علائم آن
  • گیاه اکالیپتوس خاصيت ضد باكتريايي دارد
  • چگونه طاسی در مردان را درمان کنیم؟
  • ورزشکاران از این نوشیدنی ها استفاده کنند
  • برای تمیز کردن سینک ظرفشویی این کارها را انجام دهید
  • تاثیر نوشیدنی شیرین بر افزایش حجم شکم
  • کالری تمبر هندی
  • محبوبترین ها

  • کدام ماهی بهتر است؟ دریایی در مقابل پرورشی
  • اگر میخواهید کالری بسوزانید این توصیه هارا جدی بگیرید
  • اثرات پس از نوشیدن مایعات شیرین روی بدن
  • لزوم مصرف میوه های آبدار بین افطار تا سحر
  • مانده های قهوه و این فواید
  • لپه باعث جلوگیری از بالا رفتن میزان قند و فشار خون می شود
  • نقش ادویه جات در رژیم غذایی
  • خورد و خوراک اصولی تیروئیدی ها
  • بهترین آبمیوه ها برای حفظ سلامت
  • نقش آنتی اکسیدان ها در بدن چیست؟
  • با بدترین مواد غذایی و رژیم های غذایی آشنا شوید
  • مزیت های تغذیه ای اشپل ماهی
  • دانه کنجد موثر برای کاهش فشار خون و التهاب
  • آیا می دانید بجای کره چه بخورید؟
  • چطور اشتهارا افزایش دهیم
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است