curly-hair

 اگر موی نازکی دارید بهتر است در مراقبت از آن ها از برخی نکات مهم پیروی کنید و اجازه ندهید آسیبی به آن ها برسد موی فر و نازک بسیار آسیب پذیر و شکننده است

مراقبت از موهای فر و نازک می‌تواند یکی از سخت‌ترین کارها برای کسانی باشد که چنین موهایی دارند. محصولات آرایشی به‌راحتی می‌توانند تعادل این موها را بر هم بزنند و حتی کنترل آن‌ها را سخت‌تر کنند.

از طرف دیگر، استفاده نکردن از این محصولات معمولا باعث بی‌حالتی شدید و آزاردهنده موهای فر و نازک می‌شود.بنابراین استفاده از محصولات آرایشی مناسب و مدل موی متناسب با این نوع موها، واقعا می‌تواند موثر باشد.

اولین کاری که باید بکنید، این است که موهای فر و نازک را کوتاه نگه دارید یا نگذارید از روی شانه‌ها بلندتر شوند. سنگینی ناشی از بلند شدن موها، تعادل آن‌ها را بر هم می‌زند و کنترل‌شان را خیلی سخت‌تر می‌کند.

نکته دوم، رنگ کردن موها است. رنگ مو به هر کدام از تارهای مو حجم می‌دهد و کوتیکول‌ها آن را محکم‌تر می‌سازد. رنگ‌های تیره تاثیر بهتری بر موهای نازک و فر به جا می‌گذارند، چون رنگ‌های روشن و بلوند می‌توانند فضای بین موها را بیشتر در دیدرس قرار دهند و باعث شوند که موهای شما کم‌حجم به نظر برسند.

اگر از محصولات مختلف آرایشی برای حالت‌دهی به موهای فر و نازک استفاده می‌کنید، باید هر روز آن‌ها را بشویید تا از تجمع عناصر مضر جلوگیری کنید. ماساژ دادن درست و آرام موها در حین شست‌وشو می‌تواند استحکام کوتیکول‌های موها را تقویت کند. حتی بهتر است در طول روز هم سر و موها را ماساژ بدهید تا جریان خون بهتری در ساقه‌های مو شکل بگیرد.

سلامتیسم،

 

ارسال شده در 6 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع زیبایی, پوست, مو

پیشنهاد سردبیر

  • کاهش گردن درد برای کارکرد مطلوب
  • برای بیماران دندان‌پزشکی چه زمانی می‌توانیم کورتیکواسترویید تجویز کنیم؟
  • معالجه زخم پای دیابتی وپیش گیری از قطع عضو ازراه داروی بهبود دهنده بافت
  • پودینگ ایتالیایی با طعم نسکافه
  • پیشگیری از آسیب های ناشی از کار کردن در خانه
  • اخبار آخرین وضعیت جوی کشور
  • درمان پف زیر چشم با شیر
  • ویتامین های مناسب برای بانوان
  • تصاویر دستگاه انولاموسکوپ
  • فواید ورزش دو نفره زن و شوهر
  • از بیماری مهلک قلب شکسته چه می دانید
  • عینک هالیوودی نخرید
  • کاهش وزن با لیزر لیپولیز درمانی چطوری است
  • تفکرات مخرب و تاثیرگذار روی زندگی مشترک
  • استقامت عضلانی میان مدت چیست؟
  • محبوبترین ها

  • احتیاج بدن به مکمل‌های ورزشی قبل از ورزش چیست؟
  • بیماری های مختلف با ورزش هنگام آلوده بودن هوا
  • کارآیی و مواد مکمل تریبولوس شرکت دایماتیز
  • دستگاههای بدنسازی مضر برای بدن
  • ویتامین هایی که نقش قابل توجه ای در بدنسازی دارند
  • دردهای مختلف در بدن حین ورزش کردن
  • آمینو اسید ها چقدر اهمیت دارند
  • برای تمرین روی پاهای سرکش این توصیه ها کارسازند
  • نقش سرعت در ورزش کردن
  • ورزش چگونه قند خون بیماران دیابتی نوع اول را کنترل می کند؟
  • برای بدنساز شدن چه مدت وقت لازم است؟
  • دانستنی هایی پیرامون عادت ماهیانه و فعالیت ورزشی
  • علت های تهوع در ورزش و تغذیه پیشنهادی ما
  • ورزش های قدرتی و این آسیب ها
  • شیوه مخروطی استفاده استروئید را بشناسید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است