نحوه غذاخوردن مزایای غذاخوردن با دست غذاخوردن با دست غذاخوردن با چنگال

غذاخوردن به صورت عجولانه و سریع و یا سرپایی می تواند برای سلامتی تان بسیار مضر و خطرساز باشد سعی کنید آرام و با طمانینه و سالم غذابخورید تا آسیب ها و پیامدهای خطرناک آن تهدیدتان نکند

تا به حال شده چون وسط یک پروژه هستید ناهار را عقب بیاندازید؟ و یا چون خواب ماندید صبحانه را نادیده بگیرید؟ فکر می کنید تا وقتی بعدا دچار پرخوری نشوید مشکل خاصی پیش نمی آید درسته؟ بسیار خب، شاید واقعا نباشد.

تحقیقات اخیر نشان داده تنها چیزی که می خورید روی سلامتتان تاثیر نمی گذارد بلکه چه زمانی می خورید هم موثر خواهد بود. نامرتب غذا خوردن می تواند فرد را آماده چاقی، فشار خون بالا، و دیابت نوع 2 ، جدای اینکه چقدر کالری مصرف می کنید، کند.

در یکی از بررسی ها الگوی غذا خوردن بین المللی مورد پژوهش قرار گرفت و مشخص شد بین چاقی و خوردن کالری بیشتر هنگام عصر می تواند رابطه وجود داشته باشد. در بررسی دیگر به نتیجه رسیدند، افرادی که به صورت مرتب 6 وعده در روز غذا میل می کنند نسبت به کسانی که غذا خوردنشان برنامه خاصی ندارد سطح کلسترول و انسولین پایین تری دارند.

ما متوجه شدیم، افراد بالغی که در طول وعده هایی مرتب کالری دریافت می کنند کمتر از افرادی که وعده هایشان نامنظم است دچار چاقی می شوند.

با اینکه زیاد منطقی به نظر نمی رسد اما زمان بندی وعده ها می تواند روی سلامتتان تاثیر زیادی داشته باشد. بسیاری از فرآیند های سوخت و ساز در بدن – از جمله اشتها، گوارش، و سوخت و ساز چربی، کلسترول و گلوکز،الگویی را دنبال می کنند که هر 24 ساعت تکرار می شود. بی ملاحظه غذا خوردن می تواند روی ساعت درونی بدن تاثیر بگذارد. و این بهم ریختگی می تواند باعث اضافه وزن و دیگر مشکلات سلامت شود.

اما اختلاف در ساعات غذا خوردن تا چه حد می تواند تاثیر گذار باشد؟

این سوالی بسیار مهم و وارد است که متاسفانه هنوز نمی توانیم به آن پاسخ بدهیم.

درک کامل اینکه اختلال در ریتم شبانه روزی تا چه حد می تواند روی خطر چاق شدنمان تاثیر بگذارد پیشرفتی بسیار بزرگ است.

بنابراین در حال حاضر بهتر است حواسمان به سر وقت غذا خوردن و داشتن میان وعده هایی مشخص باشد، اما اگر نمی توانید این کار را بکنید، باز هم جای نگرانی نیست چون راه های زیادی برای سالم بودن وجود دارد. سایت دکتر کرمانی

ارسال شده در 15 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • راه مقابله با سلولهای سرطانی
  • کوبیده بدون گوشت قرمز
  • بیماری آبسه بارتولن چگونه تشخیص داده میشود؟
  • خوردنی هایی که دارای ملین های طبیعی هستند
  • بهترین فعالیتهایی که باعث رابطه جنسی خوبی میشود
  • در هوای سرد برای ورزش چه بپوشیم
  • يك محقق ايراني موفق به بررسي خاصيت آنتي اكسيداني پنج گياه شد
  • جایگاه تغذیه ای این دانه روغنی پرارزش
  • محبوبترین ها

  • ویتامینها و مواد معدنی برای رشد کودک
  • کدام رژیم غذایی لاغر کننده چاق میکند؟
  • در کمترین زمان مقدار زیادی از وزنتان بکاهید
  • رموز 12 تایی کاهش وزن
  • مصرف ماست و کلم و رفع مشکلات روده
  • مقایسه پسته تازه و خشک
  • خطرات نوشیدنی های گازدار برای سلامتی
  • 25 خوراکی که وزن را زیاد میکند
  • رپورتاژ

  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • لیفتینگ با نخ
  • اصلاح طرح لبخند و دندانپزشکی زیبایی
  • چشمانی زیبا و گیرا با پپتیدها!
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    لاغر شو
    نخ دندان ارکید

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است