مشاوره زیبایی
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر کمالی
دکتر کمالی
پوست مو و زیبایی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)

images

اگر برخی از تخمین ها درست باشد به طور متوسط حداقل یک کودک مبتلا به ADHD در هر کلاس مدارس معمولی وجود دارد بنابراین مهم است که معلمان بتوانند این مشکل را تشخیص داده و پاسخ مناسب به آن بدهند. مطالبات تحصیلی و انتظارات ناشی از آن احتمالا فشار قابل توجهی به این کودکان وارد می کند و باعث شکست آنان در یادگیری و گوشه گیری و دور شدن از همسالان خود می شود. این کودکان نوعا شلوغ کار و پر حرف، مزاحم سایر همکلاسی های خود پرخاشگر نسبت به سایر کودکان پرخاشگر ناتوان از پذیرش و پیروی از دستورات و غیر مسئول و بی توجه نسبت به نظم و انضباط هستند. این کودکان اغلب به خاطر رفتارهای خود مورد تنبیه و سرزنش قرار می گیرند.
اگر معلمان در قبال رفتار آنان واکنش منفی از خود نشان دهند احتمالا رفتار آنان بدتر می شود و این می تواند موجب کاهش عزت نفس، عملکرد مدرسه ای ضعیف و حتی افسردگی در آن ها شود. مهم است که به خاطر داشته باشیم رفتار آن ها تعمدی نیست و نباید آن ها را به این عنوان که شیطنت می کنند طرد کرد. با این که مقابله با کودک مبتلا به ADHD در کلاس درس برای معلمان چالش برانگیز است اما اگر نیازهای چنین کودکی برآورده شود و نگرش مثبت تری نسبت به آنان شکل بگیرد کمک کننده خواهد بود. به همین دلیل اطمینان به این که معلمان شناخت کافی از این اختلال دارند اساسی است و معلمان می توانند به کودکان مبتلا به ADHD در تسکین مشکلات آنان و پیشگیری از رشد مسائل مرتبط با این اختلال بسیار کمک کنند.
کودکان دچار این اختلال در کلاس درس انواع مشکلات از بی نظمی گرفته تا مزاحمت را علاوه بر مشکلات رفتاری نشان می دهند و اغلب در توجه به مسائل تحصیلی نیز مشکل دارند. برای تعیین نیازهای آموزشی این کودکان ارزیابی جامع آنان با توجه به توانایی، توجه و رفتارهای مورد انتظار لازم است.
در بخی از موارد کلاس های کوچک با معلمانی که خوب آموزش دیده باشند لازم است و در موارد شدیدتر ممکن است برای ارائه خدمات آموزش ویژه یا جایدهی ویژه آموزشی فرایند ارزیابی نیازهای آموزشی خاص به طور رسمی لازم باشد. در هر صورت در کشور انگلستان ADHDیک نیاز آموزشی ویژه تشخیص داده نمی شود مگر این که فرد مبتلا به آن دچا رمشکلات یادگیری هیجانی یا رفتاری توام با ADHD باشد. در این موارد نیز دستیابی به امکانات مناسب بستگی به انتخاب والدین و فراهم بودن امکانات محلی دارد. اما بسیاری از نیازهای کودکان مبتلا به ADHD در همان کلاس های معمولی مدارس عادی قابل برآورده شدن است در صورتی که معلمان با نحوه برخورد و نحوه پیشبرد آموزشی این کوکان آشنا باشند. به این منظور ممکن است تعدیل برنامه های درسی و سبک تدریس به تناسب با نیازهای فردی این گونه کودکان و نیز به کارگیری شیوه های اصلاح رفتار و مدیریت کلاس درس همراه با مشارکت والدین و ارتباط نزدیک با متخصصان بهداشت روانی لازم باشد.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

5 1000
ارسال شده در 4 تیر 1395 توسط با موضوع روانشناسی
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x