date_fruit

خرما و رطب برای افراد دیابتی مضر است یا مفید؟آیا در بالابردن قندخون آن ها تاثیرگذار هستند یا نه ؟می خواهیم در این مورد به دانستنی هایمان بیافزاییم با ما همراه باشید

بسیاری از افراد علاقه‌ای به خوردن خرما ندارند، چون فکر می‌کنند که خرما باعث افزایش سطح قند خون می‌شود. خوش‌بختانه مطالعات متعددی تا به امروز ثابت کرده‌اند که چنین تصوری کاملا اشتباه است.

بسیاری از افراد علاقه‌ای به خوردن خرما ندارند، چون فکر می‌کنند که خرما باعث افزایش سطح قند خون می‌شود. خوش‌بختانه مطالعات متعددی تا به امروز ثابت کرده‌اند که چنین تصوری کاملا اشتباه است. براساس گزارشی که Nutrition Journal در سال ۲۰۱۱ میلادی ارائه کرد، حتی مصرف خرما (کالری خرما چقدر است؟) برای بیماران مبتلا به دیابت هم مضر نیست.

این مطالعه نشان می‌دهد که خرما علی‌رغم قند طبیعی زیادی که دارد،‌ از شاخاص گلایسمیک پایینی برخوردار است و سطح قند خون را بعد از خوردن افزایش نمی‌دهد. با این‌حال اگر به بیماری دیابت مبتلا هستید، بهتر است قبل از اضافه کردن خرما به رژیم غذایی حتما با پزشک مشورت کنید.

خرما سرشار از فیبر است که به پایین آوردن سطح کلسترول خون کمک می‌کند و از ابتلا به چاقی،‌ بیماری قلبی و سرطان کولورکتال جلوگیری می‌کند. گزارش Critical Reviews in Food Science and Nutrition در سال ۲۰۰۸ میلادی نشان داد که فیبر موجود در خرما، نوعی فیبر نامحلول است که به چربی‌ها و کلسترول می‌چسبد و آن‌ها را از بدن خارج می‌کند.

گزارش دیگری از Journal of Agricultural and Food Chemistry در سال ۲۰۰۹ میلادی نشان داد که مصرف خرما می‌تواند سطح تری‌گلیسیرید را ۸ تا ۱۵ درصد کاهش دهد. کاهش سطح تری‌گلیسیرید می‌تواند خطر سخت شدن رگ‌های خونی و بروز سکته مغزی و حمله قلبی را کم‌تر کند.
منبع:livestrong

 سلامتیسم،

 

ارسال شده در 28 خرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • خوبی های تکنولوژی برای اطفال
  • اگر نگران وضعیت فشار خون و کلسترول خود هستید بخوانید
  • تاثیرات بازی با عروسک بر روی رفتار کودک
  • اگر ریفلاکس معده دارید با این روش سنتی درمانش کنید
  • پروتز سینه خوب یا بد؟
  • كاشف واقعي واكسن كيست؟
  • با جعفری تر و تازه بمانید
  • عدم رضایت پرستاران از دریافتی ماهانه
  • اصول رفتار با همسر
  • مادران سزارینی توجه کنند کودکان شان در معرض خطر چاقی است
  • آموزش ناپدری و ناماداری خوب بودن
  • رسیدگی به ورزش حین کار
  • نکاتی در مورد خوراکی همیشگی ایرانی ها در صبحانه
  • سوپ لذیذ و خوش طعم پیاز
  • اهمیت نیاسین یا اسیدنیکوتینیک B3
  • محبوبترین ها

  • دانستنی ها و نکات ضروری درمورد کنسرو ها
  • رژیم غذایی و تاثیر آن روی زیبایی
  • خوردنی های موثر برای کنترل کلسترول خون
  • درباره دو نوشیدنی رایج جدیدترین تحقیقات را بخوانید
  • زیانهای آدامس برای میگرنی ها
  • بهترین شیرینی برای خوردن با چای
  • مقایسه غذاهای نیمه آماده و فست فودها
  • همه چیز در رابطه با فواید و مضرات شکلات
  • هات داگ راه ورودی سرطان روده!
  • معرفی 5 قانون ساده و مؤثر برای کاهش وزن
  • خوردن گردو به این دلایل
  • با میوه هایی که کالری کمی دارند آشنا شوید
  • چاقی مهمترین معضل تغذیه ای
  • بررسی ارزش تغذیه ای شلغم
  • محتویات یک رژیم غذایی سالم
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است