894660_373

رفع آرتروز زانوبا چه روش هایی امکانپذیر خواهد بود این عارضه چگونه در زانوها ایجاد می شود برای کاهش عوارض ارتروز زانو از چه توصیه هایی باید پیروی کنیم

 آرتروز زانو یا OA یک بیماری از بین برنده‌ی مفاصل زانو است که در اثر آن مفاصل از بین رفته و استخوان‌ها به یکدیگر ساییده می‌شوند. نتیجه‌ی این‌ها یک التهاب دردناک در زانوهاست.

بروکلی بخورید

به سبزیجات به‌عنوان غذایی لاغر کننده نگاه کنید که مفاصل شما را تقویت می‌کنند. سولفورافان ماده‌ای است که در سبزیجات دیگر مانند کلم و گل‌کلم نیز وجود دارد و میزان آنزیم‌هایی خاص که باعث از بین رفتن غضروف‌ها می‌شوند را کاهش می‌دهد. سولفورافان در بروکلی یخ‌زده دیگر وجود ندارد پس بهتر است از تازه‌ی آن استفاده کنید.

شیر بنوشید

کلسیم موجود در شیر تنها استخوان‌های شما را قوی نمی‌کند بلکه به کند شدن پیشرفت آرتروز در استخوان زنان کمک می‌کند. هرچه زنان شیر بیشتری استفاده کنند تأثیر آن بیشتر است. جایگزین کردن دیگر محصولات لبنی شاید این تأثیر را نداشته باشد: ماست تأثیری بر پوکی استخوان ندارد و پنیر به دلیل چربی اشباع‌شده‌ی زیاد تنها اوضاع را بدتر می‌کند.

پاشنه‌ی کوتاه بپوشید

حتماً می‌دانید با پوشیدن پاشنه‌های بلند شما فشار بیشتری به پاهای خود وارد می‌کنید. اما آیا باخبرید که این پاشنه‌ها می‌توانند باعث آرتروز زانو هم شوند؟ با پوشیدن پاشنه‌های 10 سانتی‌متری میزان فشار وارد بر مفاصل زانو 90 درصد بیشتر از پاشنه‌های 1 سانتی‌متری است. اگر فکر می‌کنید به سراغ پاشنه‌های پهن‌تر بروید زیاد عجله نکنید. شاید پاشنه‌ی پهن‌تر کمک کند به زانو آسیبی وارد نشود اما می‌تواند احتمال چرخش زانو را بالا ببرد. برای سالم بودن بهتر است کفش‌هایی بپوشید که پاشنه‌ی آن کمتر از 5 سانتی‌متر است.

ورزش کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای حفاظت از زانوها این است که مطمئن شوید پاها به شکل صحیحی قرارگرفته‌اند.زمانی که نشسته‌اید دو پا را صاف روی زمین بگذارید. به‌آرامی یک پا را جلوی خود صاف‌کرده و برای 10 ثانیه نگه‌دارید. سپس آن را آرام پایین بیاورید. این کار را برای هر پا ده بار تکرار کنید.

لبه‌ی میز بنشینید. پاها آویزان بوده و از مچ روی‌هم قرار داشته باشند. در همین حالت هر دو پا را جلوی خود بالابرده و صاف کنید.  پایی که بالا است را به سمت پایین فشار دهید و برعکس، با این کار یک فشار ایجاد کنید. برای ده ثانیه این حالت را حفظ کنید. سپس جای پاها را عوض کرده و این کار را برای چهار بار تکرار کنید.

وب سایت 5040:

5 1000
ارسال شده در 7 تیر 1395 توسط با موضوع فیزیوتراپی و ارتوپدی | 709 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • درباره عارضه سپسیس چه می دانید
  • کنترل بهتر قند خون با این آزمایش ها
  • مغز در ساعات مختلف روز
  • چه دلایلی وجود دارد که در زندگی هدف داشته باشیم؟
  • قدمی به طرف داروی ضد چاقی جدید
  • برای پیشگیری از بیماری های قلبی بخوانید
  • چه راهی برای درمان افسردگی وجود دارد؟
  • بالا بردن سرعت متابولیسم با این توصیه ها
  • محبوبترین ها

  • ایده های جالب برای شکل دادن به تخم مرغ خام
  • حفاظت از سلامت کبد با این مواد غذایی
  • مواردی از فست فود که احتمالاً نمیدانید
  • پیشنهادات تغذیه ای برای نوعروس ها
  • چگونه با خوردن بستنی باهوش شویم
  • آیا چای مانع ابتلا به سرطان می شود؟
  • باورهای درست و غلط در مورد فرآورده های پروبیوتیک
  • در لحظات آخر تا کنکور این دوپینگ غذایی را از یاد نبرید
  • رپورتاژ

  • کمک به بهبود هضم و افزایش ایمنی
  • اکو قلب جنین چیست ؟
  • استفاده از لوازم آرایشی در بارداری
  • خداوند متعال مو را برای زیبایی بندگانش قرار داده است
  • لیزر درمانی راه حلی بدون تیغ برای دندانپزشکی
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما