مشاوره زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
کلینیک دندانپزشکی پارسا/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی پارسا
ایمپلنتوژیست
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر عارفی
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری های لثه
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی

parents

محور اول شامل اختلالاتی از قبیل اسکیزوفرنای، مدرسه- هراسی، اختلال های خلق و خو، اختلال های اضطرابی، اختلال های انطباقی و اختلال هویت می شود.
محور دوم: اختلال های شخصیتی و آسیب های شناختی
شامل عواملی است که مورد توجه جدی قرار نمی گیرند اما ممکن است منجر به مشکلات وخیمی از قبیل افکار پارانوئیدی یا محدودیت در توانایی هوشی شوند.
محور سوم: وضعیت کلی پزشکی
شامل شرایطی است که بر رفتار تاثیر می گذارد از قبیل وضعیت سلامت قلب یا داشتن فشار روانی (تنش) زیاد.
محور چهارم: مشکلات روان شناختی و محیطی
این محور شامل عواملی است که می تواند به فشارهای روانی  اضافه شود و مشکلات را وخیم تر کند نظیر داغدیدگی و از هم پاشیدگی زندگی زناشویی.
محور پنجم: کارکرد (عملکرد) عمومی
متمرکز بر نحوه عملکرد کودکان در زندگی روزمره آن ها  است و در آن به جنبه های روان شناختی، اجتماعی و شغلی توجه می شود. این عملکرد دارای رتبه بندی کلی در مقیاسی از یک تا صد است که در آن رتبه یک نشان دهنده خطر دائمی وارد آوردن آسیب جدی به خود یا دیگران است و رتبه صد نشانه کارکرد عالی فرد در مجموعه وسیع و متنوعی از فعالیت هاست.
برای تشخیص، فراوانی، شدت علائم و توجه به این که آن علائم بتوانند منجر به وارد آوردن آسیب بر جنبه هایی از زندگی کودک شوند اهمیت اساسی دارد. در هر حال مرزبندی تفکیکی تا حدی دلبخواهی است و اگر خیلی دست بالا گرفته شود ممکن است که برخی از کودکان نیازمند به کمک و حمایت از کمک محروم شوند در حالی که اگر شدت علائم را ریزبینانه و دست کم به کار بگیرند ممکن است رفتاری را که از هر نظر عادتی تلقی می شود رفتار مختل تشخیص دهند.
DSM-IV از این لحاظ که اختلال های روانی را ذات درونی فرد فرض کرده و در ارزیابی خود به عوامل زمینه ای ایجاد کننده آن ها کمتر توجه کرده است مورد انتقاد قرار گرفته است. چنین دیدگاهی می تواند سبب شود که کودکان و خانواده های آن ها مسئولیت رفتار ناشی از اختلال را از خود سلب کنند و اقدامات درمانی محدود شود. به تازگی متخصصان بهداشت روانی اعتقاد پیدا کرده اند که عوامل زمینه ای مهم هستند و این باور در روش های درمانی آن ها بازتاب یافته است. علی رغم تشخیص یک موقعیت ویژه خود اوست و در به کارگیری رویکردهای درمانی باید به آن ها توجه داشت. شخصیت، زمینه و عوامل تاثیرگذار، قوت ها و ضعف های خود را دارند و تعیین در راهبردهای مقابله ای مهم هستند از این رو نباید فقط به تشخیص تکیه کرد. ارائه یک تشخیص معین و برچسب خوردن در مراحل اولیه ممکن است کمک کننده نباشد. والدین، گروه همسالان، معلمان و دیگران ممکن است برداشت های متفاوتی از کودکانی که برچسب تشخیصی می خورند، داشته باشند و واکنش های متفاوتی نسبت به آن ها نشان بدهند. بیشتر متخصصان بهداشت روانی از این مسائل آگاهی دارند و نسبت به برچسب زدن منفی و غیر ضروری مقاومت نشان می دهند و سایر متخصصان را نیز به رعایت این امر دعوت می کنند. از طرف دیگر تشخیص دقیق مقابله با مشکل را برای خانواده ساده تر، قابل درک و قابل پذیرش می کند و همین امر می تواند به صورت غیر مستقیم تاثیر مثبت بر کودک داشته باشد. بهبود دسترسی به مراکز خدماتی و نگرش مثبت دیگران نیز فایده های بیشتری در زمینه برخورد با مشکل کودک دارد. بنابراین مزایای تشخیص دقیق بر پیامدهای منفی آن می جوید.
طی فصل های بعدی که هر یک به انواع خاصی از مشکلات و اختلال های مربوط به بهداشت روانی می پردازند که احتمال دارد معلمان با آن ها برخورد نمایند از معیارهای تشخیصی DSM-IV برای تعریف مشکلات بهداشت روانی مورد بحث استفاده شده است. در مواردی که معیارهای تشخیصی ICD-10 برای اختلال های خاص تفاوت اساسی با معیارهای DSM-IV داشته باشد به معیارهای مورد نظر در ICD-10 نیز اشاره شده است.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

5 1000
ارسال شده در 31 خرداد 1395 توسط با موضوع روانشناسی
کد کم چیست؟

کدکم می تواند از دندان ها اسکن سه بعدی بگیرد و در همان لحظه اقدام به ساخت کل یا بخشی از دندان با ظرافت فوق بالا نماید.

اطلاعات بیشتر

پیشنهاد سردبیر

  • روشهایی برای از بین بردن سرماخوردگی
  • ترس مزمن یک نوع اختلال روانی است
  • رهایی از استرس و اضطراب با این 8 پیشنهاد
  • نحوه برخورد با مردان خاله زنک
  • ایجاد کننده های چربی در کبد
  • کیک قهوه ای با کالری کم و آسان
  • مصرف ژل های زیبایی و بروز این اختلالات خطرناک
  • از بین بردن پشه مالاریا با روشی جدید
  • محبوبترین ها

  • پناه بردن به فضای سبز برای درمان زوال عقل
  • وزوز گوش و راه های مناسب برای غلبه بر آن
  • غافلگیری راننده زن از حمله مار
  • چگونه آنزیم چاقی در میانسالی شناسایی شد؟
  • شرایط آب و هوای تهران
  • حضور موجودات فرازمینی در مریخ
  • تا یک سال آینده از دو داروی دانش بنیان پرده برداری می شود!
  • حساسیت زدایی طبیعی بدن با این کارها
  • رپورتاژ

  • لیزرهای نوین راه حلی آسان برای لبخندی زیبا
  • کلینیک تخصصی ارتودنسی و دندانپزشکی دکتر گوگانی
  • كلينيك تخصصى دندانپزشکی سعادت آباد
  • دکتر دندانپزشک امینی عضو انجمن ایمپلنتولوژی آمریکا
  • لیفت‌پلاس، آخرین تکنیک لیفت صورت، گردن و ابرو
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x