images

اگر برخی از تخمین ها درست باشد به طور متوسط حداقل یک کودک مبتلا به ADHD در هر کلاس مدارس معمولی وجود دارد بنابراین مهم است که معلمان بتوانند این مشکل را تشخیص داده و پاسخ مناسب به آن بدهند. مطالبات تحصیلی و انتظارات ناشی از آن احتمالا فشار قابل توجهی به این کودکان وارد می کند و باعث شکست آنان در یادگیری و گوشه گیری و دور شدن از همسالان خود می شود. این کودکان نوعا شلوغ کار و پر حرف، مزاحم سایر همکلاسی های خود پرخاشگر نسبت به سایر کودکان پرخاشگر ناتوان از پذیرش و پیروی از دستورات و غیر مسئول و بی توجه نسبت به نظم و انضباط هستند. این کودکان اغلب به خاطر رفتارهای خود مورد تنبیه و سرزنش قرار می گیرند.
اگر معلمان در قبال رفتار آنان واکنش منفی از خود نشان دهند احتمالا رفتار آنان بدتر می شود و این می تواند موجب کاهش عزت نفس، عملکرد مدرسه ای ضعیف و حتی افسردگی در آن ها شود. مهم است که به خاطر داشته باشیم رفتار آن ها تعمدی نیست و نباید آن ها را به این عنوان که شیطنت می کنند طرد کرد. با این که مقابله با کودک مبتلا به ADHD در کلاس درس برای معلمان چالش برانگیز است اما اگر نیازهای چنین کودکی برآورده شود و نگرش مثبت تری نسبت به آنان شکل بگیرد کمک کننده خواهد بود. به همین دلیل اطمینان به این که معلمان شناخت کافی از این اختلال دارند اساسی است و معلمان می توانند به کودکان مبتلا به ADHD در تسکین مشکلات آنان و پیشگیری از رشد مسائل مرتبط با این اختلال بسیار کمک کنند.
کودکان دچار این اختلال در کلاس درس انواع مشکلات از بی نظمی گرفته تا مزاحمت را علاوه بر مشکلات رفتاری نشان می دهند و اغلب در توجه به مسائل تحصیلی نیز مشکل دارند. برای تعیین نیازهای آموزشی این کودکان ارزیابی جامع آنان با توجه به توانایی، توجه و رفتارهای مورد انتظار لازم است.
در بخی از موارد کلاس های کوچک با معلمانی که خوب آموزش دیده باشند لازم است و در موارد شدیدتر ممکن است برای ارائه خدمات آموزش ویژه یا جایدهی ویژه آموزشی فرایند ارزیابی نیازهای آموزشی خاص به طور رسمی لازم باشد. در هر صورت در کشور انگلستان ADHDیک نیاز آموزشی ویژه تشخیص داده نمی شود مگر این که فرد مبتلا به آن دچا رمشکلات یادگیری هیجانی یا رفتاری توام با ADHD باشد. در این موارد نیز دستیابی به امکانات مناسب بستگی به انتخاب والدین و فراهم بودن امکانات محلی دارد. اما بسیاری از نیازهای کودکان مبتلا به ADHD در همان کلاس های معمولی مدارس عادی قابل برآورده شدن است در صورتی که معلمان با نحوه برخورد و نحوه پیشبرد آموزشی این کوکان آشنا باشند. به این منظور ممکن است تعدیل برنامه های درسی و سبک تدریس به تناسب با نیازهای فردی این گونه کودکان و نیز به کارگیری شیوه های اصلاح رفتار و مدیریت کلاس درس همراه با مشارکت والدین و ارتباط نزدیک با متخصصان بهداشت روانی لازم باشد.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 5 تیر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • ایمپلنتی مخصوص رفع خروپف
  • رشته شیرجه چه تاریخچه ای دارد؟
  • تکنیک های ورزشی برای کاهش اشتها در کودک
  • برای برخورد با افراد سر سخت چه مواردی را باید در نظر گرفت؟
  • چگونه ظرفیت هوش را بالا ببریم
  • ویتامین ب 12 و اهمیت دریافت آن برای بدن
  • 8 خواص درمانی عسل و 9 کاربرد آن
  • بارهنگ را چقدر میشناسید
  • محبوبترین ها

  • مزایای پوست سیب زمینی را می دانید؟
  • از اهمیت دریافت ویتامین “ث” بیشتر بدانید!
  • برخی از فواید انگور فرنگی
  • بخوانید اطلاعاتی در رابطه با خردل
  • عوارض خوراکی های سالم
  • دلایل فواید گل کلم که نمی دانید
  • عضله سازی بیشتر با مواد غذایی سالم تر
  • تغذیه مناسب برای غیرفعال کردن هورمون های استرس و چاقی
  • رپورتاژ

  • دندانپزشکی زیبایی و ایمپلنت
  • اپتی ویژن، درمان نوین خستگی چشم
  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • اکو قلب جنین چیست ؟
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    لاغر شو
    نخ دندان ارکید

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است