6265
سعی کنید در وعده سحری از نوشیدنی هایی که شیرینی زیادی دارند میل نکنید چون باعث افزایش عطش شما در طول روز خواهد شد بهتر است از میوه های آبدار به جای آن ها استفاده کنید

جواد واحدی متخصص علوم تغذیه   با اشاره به اینکه انواع میوه ها با داشتن فیبر از تشنگی فرد در طی روز پیشگیری می کند گفت: هندوانه که سرشار از آب است به هنگام افطار میوه مناسبی است هم می توان از  آن در وعده افطار استفاده کرد.
وی افزود: هندوانه آب فراوان و فیبر پایین داشته به همین منظور خوردن  بیش از اندازه آن در وعده سحر توصیه نمی شود.
واحدی تصریح کرد: استفاده از آب میوه ،آب کافی، ماست و همه مایعات پیش از خوردن غذا در وعده افطار برای فرد روزه دار مناسب است.
این متخصص علوم تغذیه افزود: استفاده از نوشیدنی هایی با طبع سرد و خنک مانند عرق کاسنی  به همراه سحر از عطش طولانی مدت در طول روز ممانعت می کند.
وی با اشاره به خاصیت انواع میوه ها گفت: استفاده از همه میوه ها در تامین فیبر بدن لازم است لذا به هنگام افطار می توان هم از خود میوه و هم از آب میوه البته به طور طبیعی بهره برد.
واحدی اضافه کرد: روزه داران از خوردن غذاهای پر حجم ، چرب، شور و شیرین که موجب عطش در طول روز می شود بپرهیزند.
باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال شده در 5 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • درمان التهاب پوستی پشت سر
  • 9 ماده غذایی که سبب ایجاد بوی بد در شما می شوند
  • در ساندویچ چه مخلفاتی مضر است
  • قوانین مهم برای پرورش شخصیت فرزند
  • گرسنگی احساسی‌ چه تفاوتی با گرسنگی جسمی‌ دارد؟
  • با ورزش سرطان سینه را شکست دهید
  • سالم ترین سرکوب کننده‌های اشتها را بشناسید
  • سرطان در مواد غذایی
  • راهکار هایی برای بالا بردن سطح اعتماد به نفس
  • طبخ سریع السیر مرغ کنتاکی
  • اگر میخواهید چاق شوید این قوانین تغذیه ای را فراموش نکنید
  • از عوارض خطرناک مصرف نمک های تصفیه نشده چه می دانید؟
  • مردان جذاب در رابطه جنسی
  • تاثیرات مختلف ورزش بر مغز
  • اهمیت کشش عضلانی و پیشگیری از آسیب در تمرینات ورزشی
  • محبوبترین ها

  • بی میلی به تحرک و فعالیت ورزشی
  • بهتر شدن زندگی با ورزش هوازی
  • ورزش در بیماران آسم باید به چه صورت باشد
  • خانم های یائسه چقدر باید در هفته ورزش کنند
  • مزیت ورزش برای خانم‌های باردار
  • علایم هشدار دهنده یک عفونت خطرناک مجاری فوقانی تنفسی
  • یوگا سبب کاهش ریسک ابتلا به امراض قلبی و عروقی می شود
  • چطور بفهمیم بدن مان نیاز به تحرک بیشتر دارد؟
  • از نگاه ست تمرینی رشد چه مفهومی دارد؟
  • بهداشت ورزشکاران در حال سفر
  • ضربان قلب در ورزشکاران
  • چطوری شکم شش تکه می‌تواند زندگی انسان را خراب کند
  • نوشیدنی برای قبل از ورزش
  • کاهش عضله و اشتباهات رایج آن
  • نوع فعالیت سالمندان
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است