مشاوره زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر عارفی
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری های لثه
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک دندانپزشکی پارسا/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی پارسا
ایمپلنتوژیست
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصیی آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد

861705_552

علت کمبود خواب چیست چرا این حالت در برخی افراد ایجاد می شود کسری در خوابیدن را چگونه می توانیم برطرف کنیم چه عواملی در زندگی ما موجب بروز این حالت می شوند

زمانی شما مانند کودک به خواب می رفتید زیرا کودکی بیش نبودید. سال ها پیش به شب زنده داری و دیر خوابیدن وسواسیت داشتید اما اکنون به عنوان یک جوان به آن علاقه پیدا کرده اید. اکنون که انسان کاملی شده اید باز هم الگوها و روند خواب شما در حال تغییر است. به نظر می رسد آن چنان که باید استراحت نمی کنید و خواب کافی ندارید.

بسیار عادی است که با بزرگ شدن و بالاتر رفتن سن الگوهای خواب شما بی نظم تر و رضایت شما از آن کمتر شود. این شایعه ای بی اساس بیش نیست که با بالا رفتن سن نیاز ما به خواب کمتر می شود و خواب کم با بالا رفتن سن نشان دهنده سلامتی نیست. پیری با اختلالات خواب در ارتباط است اما دلیل مشکلات خواب نیست. همچنان که پیر می شویم نیاز ما به خواب هنوز هم برقرار است. بعضی اشخاص هفت الی هشت ساعت شبانه می خوابند و این برنامه خواب برای همیشه ثابت می ماند.

هم زنان و هم مردان تغییرات خواب را در طول زندگی و در دوره های مختلف زندگی تجربه می کنند اما اختلالات خواب در زنان زودتر شروع می شود. در سن ۱۱ سالگی میزان کم خوابی در دختران نسبت به پسران ۲ برابر است. این مسئله ممکن است هورمونی باشد اما بالا بودن میزان افسردگی و استرس را در دختران نسبت به پسران نشان می دهد و همین باعث کم خوابی آنان می شود. آن ها دچار تاخیر در ریتم سیرکادین می شوند به همین دلیل خوابیدن پیش از زمان خواب برایشان سخت می شود. این مورد را به لیست سختی هایی که زن بودن دارد اضافه کنید.

مهم ترین مشکلات مربوط به خواب که در دوره جوانی ایجاد می شود “جت لگ اجتماعی” یا اختلال و کم خوابی به دلایل اجتماعی می باشد. خیلی از جوانان کم تر از ۷ ساعت روزانه می خوابند و این در حالی است که در حالت نرمال باید بین ۸ الی ۱۰ ساعت باشد. زنان جوان ۳۰ تا ۴۵ دقیقه بیشتر از مردان جوان نیاز به خواب دارند زیرا با انجام چند وظیفه و شغل با هم خود را خسته تر می کنند.

در سن ۲۰ سالگی سطح نیاز ما به خواب کمتر می شود و معمولا ۷ تا ۸ ساعت می خوابیم. اما افزایش تولید هورمون ها در دوره جوانی با این مقدار نیاز خواب تداخل پیدا می کند و این تداخل با دوره های قاعدگی آغاز می شود. نیمی از زنان در طول دوره قاعدگی دچار اختلال خواب می شوند.

بارداری نیز در ایجاد مشکلات خواب بی تاثیر نیست. در دوره سه ماه اول بارداری به علت بالا رفتن سطح پروژسترون فرد دچار خواب آلودگی می شود. در کنار درد و ناآرامی سندروم پاهای بی قرار شما را تا صبح بیدار نگه می دارد. این مشکل بیشتر در میان زنان رواج دارد و با پیری شیوع پیدا می کند. رایج ترین علل این مشکل در زنان کمبود آهن، تاثیرات هورمونی است و تقریبا ۲۰ تا ۲۵ درصد زنان باردار سندروم پاهای بی قرار دارند. این مشکلات همچنان ادامه دارد. پس از زایمان دچار بیماری افسردگی می شوند که یکی از دلایل کم خوابی است.

با بالا رفتن سن ساختار خواب ما نیز تغییر می کند. خواب ما ضعیف تر می شود و مدام از خواب بیدار می شویم و این ها باعث کم خوابی و کسالت در روز می شود و صبح ها گویی اصلا نخوابیده ایم. یائسگی این مشکل را تشدید می کند. یکی دیگر از اختلالاتی که زنان دارند آپنه خواب است که آن ها را در طول روز کسل و خواب آلود می کند.

مشکل بی خوابی با گذشت هر دهه عمر افزایش پیدا می کند. از میان هر ۴ زن ۴۵ تا ۶۴ ساله یکی از آن ها مشکل بی خوابی دارد. تعداد آن ها در میان زنان بالای ۶۵ سال بیشتر می شود.

و اما خانم ها برای حل این مشکل چه کنند؟ ابتدا تنظیم کنید که در ساعات خاصی به خواب بروید و در ساعات خاصی از خواب بیدار شوید. اینگونه راحت تر می توان مشکلی که ایجاد بی خوابی می کند را مشخص کرد. هر نوع عادتی که در خواب مشکل ایجاد می کند را ترک کنید. به عنوان مثال مقدار مصرف کافئین، مقدار استفاده از موبایل و لپ تاپ و… اگر هیچکدام از این ها تاثیر گذار نبود با پزشک خود مشورت کنید تا مشکل شما را برطرف کند.

وب‌سایت بدونیم

5 1000
ارسال شده در 10 تیر 1395 توسط با موضوع عمومی
کد کم چیست؟

کدکم می تواند از دندان ها اسکن سه بعدی بگیرد و در همان لحظه اقدام به ساخت کل یا بخشی از دندان با ظرافت فوق بالا نماید.

اطلاعات بیشتر

پیشنهاد سردبیر

  • از اسپرموگرام چه میدانید؟
  • كشف داروي جديد براي درمان آلزايمر توسط پروفسور ايراني
  • 4 روش طلایی برای کنترل ذهن و به کارگیری آن
  • گلوکومانان – رایج ترین داروی لاغری
  • در فصول سرد سال کیوی مانعی برای سرما خوردگی
  • قهر کردن و کنار آمدن با آن
  • همه چیز درمورد بیماری آنسفالیت
  • تنباکو حاوی چهارصد ماده برای بدن است
  • محبوبترین ها

  • اگر میخواهید سرطان بگیرید، قلیان بکشید!
  • پان پاراگ (پان پاکستان) یا همان ناس خارجی چیست؟
  • بررسی عوارض جانبی دود کردن قلیان و سیگار
  • همه چیز در باره اسانس خنک کننده ی سیگار
  • 8 برابر شدن ریسک حمله قلبی با مصرف سیگار
  • سیگارهای الکترونیک و خردسالان
  • رهایی از اعتیاد با روش های سالم
  • جنبه های مختلف مصرف مواد مخدر
  • رپورتاژ

  • برای نوزادی که در راه است چه چیزهایی لازم دارید؟
  • کلینیک پوست و زیبایی دکتر فاطمه بامداد
  • دکتر پورحقیقی متخصص دندانپزشکی زیبایی
  • کلینیک دندانپزشکی و زیبایی دکتر علیرضا نوروزعلی
  • مرکز شنوایی سنجی و سمعک غرب
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x