904692_867

افرادی که در میانسالی به سر میبرند چه نوع ورزش هایی باید در پیش بگیرند چه نوع فعالیت های ورزشی برای این افراد مفید است برای تضمین سلامتی شان در این رده سنی این افراد چه کارهایی لازم است انجام دهند برخی فعالیت های مفید را در ادامه مطلب به آن ها معرفی خواهیم کرد

 هر چه سنمان بالاتر می رود به دلایلی ورزش را متوقف می کنیم و این در حالی است که در سنین بالا اهمیت ورزش کردن و فعال بودن دوچندان می شود. ورزش های مداوم از تحلیل استخوان جلوگیری می کند، تناسب بدن، حافظه و روحیه را تقویت می کند و نشانه های یکسری بیماری های مزمن را از بین می برد. در این جا ورزش هایی که مناسب ۴۰ سال به بالا هستند آورده ام.

دوچرخه

بهترین ورزش برای کسانی که درد مفاصل دارند. دوچرخه سواری یک ورزش هوازی با تاثیر پایین است که بدون ایجاد فشار بر زانوها و پاها به اندازه دویدن بر روی ضربان قلب تاثیر می گذارد. گذشته از تمام این ها یک ورزش بسیار سرگرم کننده است.

شنا

شنا یک ورزش عالی برای تمام بدن است که به پشت و کمر فشار زیادی وارد نمی کند اما کالری زیادی در اثر این ورزش سوزانده می شود. ۱ ساعت ورزش شنای ملایم ۵۰۰ کالری سوزانده و متابولیسم بدن را بالا می برد. این یعنی حتی پس از شنا نیز همچنان کالری خواهید سوزاند.

یوگا و پیلاتس

نیازی نیست برای به دست آوردن فواید سلامتی پیلاتس بالانس ۵ دقیقه ای انجام دهید. این تمرین ها انعطاف و تحرک را در بدن بالا می برد و ستون فقرات و عضلات هسته ای را تقویت می کند. یوگا و پیلاتس علاوه بر فواید جسمی برای مغز نیز مفید هستند زیرا استرس راکم کرده و انرژی را زیاد می کنند.

روئینگ یا پاروزنی

مدت هاست که این ورزش مناسب ترین و مفرح ترین نوع ورزش شناخته شده است و بدون شک برای ورزش دوستانی که سن بالایی دارند بسیار مناسب است. پاروزنی زیاد به بدن فشار وارد نمی کند و همانند اسکوات یک ورزش پا محسوب می شود. طبق تحقیقی در دانشگاه کینگز در لندن کسانی که پاهای قوی دارند به همان اندازه ذهن تیزهوشی نیز دارند.

آمادگی جسمانی چندگانه

شاید در ذهنتان وقتی یک ورزشکار آمادگی جسمانی را تصور می کنید یک جوان ۲۵ ساله با عضلات شش تکه را مجسم کنید. اما با اطمینان کامل به شما می گویم که ورزش برای همه است و به سن و سطح ورزشی هیچ ارتباطی ندارد.

وب‌سایت بدونیم:

ارسال شده در 18 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • جانشین داروهای میگرن
  • با تمام خطرات زایمان سزارین آشنا شوید
  • چه زمانی از چسب میخچه استفاده نماییم
  • درمان چاقی اطفال بدون رژیم لاغری
  • آشنایی با تشنجِ كودكان و بزرگسالان
  • کوتاه شدن عمر با اضافه وزن
  • توصیه های طب سنتی برای از بین بردن تبخال
  • اختلال در جذب املاح و خوراکی ها توسط بدن
  • ویژگی های ساختمان سالن های ورزشی
  • اسرار میکاپی برای پنهان کردن منافذ باز پوست
  • کم‌خونی داسی‌شکل کودک و هزار سوال رنگارنگ
  • همیشه یک رویا و آرزو داشته باشید
  • شیر مادر روی استقامت DNA تأثیر دارد!
  • بعد از بهبود جوش، هر چه زوتر برای از بین بردن جای جوش دست به کار شوید
  • در زیبا سازی صورت ابرو چقدر موثر است؟
  • محبوبترین ها

  • اسراری که لب‌ها درارتباط با سلامتی فاش میکند
  • ریزش مو در خانم ها و آقایان
  • ترفندهای خانگی برای از بین بردن کک و مک
  • دوستی آنتی اکسیدان ها با پوست
  • جوانی را با خوابیدن تجربه کنید
  • در مسافرت نوروزی چگونه پوست زیبایی داشته باشیم؟
  • پوست صورت با میوه ها چین و چروکش کاهش میابد
  • بهترین کارها برای رفع مشکلات ناخن
  • بررسی جراحی زیبایی پستان یا ماموپلاستی
  • نسخه آرایشی برای جوانسازی صورت
  • هنگام ریزش مو اینگونه بخورید
  • برای جوانی پوست رتینول جادومیکند
  • شايع ترين عوارض استفاده از ريمل و خط چشم تقلبی
  • راه حل قطعی برای درمان افتادگی پوست حتی بعد از کم کردن وزن
  • برطرف کردن شوره سر با این روشها
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است