کودکان لجباز کودکان افسرده علم روانشناسی روانشناسی تربیتی اختلال سلوک اختلال رفتاری

کودکان کم سن تری که علائم اختلال سولک را نشان می دهند نیازمند ارجاع فوری به مراکز تخصصی هستند چرا که اگر درمان اولیه انجام نشود نتیجه درمانی یا پیامد طولانی مدت ضعیفی خواهد داشت. الگوهای رفتاری مشکل ساز وقتی ریشه بگیرند نسبت به درمان مقاوم می شوند. به عنوان مثال برای تشخیص اولیه می توان فهرست کنترلی بر اساس علائم ارائه شده در مورد شاگردان دبیرستانی به کار برد. علاوه بر این ارزیابی آموزشی تفصیلی مشتمل بر نمرات عملکرد تحصیلی، توانایی هوشی، رشد زبانی، مهارت های ریاضی، مهارت های خواندن و همین طور توجه به رفتارهای غیر قابل قبول اهمیت دارند. سوابق فرد در مدرسه می تواند منبع اطلاعات با ارزشی برای به دست آوردن تصویر کامل از وضعیت او باشد. این سوابق می تواند به عنوان مثال اطلاعاتی در مورد حضور کودک، دیدار با والدین، علایق کودک (از قبیل فعالیت های فوق برنامه ای که عهده اوست) و هم چنین اطلاعاتی درباره رفتار کودک را شامل شود.
ماهیت متنوع علائم اختلال سلوک اخذ گزارش از معلمان و والدین را اساسی می کند اما چون این دو گروه در زمینه های مختلفی با کودکان سر و کار دارند در اغلب موارد دیدگاه های متفاوتی در خصوص مشکلات کودکان دارند و اطلاعات حاصل از آن ها با هم مطابقت ندارد به عنوان مثال معلمی که از عملکرد مدرسه ای کودک انتظار زیادی دارد ممکن است او را لجباز و در وضعیتی مشکل دار ببیند در حالی که والدین همین کودک، او را کمک کننده و همراه در محیط خانه بدانند.
در مواردی که رفتار پرخاشگر و نامسالمت جو نهایت شدت را داشته باشد یا فراوانی، شدت و استمرار آن زیاد باشد یا آن که رفتار در برابر شرایط موجود تحریک پذیر باشد و نیز در مواردی که چند مشکل با هم وجود دارند توجه بسیار بیشتری لازم است. برای مداوای تخصصی و گسترده تر ممکن است رجوع به روانشناس تربیتی یا پزشک خانوادگی لازم باشد. معمولا ارجاع به مراکز خدمات بهداشت روانی، اغلب به دنبال بروز مشکلات در مدرسه رخ می دهد. در هر حال مهم است که معلمان درک کنند با این که مسائلی که در مدرسه اتفاق می افتد می تواند جدی باشد، لیکن والدین و کودکان ممکن است احساس کنند که چنین ارجاعی لازم نیست خواه به این دلیل که حس می کنند مشکلی وجود ندارد یا به این دلیل که تصور می کنند این مسئله فقط در محیط مدرسه می توانسته به وقوع پیوندد. در این شرایط لازم است که معلمان با همکاری والدین، برنامه ای حمایتی در مورد کودکان در محیط مدرسه فراهم کنند و در عین حال آنان باید راهنمایی های لازم را در موارد ممکن از مراکز خدمات بهداشت روانی دریافت کنند.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

5 1000
ارسال شده در 3 تیر 1395 توسط با موضوع روانشناسی | 253 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • از زمین بلند میشم سرگیجه میگیرم،چرا؟
  • مشکلات پس از این عمل اضافه وزن
  • برای انتخاب لباس ورزشی بخوانید
  • تغییرات اساسی در رفتار اطفال کم رو
  • دسترسی به داروهای تخدیری در خارج از شبکه توزیع دارویی کشور
  • منع مصرف لبنیات و راه حل های تغذیه ای
  • به هم چسبیدگی این نوزادان پایان یافت
  • منوی غذایی چاق کننده
  • محبوبترین ها

  • درباره خاصیت چای سبز چه میدانید
  • فواید غذاهای سفید
  • غذایی که به طرز باورنکردنی پوست شما را زیبا می کند
  • اطلاعات کامل و منحصر بفرد درباره عرقیجات آلوئه ورا
  • 19 منبع مهم کربوهیدرات که تا بحال نادیده می گرفتید
  • سالاد خور ها بخوانند
  • کالری پوره سیب زمینی
  • خوردن قند تمرکز حواس بچه ها را کاهش میدهد
  • رپورتاژ

  • کلینیک آندوسکوپی وکولونسکوپی دکتر فرزاد فرامرزی
  • جراحی پلاستیک و ترمیمی
  • کلینیک دندانپزشکی و زیبایی دکتر علیرضا نوروزعلی
  • مریم جواهریان، متخصص روانشناسی سلامت و استادیار دانشگاه
  • آزمایش ژن‌های مرتبط با چاقی (بروز شده)
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما