ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک

کودکان لجباز کودکان افسرده علم روانشناسی روانشناسی تربیتی اختلال سلوک اختلال رفتاری

کودکان کم سن تری که علائم اختلال سولک را نشان می دهند نیازمند ارجاع فوری به مراکز تخصصی هستند چرا که اگر درمان اولیه انجام نشود نتیجه درمانی یا پیامد طولانی مدت ضعیفی خواهد داشت. الگوهای رفتاری مشکل ساز وقتی ریشه بگیرند نسبت به درمان مقاوم می شوند. به عنوان مثال برای تشخیص اولیه می توان فهرست کنترلی بر اساس علائم ارائه شده در مورد شاگردان دبیرستانی به کار برد. علاوه بر این ارزیابی آموزشی تفصیلی مشتمل بر نمرات عملکرد تحصیلی، توانایی هوشی، رشد زبانی، مهارت های ریاضی، مهارت های خواندن و همین طور توجه به رفتارهای غیر قابل قبول اهمیت دارند. سوابق فرد در مدرسه می تواند منبع اطلاعات با ارزشی برای به دست آوردن تصویر کامل از وضعیت او باشد. این سوابق می تواند به عنوان مثال اطلاعاتی در مورد حضور کودک، دیدار با والدین، علایق کودک (از قبیل فعالیت های فوق برنامه ای که عهده اوست) و هم چنین اطلاعاتی درباره رفتار کودک را شامل شود.
ماهیت متنوع علائم اختلال سلوک اخذ گزارش از معلمان و والدین را اساسی می کند اما چون این دو گروه در زمینه های مختلفی با کودکان سر و کار دارند در اغلب موارد دیدگاه های متفاوتی در خصوص مشکلات کودکان دارند و اطلاعات حاصل از آن ها با هم مطابقت ندارد به عنوان مثال معلمی که از عملکرد مدرسه ای کودک انتظار زیادی دارد ممکن است او را لجباز و در وضعیتی مشکل دار ببیند در حالی که والدین همین کودک، او را کمک کننده و همراه در محیط خانه بدانند.
در مواردی که رفتار پرخاشگر و نامسالمت جو نهایت شدت را داشته باشد یا فراوانی، شدت و استمرار آن زیاد باشد یا آن که رفتار در برابر شرایط موجود تحریک پذیر باشد و نیز در مواردی که چند مشکل با هم وجود دارند توجه بسیار بیشتری لازم است. برای مداوای تخصصی و گسترده تر ممکن است رجوع به روانشناس تربیتی یا پزشک خانوادگی لازم باشد. معمولا ارجاع به مراکز خدمات بهداشت روانی، اغلب به دنبال بروز مشکلات در مدرسه رخ می دهد. در هر حال مهم است که معلمان درک کنند با این که مسائلی که در مدرسه اتفاق می افتد می تواند جدی باشد، لیکن والدین و کودکان ممکن است احساس کنند که چنین ارجاعی لازم نیست خواه به این دلیل که حس می کنند مشکلی وجود ندارد یا به این دلیل که تصور می کنند این مسئله فقط در محیط مدرسه می توانسته به وقوع پیوندد. در این شرایط لازم است که معلمان با همکاری والدین، برنامه ای حمایتی در مورد کودکان در محیط مدرسه فراهم کنند و در عین حال آنان باید راهنمایی های لازم را در موارد ممکن از مراکز خدمات بهداشت روانی دریافت کنند.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

5 1000
ارسال شده در 3 تیر 1395 توسط با موضوع روانشناسی

ارکید
دندانپزشکی دکترسلام
تلگرام دکتر سلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x