25
تا بحال شده با وجود کارکردن دچار حالت کسلی و یکنواختی شوید و مدام خواب آلوده باشید و یکنواختی و روزمرگی در محل کار شما را دلزده کرده باشد؟

 حتماً برای شما پیش آمده که در محیط کار از شدت کسالت و خسته کننده بودن کاری که انجام می دهید چشمتان را ببندید و بخوابید. بدون تردید کم نیست تعداد افرادی که از زمان ورودشان به محل کار تا پایان روز دائم به ساعتشان نگاه می کنند و ترک این محیط را انتظار می کشند. تا به حال فکر کرده اید که این مسأله چه تأثیری بر سلامتی و کارکردهای مغز ما دارد؟

ممکن است کمی عجیب و دور از ذهن به نظر برسد ولی واقعیت اینجاست که انجام کارهای کسالت بار و خسته کننده به شدت مغز ما را تحت تأثیر قرار می دهد. نتایج به دست آمده از آخرین تحقیقات انجام شده حکایت از آن دارد که گذراندن چند ساعت از روز در محیط کاری کثیف با وظایفی تکرار شونده و خسته کننده در بلند مدت قوای شناختی کارمندان را تضعیف می کند.

زمانی که از محیط کاری کثیف صحبت می کنیم شلختگی تنها بخشی از مقصود و منظور ما است؛ صدای بلند و تهویه نامناسب بخشی دیگر از مشکلات یک محیط کاری است. از طرف دیگر، انگیزه بخش نبودن کار و کسالت آور بودن آن تأثیری به مراتب شدیدتر و حتی جبران ناپذیر بر مسئول آن می گذارد. به همین دلیل، افرادی که از کار خود لذت نمی برند و آن را کسالت بار توصیف می کنند تضعیف قوای شناختی مغز را سریع تر از دیگران تجربه می کنند.

این دسته افراد اغلب زمان بندی درستی برای انجام کار خود ندارد، نمی توانند روی وظایفشان تمرکز کنند و به دنبال راهی برای فرار از مسئولیت خود هستند. این در حالی است که کار کردن در محیطی سرزنده و مشغولیت به کاری که دوستش داریم موجب استقبال از چالش ها و یافتن راهی برای حل آنها می شود. بر این اساس، کارهای کسالت آور و خسته کننده حافظه ما را تقلیل می دهند و به نوعی پیری زودرس مغز را موجب می شوند.

به همین علت گفته می شود، بودن در موقعیت های کاری که توان و قدرت تصمیم گیری در اختیار افراد گذاشته شود و آنها احساس مشارکت بیشتری در امور داشته باشند به حفظ و حتی ارتقا قوای شناختی و کارکردهای مغز کمک شایانی می کند.

منبع: دیلی میل

از شفقنا زندگی،

ارسال شده در 29 خرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • درمانی طبیعی برای تنگی نفس
  • سالم ترین و به صرفه ترین ماسک های دستی برای شما
  • روزه داری در بیماران آسم
  • فقدان حمایت های اجتماعی در بیماران افسرده
  • عوارض کم شدن بی کربنات در افراد سالخورده
  • مصرف این رژیم غذایی سبب جذب ویتامین E می شود
  • اعتماد به نفس بالا و پایین درکودکان چه نشانه هایی دارد؟
  • با شک های همسر خود چه کنیم؟
  • لاغری موضعی با این روش ها
  • ورزش بیش از اندازه، علائم خاص خود را دارد
  • اهمیت ورزش های استقامتی در سن 40 سالگی
  • معرفی محصولات تقویت کننده ابرو در بازار ایران
  • کلیدهای طلایی موفقیت که از انها بی خبرید
  • اپلیکیشن جدید برای رانندگی ایمن
  • نکاتی و جالب و طلایی درباره ی فیبر
  • محبوبترین ها

  • این رژیم غذایی مانع ابتلای شما به سرطان می شود
  • توضیحاتی پیرامون بستنی سنتی
  • ده روش معجزه آسا برای لاغری
  • کالری منفی در چه غذاهایی وجود دارد؟
  • مواد مغذی تقویت کننده هوش اطفال
  • خوراکی های ضد استرس
  • راهکار هایی برای درمان اشتهای زیاد
  • ورزشکاران چطور غذا بخورند
  • درمان عرق سوزی با کمپرس سماق
  • چگونه چیپس سیب زمینی به شما کمک میکند لاغر شوید
  • معجزه کشک برای کاهش وزن
  • مصرف نادرست نان چگونه است؟
  • آشنایی با انواع چربی های سالم
  • معرفی روغن های سالم و بی خطر برای سلامتی
  • خوردنی های که به ظاهر مفید هستند
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است