دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک

894660_373

رفع آرتروز زانوبا چه روش هایی امکانپذیر خواهد بود این عارضه چگونه در زانوها ایجاد می شود برای کاهش عوارض ارتروز زانو از چه توصیه هایی باید پیروی کنیم

 آرتروز زانو یا OA یک بیماری از بین برنده‌ی مفاصل زانو است که در اثر آن مفاصل از بین رفته و استخوان‌ها به یکدیگر ساییده می‌شوند. نتیجه‌ی این‌ها یک التهاب دردناک در زانوهاست.

بروکلی بخورید

به سبزیجات به‌عنوان غذایی لاغر کننده نگاه کنید که مفاصل شما را تقویت می‌کنند. سولفورافان ماده‌ای است که در سبزیجات دیگر مانند کلم و گل‌کلم نیز وجود دارد و میزان آنزیم‌هایی خاص که باعث از بین رفتن غضروف‌ها می‌شوند را کاهش می‌دهد. سولفورافان در بروکلی یخ‌زده دیگر وجود ندارد پس بهتر است از تازه‌ی آن استفاده کنید.

شیر بنوشید

کلسیم موجود در شیر تنها استخوان‌های شما را قوی نمی‌کند بلکه به کند شدن پیشرفت آرتروز در استخوان زنان کمک می‌کند. هرچه زنان شیر بیشتری استفاده کنند تأثیر آن بیشتر است. جایگزین کردن دیگر محصولات لبنی شاید این تأثیر را نداشته باشد: ماست تأثیری بر پوکی استخوان ندارد و پنیر به دلیل چربی اشباع‌شده‌ی زیاد تنها اوضاع را بدتر می‌کند.

پاشنه‌ی کوتاه بپوشید

حتماً می‌دانید با پوشیدن پاشنه‌های بلند شما فشار بیشتری به پاهای خود وارد می‌کنید. اما آیا باخبرید که این پاشنه‌ها می‌توانند باعث آرتروز زانو هم شوند؟ با پوشیدن پاشنه‌های 10 سانتی‌متری میزان فشار وارد بر مفاصل زانو 90 درصد بیشتر از پاشنه‌های 1 سانتی‌متری است. اگر فکر می‌کنید به سراغ پاشنه‌های پهن‌تر بروید زیاد عجله نکنید. شاید پاشنه‌ی پهن‌تر کمک کند به زانو آسیبی وارد نشود اما می‌تواند احتمال چرخش زانو را بالا ببرد. برای سالم بودن بهتر است کفش‌هایی بپوشید که پاشنه‌ی آن کمتر از 5 سانتی‌متر است.

ورزش کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای حفاظت از زانوها این است که مطمئن شوید پاها به شکل صحیحی قرارگرفته‌اند.زمانی که نشسته‌اید دو پا را صاف روی زمین بگذارید. به‌آرامی یک پا را جلوی خود صاف‌کرده و برای 10 ثانیه نگه‌دارید. سپس آن را آرام پایین بیاورید. این کار را برای هر پا ده بار تکرار کنید.

لبه‌ی میز بنشینید. پاها آویزان بوده و از مچ روی‌هم قرار داشته باشند. در همین حالت هر دو پا را جلوی خود بالابرده و صاف کنید.  پایی که بالا است را به سمت پایین فشار دهید و برعکس، با این کار یک فشار ایجاد کنید. برای ده ثانیه این حالت را حفظ کنید. سپس جای پاها را عوض کرده و این کار را برای چهار بار تکرار کنید.

وب سایت 5040:

5 1000
ارسال شده در 7 تیر 1395 توسط با موضوع فیزیوتراپی و ارتوپدی
پيلتن شاپ

پیشنهاد سردبیر

  • مکانیزم های دفاعی و شخص افسرده
  • رفع شوره سر با این روش های موثر
  • مصرف داروهای ایرانی
  • چه غذاهایی به بهبود رابطه جنسی کمک می کند
  • مقابله با بالا بودن چربی و کلسترول خون
  • راهکارهای موثر برای افزایش وزن
  • آمار تلفات انفجارهای تروریستی در استانبول
  • کدام رنگ ها باعث افزایش انرژی می شوند
  • محبوبترین ها

  • نگرانی مزمن مالی!
  • راهکاری جدید برای درمان روان پریشی به کمک گفتار درمانی
  • با این ترفندها سلطان قلب فرد مورد علاقه تان شوید!
  • نکاتی که باید درهنگام دیدار دختر متولد فروردین مراعات کنید
  • چه ارتباطی بین چپ دست بودن و بیماری اسکیزوفرنی وجود دارد؟
  • مدیریت رفتار کودکانی که دچار اختلال سلوک هستند
  • تعلل گری در روانشناسی چه معنا و مفهومی دارد
  • دوست خوب را چگونه می توان یافت؟
  • رپورتاژ

  • هزینه لیپوماتیک (پیکرتراشی)
  • ارائه خدمات درمانی در پلی کلینیک شبانه روزی ساج
  • لبخندی دلنشین و جذاب
  • ترک سیگار با جدیدترین روش توسط دکتر احیایی
  • جوانسازی پوست، تزریق بوتاکس و لیزر
  • کلینیک صدف
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x