maheramezan

روزه داری فواید بیشماری دارد اما گاهی اوقات دیده می شود که شخص به خاطر نداشتن برنامه غذایی مناسب در ماه رمضان، پس از این ماه دچار مشکلات سلامتی می شود. اما هنوز دیر نشده است. با در پیش گرفتن یک برنامه و رژیم غذایی سالم که نکات تغذیه ای در آن رعایت شده باشد، می توانید سلامتی خود را بازیابید. با ما همراه باشید.

ناصر رضایی پور اظهار داشت: باید توجه داشت دو وعده اصلی غذا از نگاه حکمای پزشکی پارسی، وعده‌های چاشت (صبحانه) و شام هستند.

به گزارش تسنیم، به گفته وی این آموزه، پشتوانه قابل‌توجهی هم در روایات به‌ جامانده از پیامبر اکرم و ائمه دارد و برخلاف تصور رایج، همیشه توصیه شده حتماً وعده‌های صبحانه و شام خورده شوند و در صورت تمایل و امکان، وعده ناهار کم خورده شود.

این متخصص طب سنتی بیان داشت: حذف ناهار فقط برای افراد سالم معتدل‌مزاج ممکن است و جایگزینی آن با سالادهای مرسوم یا سالاد میوه‌ها هم قابل توصیه عمومی نیست.

رضایی پور افزود: بهتر است با رعایت شرایط مزاجی و بدنی خود و در نظر گرفتن عادات پیشین، حجم وعده‌های غذایی را کم کنیم تا از پرخوری و تبعات آن، از جمله چاقی، در امان باشیم.

وی گفت: تنظیم و تعادل ورودی‌ها و خروجی‌های فکری و ذهنی و جسمی بدن و در نظرگرفتن زمانی برای خلوت با خود و خدای خویشتن,کاهش وعده‌های غذایی در افراد سالم گرم‌مزاج به صورت کاهش وعده ناهار یا حذف آن، به‌ویژه در فصل تابستان از عوامل سلامتی هستند.

این متخصص طب سنتی گفت: سردمزاج‌ها هم می‌توانند میزان غذا در هر وعده را کم کنند, خوردن یک نوع غذا در هر وعده و ساده‌خوری همچنین غذاخوردن، فقط در زمان گرسنگی واقعی و پرهیز از پرخوری، باهم‌خوری و برهم‌خوری در غذای اصلی، میوه‌ها و نوشیدنی‌ها نیز از عوامل ارتقاء سلامتی در بدن هستند.

ارسال شده در 20 تیر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • رمانتیک کردن رابطه زوجین
  • درست و نادرست های پوستی
  • هشدار پزشكان درباره استفاده از پماد و پودر روی بدن نوزادان
  • خطر زایمان زودرس و تغذیه نامناسب زنان باردار!
  • چربی های دور شکم خود را از بین ببرید
  • حس کنجکاوی رمز موفقیت اطفال
  • هر آنچه لازم است درباره بیماری پوستی کراتوزیس‌ پیلاریس‌ بدانیم
  • روش های افزایش قد
  • خوراکی های موثر در شادی و خنده
  • سلامتی و پیشگیری از بروز بیماریهای قلبی با ورزش
  • پیراشکی لانه مرغ با خمیر یوفکا
  • روش جدیدی برای درمان ناشنوایی
  • ارتباط تیپ شخصیتی افراد با حلقه ازدواج آن ها
  • بهترین روش های بکارگیری زمان
  • داروی ضد افسردگی تهدیدی برای استخوان ها
  • محبوبترین ها

  • مو کندن در بزرگسالان
  • مشکلات روحی و روانی ناشی از تغییر فصل
  • زنان و ارتباط در فضای مجازی
  • در مورد رفتار جرات مندانه بیشتر بدانیم
  • درون گرایی و شناخت انواع مختلف آن
  • اقدامات درمانی اضطراب کودکان برای موارد ریشه دار 2
  • نوازندگان موسیقی سرعت عکس العمل بالایی دارند
  • دعوای زن و شوهری در مورد تربیت فرزندان
  • مشکل عصبی و روحی به نام سرخوردگی
  • مبتلا شدن به اختلالات خواب و این توصیه ها
  • تلویزیون دیدن در جوانی و آسیب های آن در بزرگسالی
  • بیماری جنون جوانی schizophrenia
  • کنترل خشم اطفال با این روش ها
  • چرا نشاط اجتماعی در بین ایرانیان کم شده است؟
  • آمار استفاده از فضای مجازی در اقشار مختلف جامعه
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است