توقف حرکات ورزشی تمرینات ورزشی تحرک و فعالیت های ورزشی بیماری های قلبی- تنفسی بافت ها و اندام های داخلی بدن انجام فعالیت های بدنی
بین فعالیت ورزشی و تغذیه چه میزان فاصله باید بگذاریم و در این زمینه توصیه های مربیان ورزشی چیست آن ها چه پیشنهاداتی در این زمینه به ورزشکاران می کنند؟

دکتر فرح بخش متخصص تغذیه  گفت: تغذیه و فعالیت فیزیکی از عوامل مهم سلامت عمومی بدن به شمار می آیند که فعالیت فیزیکی متناسب با سن افراد متفاوت است و تحرک و داشتن فعالیت بدنی از بروز سرطان و بیماری های گوارشی جلوگیری می کند.
وی ادامه داد: فرد بالغ میانسال هفته ای 150 دقیقه باید فعالیت داشته باشدبه نحوی که ضربان قلب او شدت یابد و تعریق بدن و تند شدن ریتم تنفس افزایش یابد.
فرح بخش افزود: بعضی از افراد فعالیت فیزیکی شان بیشتر از این حداقل است که “فعالیت ورزشی” نام دارد که بر اساس نوع ورزش ،جنسیت و سن نیازهای خاص خود را دارد مثلا کوه و دوندگی دو ورزش متفاوت از هم می باشند و هر کدام دارای اصول و قواعد خاصی است اما اغلب فاصله بین غذا خوردن و ورزش باید سه الی چهار ساعت باشد.
فرح بخش اظهار داشت: غذای کامل قبل از ورزش باید حاوی 3 تا 4 گروه مواد غذایی غلات ،پروتئین ،سبزی جات و روغن باشد،اما کسی که یک ساعت ورزش می کند ،کربوهیدرات ،حبوبات و نان و پنیر میان وعده خوبی است و در حین ورزش نوشیدنی مایع یا ژل مانندی استفاده شود که غلظت 6 درصد کربوهیدرات را داشته باشد،بدن باید مایعات کافی و خوبی در حین و پس از ورزش دریافت کند که 1 لیتر آب به ازای هر ساعت ورزش مقدار مناسبی است و همچنین این مقدار باید 1 تا 2 ساعت بعد از ورزش هم استفاده شود ،چون در صورت کمبود آب واکنش شیمیایی مضری در بدن به وجود می آید.
وی در پایان یادآور شد: زمان ورزش با وعده غذایی بعد از آن 1 ساعت باید فاصله داشته باشد و حاوی کربوهیدرات و پروتئین کافی باشد؛ مثلا ساندویچ گوشت غذای مناسبی است چون اگر کربوهیدرات و گلیکوژن به بدن نرسد ،کبد دچار اختلال می شود و توان ورزشی کم می شود.
انتهای پیام/
باشگاه خبرنگاران جوان،

ارسال شده در 28 خرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • هدف گذاری و رسیدن به آن
  • نکات موثر برای برنامه ورزشی موثر و مفید
  • سوالات شایع درباره مشکلات چشم در دیابت
  • راز هایی در مورد خواص میگو و طبخ آن
  • 12 شیوه ورزش در هوای گرم
  • از خواص شگفت انگیز لبو چه می دانید؟
  • کاهش وزن و تناسب اندام تازه مادرها
  • بهترین مواد غذایی هنگام سرماخوردگی
  • اّب رسانی پوست را در خانه اینگونه انجام دهید
  • مراقبت بیشتر ازدهان و دندان با این روغن
  • ساخت ضربان‌سازهای قلب از گذشته تا به امروز
  • کمبود های مختلف بدن و مور مور شدن
  • شیرینی قالبی با پنیر پیتزا
  • باید و نباید های پیتزا خوردن در دوران حاملگی
  • انواع بیماری های مختلف در فصل گرما
  • محبوبترین ها

  • رابطه بی پولی با سالم زیستن
  • توصیه های سلامت برای روزه داری سالم
  • تعطیلات و این فعالیت های مفید
  • خاطره ای از آتش نشان شجاع
  • با این کارها وقتتان هدر نمی رود!
  • بالا رفتن فعالیت مغز در فصول گرم سال
  • محلول های ضدعفونی کننده خانگی بسازید
  • گاو دو سر
  • احساس خنکی با این چای
  • کاهش وزن راحت تر با این کارهای صبحگاهی
  • حلقه با مصارف جالب
  • مقابله با رگ های عنکبوتی در نواحی مختلف بدن
  • چاق کننده های طبیعی
  • به فندق ایمان بیاورید
  • حواستان به چربی سوزها باشد
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است