دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک

 654

چگونه می توانیم در بهبود عملکرد تیروئیدمان نقش داشته باشیم روش های موثر برای تقویت عملکرد تیروئید کدامند؟با راه حل های طبیعی در این زمینه آشنا شوید

اختلال در عملکرد غده پروانه ای شکل تیروئید که در زیر گلو واقع شده، مشکلات سلامتی رایج از قبیل افزایش وزن غیر قابل توضیح، عدم تنظیم سوخت و ساز بدن، افسردگی، خستگی، به هم خوردگی چرخه خواب و … را به همراه دارد.

،با این حال انجام برخی تغییرات در شیوه زندگی و رژیم غذایی می تواند عملکرد این عضو بدن را موثرتر کند. در اینجا 7 اقدام طبیعی و غیر دارویی برای افزایش عملکرد تیروئید معرفی شده است:

اضافه کردن ید به رژیم غذایی: به گزارش انجمن تیروئید آمریکا، کمبود ید یکی از علل عمده تولید کمتر هورمون تیروئید است. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که رژیم غذایی تان حاوی ید به میزان کافی است. غذاهای غنی از ید عبارتند از تخم مرغ، ماهی های آب های شور، پنیر و نمک های غنی شده با ید. با این حال توصیه داشته باشید که نمک را می توانید حداقل یک قاشق چای خوری در روز دریافت کنید و برای دریافت ید بیشتر باید به منابع دیگر آن متوسل شوید.

دریافت سلنیوم: مصرف منظم سلنیوم می تواند منجر به درمان مشکلات تیروئید شود. سلنیوم در آجیل های مخلوط، دانه آفتاب گردان، تخم مرغ، ماست و قارچ موجود است. سلنیوم عنصر مهمى است که میزان آن در بدن هر فرد تنها در حدود ده تا 15 میلى ‌گرم است. اما همین مقدار بسیار ناچیز نقش موثرى در کنترل مهمترین فعالیت ‌هاى بدن برعهده دارد. کمبود سلنیوم قدرت دفاعى بدن را کاهش مى ‌دهد و موجب ضعف کار عضلات قلبى مى‌ شود که خطر ابتلا به سکته را افزایش مى‌ دهد. ریزش شدید و یکباره موها نیز از پیامدهاى کمبود این عنصر است. کمبود سلنیوم مشکلى است که در ارتباط با اختلالات تیروئید اغلب نادیده گرفته مى‌ شود، در حالی که نقش این عنصر در کنترل فعالیت‌ هاى تیروئیدی به اندازه عنصر ید مهم است.

مصرف کافی روی: کمبود روی می تواند منجر به هر دو اختلال کم کاری و پرکاری تیروئید منجر شود. روی یک ماده معدنی ضروری است که به طور طبیعی در موادی از جمله گوشت گاو بدون چربی، گوشت مرغ، اسفناج، دانه های خاص، آجیل و مغز ها، غلات کامل، شیر و لبنیات و شکلات تلخ سرشار از روی هستند.

اضافه کردن منیزیم به رژیم غذایی: منیزیم عنصر ضروری دیگری است که به بدن برای انجام وظایف کلیدی کمک می کند. به گفته کارشناسان اکثر آمریکایی ها دچار کمبود منیزیم هستند چون مصرف بیش از حد کافئین و مواد قندی منجر به کاهش منیزیم در بدن می شود. عنصر منیزیم برای تبدیل ید به هورمون های تیروئید از قبیلT3وT4مهم است. این یعنی عدم دریافت کافی منیزیم می تواند منجر به کم کاری تیروئید، افزایش وزن، خستگی عمومی، پوست خشک، و حتی افسردگی منجر شود. در حالی مکمل های منیزیم موجودند، می توان از طریق مصرف اسفناج، ذرت شیرین، آووکادو، میگو، کشمش، موز، و کلم بروکلی آن را به دست آورد.

کاهش استرس: ورزش و انجام پیاده روی سریع بخصوص بعد از وعده های غذایی منجر به کاهش استرس می شود. به گفته محققان استرس اصلی ترین عامل به هم خوردن تعادل تیروئید است و باعث افزایش هورمون کورتیزول می شود. این روند مانع وارد شدن هورمون های تیروئید به سلول های بدن می گردد.

پرهیز از مصرف سویا: بیش از 3 هزار نوع فلاوونوئید در ترکیب مواد غذایی کشف شده است که از جمله مهمترین آن‌ها می توان فلاوونوئیدهای موجود در دانه های سویا را نام برد. این فلاوونوئیدها عبارتند از: جنیستئین و دائیدزئین. فلاونوئیدهای سویا فعالیت تیروئید پراکسیداز را کاهش می‌دهند. نکته قابل توجه این است که حتی پختن هم از فعالیت گواتروژنیک سویا نمی کاهد. مطالعات متعدد اثرات ضد تیروئید سویا را به اثبات رسانده است.

استفاده از روغن نارگیل: اگرچه گزارش های متناقضی درباره اثر روغن نارگیل روی بهبود عملکرد تیروئید وجود دارد، اما این روغن سرشار از مواد مغذی و منبع غنی اسید لوریک بوده و از طریق افزایش کارکرد غده تیروئید باعث بالا رفتن متابولیسم می ‌شود.

منبع: activebeat

  آوای سلامت

 

5 1000
ارسال شده در 1 تیر 1395 توسط با موضوع بیماری ها
ویزیت یاب

مطالب پیشنهادی

پیشنهاد سردبیر

  • نفس کشیدن غلط و آسیب به ریه ها
  • درمان فوری این عارضه ها با موز
  • 101 کاربرد آلوئه ورا: آیا همه را می دانید؟
  • شیوه های کم کردن اضطراب در زمان سخنرانی
  • راهکاری موثر برای درمان سرطان
  • برای نخستین بار به کمک یک پل الکتریکی عصبی یک دست فلج حرکت کرد
  • کم و زیاد کردن داروی فشار خون
  • بهم خوردن چرخه خواب با برخی مواد غذایی
  • محبوبترین ها

  • این غذا ها رژیم غذایی شما را خراب می کنند
  • شب و روز قبل از کنکور را چگونه بگذرانیم؟
  • بچه هایی که اسهال دارند چه غذاهایی توصیه میشود؟
  • املاح و ویتامین های نهفته در انجیر
  • رژیم غذایی برای سندروم ژیلبرت
  • معجون هایی برای رهایی یافتن از چربی اضافی
  • اثرات منفی نوشیدنی های انرژی زا بر قدرت بدنی ورزشکاران
  • چه کسانی نباید ژله بخورند
  • رپورتاژ

  • ارائه خدمات ارتودنسی با استفاده از روش های نوین و پیشرفته
  • شامپوهای ضد ریزش و رویش مجدد مو حاوی کافئین
  • لاپاروسکوپی
  • دکتر دندانپزشک امینی عضو انجمن ایمپلنتولوژی آمریکا
  • بهترین کلینیک تخصصی کاشت مو کدام است ؟
  • کلینیک صدف
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x