مشاوره زیبایی
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر کمالی
دکتر کمالی
پوست مو و زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد

mental health

اصطلاح بهداشت روانی به معنی بهزیستی جسمانی و هیجانی و هم چنین نداشتن بیماری روانی است. هم چنین این اصطلاح به توانایی ادامه یک زندگی فعال و کامل و نیز انعطاف پذیری در مقابله با فشارهایی است که در زندگی رخ می نمایند. در مورد کودکان این اصطلاح به معنای فعال کردن بالاترین حد توانایی ها و روابط آن ها هم هست. علاوه بر این حوزه علوم بهداشت روانی کودکان و نوجوانان به تدریج چنان توسعه پیدا کرده که علاوه بر توجه به نیازهای آنان که از مشکلات شدید بهداشت روانی رنج می برند رویکردی پیش گیرانه و نقشی در ارتقای بهزیستی کودکان داشته باشد.
ترغیب شایستگی هیجانی کودکان و رشد مهارت های اجتماعی در آن ها علاوه بر آن که سبب انعطاف پذیری کودکان در برابر مشکلات بهداشت روانی می شود بر توانایی بالقوه یادگیری آنان نیز می افزاید. مدارس در کمک به کودکان برای رشد و ارتقای این مهارت ها نقش اساسی دارند و از این رو معلمان می توانند نقش مهمی در توجه به نیازهای مربوط به بهداشت روانی و نیز یادگیری کودکان و نوجوانانی داشته باشند که با آن ها در تماس هستند. بنیاد بهداشت روانی انتصاب یک هماهنگ کننده امور بهداشت روانی در مدارس، راه اندازی سرویس بهداشت روانی مدرسه- محور، طرح های حمایتی همسالان و فعالیت های خارج از مدرسه را به منظور تقویت مهارت های اجتماعی و هیجانی در کودکان و غلبه بر نگرانی های فزاینده در مورد شیوع و گسترش مشکلات روانپزشکی و روان شناختی در بین کودکان توصیه شده است.
گرچه مشکلات بهداشت روانی برخی از کودکان علت مشخص زیست شناختی دارد اما در بیشتر موارد عوامل محیطی و تعاملات کودکان با اطرافیان خود نقش اساسی در پیشرفت یا بازدارندگی مشکلات آنان ایفا می کند. دیدگاه تعاملی که در آن به صورت فزاینده ای بر تاثیر محیط مدرسه بر روی کودکان مسئله دار تاکید می شود امروزه وسیعا مورد پذیرش است. تاثیرهای مدرسه اغلب به عنوان یکی از عوامل مهم موثر در رفتار شاگردان به شمار می رود. هم چنین اهمیت تعامل معلم با شاگردان به خوبی مشخص شده است. محیط مدرسه اهمیت اساسی دارد و مدارس و معلمان به اذعان بسیاری می توانند تاثیرهای جدی در شکل گیری رفتار و رشد هیجانی شاگردان داشته باشند.
این نکته باعث توجه زیاد به رویکردهای مربوط به کل مدرسه در برخورد با مشکلات بهداشت روانی کودکان شده است. معلمان می توانند از طریق ایجاد منش مثبت در مدارس محیط درمانی کمابیش موثری را ایجاد نمایند که در آن شاگردان به جای این که از طریق سایر شیوه ها مشکل دار بودن خود را نشان دهند به خود بپردازند و از نظر هیجانی رشد کرده و در مورد مسائل خود بحث و گفتگو کنند. معلمان با ایجاد منش اعتمادپذیری، بازبودن و شناخت، همراه با تمرکز بر ایجاد ارتباط با شاگردان در کنار اعطای مسئولیت به آنان می توانند در ارتقای بهزیستی روانی شاگردان نقش موثری ایفا کنند.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

5 1000
ارسال شده در 30 خرداد 1395 توسط با موضوع روانشناسی
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x