کودکان لجباز کودکان افسرده علم روانشناسی روانشناسی تربیتی اختلال سلوک اختلال رفتاری

کودکان کم سن تری که علائم اختلال سولک را نشان می دهند نیازمند ارجاع فوری به مراکز تخصصی هستند چرا که اگر درمان اولیه انجام نشود نتیجه درمانی یا پیامد طولانی مدت ضعیفی خواهد داشت. الگوهای رفتاری مشکل ساز وقتی ریشه بگیرند نسبت به درمان مقاوم می شوند. به عنوان مثال برای تشخیص اولیه می توان فهرست کنترلی بر اساس علائم ارائه شده در مورد شاگردان دبیرستانی به کار برد. علاوه بر این ارزیابی آموزشی تفصیلی مشتمل بر نمرات عملکرد تحصیلی، توانایی هوشی، رشد زبانی، مهارت های ریاضی، مهارت های خواندن و همین طور توجه به رفتارهای غیر قابل قبول اهمیت دارند. سوابق فرد در مدرسه می تواند منبع اطلاعات با ارزشی برای به دست آوردن تصویر کامل از وضعیت او باشد. این سوابق می تواند به عنوان مثال اطلاعاتی در مورد حضور کودک، دیدار با والدین، علایق کودک (از قبیل فعالیت های فوق برنامه ای که عهده اوست) و هم چنین اطلاعاتی درباره رفتار کودک را شامل شود.
ماهیت متنوع علائم اختلال سلوک اخذ گزارش از معلمان و والدین را اساسی می کند اما چون این دو گروه در زمینه های مختلفی با کودکان سر و کار دارند در اغلب موارد دیدگاه های متفاوتی در خصوص مشکلات کودکان دارند و اطلاعات حاصل از آن ها با هم مطابقت ندارد به عنوان مثال معلمی که از عملکرد مدرسه ای کودک انتظار زیادی دارد ممکن است او را لجباز و در وضعیتی مشکل دار ببیند در حالی که والدین همین کودک، او را کمک کننده و همراه در محیط خانه بدانند.
در مواردی که رفتار پرخاشگر و نامسالمت جو نهایت شدت را داشته باشد یا فراوانی، شدت و استمرار آن زیاد باشد یا آن که رفتار در برابر شرایط موجود تحریک پذیر باشد و نیز در مواردی که چند مشکل با هم وجود دارند توجه بسیار بیشتری لازم است. برای مداوای تخصصی و گسترده تر ممکن است رجوع به روانشناس تربیتی یا پزشک خانوادگی لازم باشد. معمولا ارجاع به مراکز خدمات بهداشت روانی، اغلب به دنبال بروز مشکلات در مدرسه رخ می دهد. در هر حال مهم است که معلمان درک کنند با این که مسائلی که در مدرسه اتفاق می افتد می تواند جدی باشد، لیکن والدین و کودکان ممکن است احساس کنند که چنین ارجاعی لازم نیست خواه به این دلیل که حس می کنند مشکلی وجود ندارد یا به این دلیل که تصور می کنند این مسئله فقط در محیط مدرسه می توانسته به وقوع پیوندد. در این شرایط لازم است که معلمان با همکاری والدین، برنامه ای حمایتی در مورد کودکان در محیط مدرسه فراهم کنند و در عین حال آنان باید راهنمایی های لازم را در موارد ممکن از مراکز خدمات بهداشت روانی دریافت کنند.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

5 1000
ارسال شده در 3 تیر 1395 توسط با موضوع روانشناسی | 241 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی 5.1 ریشتر در استان فارس
  • برای دستیابی به پتانسیل کامل روزانه باید چه کارهایی انجام دهیم
  • چگونه برای زمستان در فریزر لوبیا سبز نگه داریم
  • چطور بفهمم خوشبختم یا نه؟
  • ورزش‌های دایره‌ای و ایستگاه تمرینی چست؟
  • اشکالات و فواید استفاده از کاندوم
  • راهکارهایی برای انتخاب سایه برای پلک های افتاده
  • علت شیوع سکته مغزی در کودکان
  • محبوبترین ها

  • اقدام ظالمانه تحریم تجهیزات پزشکی
  • خبر تصادف امید حاجیلی در اتوبان + عکس
  • با این راهکارها به زندگیتان انرژی و کیفیت ببخشید
  • بیماری زایی حوله، پیش بند و اسفنج آشپزخانه
  • سکته مغزی را با مصرف داروی درمان روماتیسم کاهش دهید
  • علت اصلی اوتیسم پیدا شد
  • افزایش 60 درصدی رفاه اجتماعی در کشور
  • دعوت ماکروسافت برای استفاده از مرورگر کروم در ویندوز
  • رپورتاژ

  • خرید اینترنتی بلیط هواپیما و رزرو هتل بهتر است یا خرید تور ؟
  • پلی کلینیک شبانه روزی ساج
  • لیزر درمانی راه حلی بدون تیغ برای دندانپزشکی
  • مریم جواهریان، متخصص روانشناسی سلامت و استادیار دانشگاه
  • خداوند متعال مو را برای زیبایی بندگانش قرار داده است
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    نخ دندان ارکید
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما