chickenliver-protein

ارزش تغذیه ای جگرمرغ به چه صورت است این ماده غذایی چگونه باید مصرف شود و در چه زمینه هایی برای بدنمان خاصیت دارد با خوردن جگر چه املاح و ویتامین هایی دریافت خواهیم کرد توصیه های متخصصین تغذیه در این زمینه چیست خوردن جگر خوب است یا بد؟توضیحات بیشتر را در ادامه مطلب بخوانید

مصرف بیش از حد متعارف جگر بعنوان یک منبع غنی از آهن، روی و ویتامین B12 می تواند برای بدن دردسرساز شود و افراد را از خوردن آن پشیمان کند.

پیام فرحبخش متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره خوردن جگر گفت: جگر یا کبد محل دفع سموم است بنابراین مصرف زیاد آن عملا سموم بدن حیوان را وارد بدن مصرف کننده می کند.
وی افزود: اگرچه جگر منبع بسیار خوبی از ویتامین ها و املاح (سرشار از آهن، روی و ویتامین B12) و گزینه خوبی برای جبران کمبود این مواد در بدن است اما از طرفی به دلیل منبع دفع سموم بدن حیوانات، انتخاب خوبی نمی تواند باشد.
فرحبخش اظهار داشت: مصرف ماهی یک تا دو بار جگر علاوه بر تامین ویتامین و املاح مورد نیاز می تواند باعث ورود کمتر سموم و آسیب زدن به بدن شود.
وی درمورد مصرف جگر برای خانمهای باردار و کودکان در حال رشد توصیه کرد: این افراد باید از این ماده کمتر استفاده کنند تا از آسیبهای سمی به بدنشان خودداری شود.
این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه جگر یکی از غذاهای سفره محسوب نمی شود، گفت: هرگونه طبخ از کبابی تا خوراک شدن این ماده درصورتی که گهگاه مصرف شود مشکلی را ایجاد نمی کند.
وی افزود: با این حال بهتر است در مقدار کم هم به شکل خوراک مصرف شود چرا که کباب شدن باعث از بین رفتن سهمی از ویتامینها و املاح آن می شود ( روی آتش می چکد).
فرحبخش یادآور شد: به دلیل آسیب پذیری بالای جگر، خوردن آن در فصل تابستان زیاد توصیه نمی شود چرا که علاوه بر مشکلات فوق درصد ابتلا به مسمویت و بیماری های گوارشی را افزایش می دهد.
وی همچنین تصریح کرد: در هنگام مصرف جگر به تازه بودن و نگهداشته شدن آن در یخچال توجه شود چون بی توجهی به این امور باعث ابتلا به اسهال و استفراغ بخصوص در روزهای گرم سال می شود.

باشگاه خبرنگاران

ارسال شده در 18 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • آفتاب صبحگاهی و شاخص توده بدنی پایین تر
  • آیا آبمیوه های صنعتی ارزش غذایی دارند؟
  • شستن دست ها و این نکات مهم
  • با این گروه خونی مستعد ابتلا به الزایمر هستید
  • منوی غذایی چاق کننده
  • اک مک روستایی
  • انواع مشکلات و ناهنجاری های جنسی در مردان
  • آموزش تشویق همسر به برقراری رابطه جنسی
  • زیاد قهر نکنید
  • ماندگار شدن در خاطره های دیگران با این رفتارها
  • تلفن همراهتان را در این مکان ها نگذارید
  • ورزش با وجود اختلالات فشار خون
  • آیا کمبودهای تغذیه ای در بیماران چاق شکل جدیدی از سوء تغذیه است؟
  • هوس های غذایی خطرناک
  • بخور هایی با طعم روغن های گیاهی
  • محبوبترین ها

  • خواص خوردن شیر از دیدگاه طب سنتی
  • رفع مشکلات بدن و بیماری ها با دارچین
  • آنغوزه گیاهی کوهی و کم یاب
  • دانستنی هایی درباره روغن مورچه
  • نوشیدنی های طب سنتی برای رفع تشنگی و گرسنگی
  • روش های خانگی برای درمان زخم های دهانی
  • چای مناسب برای خود را با توجه به گروه خونیتان انتخاب کنید
  • ممنوعیت مصرف دو نوع داروی گیاهی
  • گیاه گوگول و این فواید
  • معجون گل قند چه خاصیت درمانی دارد+ طرز تهیه
  • با خاصیت ها و طرز تهیه قهوه سبز آشنا شوید
  • درمان با پزشکی مدرن یا طب سنتی
  • مریم گلی را بکار ببرید
  • معجزه پیاز گذاشتن در گوش
  • بالا بردن متابولیسم بدن با خوردن چای زعفرانی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است