دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک

maheramezan

روزه داری فواید بیشماری دارد اما گاهی اوقات دیده می شود که شخص به خاطر نداشتن برنامه غذایی مناسب در ماه رمضان، پس از این ماه دچار مشکلات سلامتی می شود. اما هنوز دیر نشده است. با در پیش گرفتن یک برنامه و رژیم غذایی سالم که نکات تغذیه ای در آن رعایت شده باشد، می توانید سلامتی خود را بازیابید. با ما همراه باشید.

ناصر رضایی پور اظهار داشت: باید توجه داشت دو وعده اصلی غذا از نگاه حکمای پزشکی پارسی، وعده‌های چاشت (صبحانه) و شام هستند.

به گزارش تسنیم، به گفته وی این آموزه، پشتوانه قابل‌توجهی هم در روایات به‌ جامانده از پیامبر اکرم و ائمه دارد و برخلاف تصور رایج، همیشه توصیه شده حتماً وعده‌های صبحانه و شام خورده شوند و در صورت تمایل و امکان، وعده ناهار کم خورده شود.

این متخصص طب سنتی بیان داشت: حذف ناهار فقط برای افراد سالم معتدل‌مزاج ممکن است و جایگزینی آن با سالادهای مرسوم یا سالاد میوه‌ها هم قابل توصیه عمومی نیست.

رضایی پور افزود: بهتر است با رعایت شرایط مزاجی و بدنی خود و در نظر گرفتن عادات پیشین، حجم وعده‌های غذایی را کم کنیم تا از پرخوری و تبعات آن، از جمله چاقی، در امان باشیم.

وی گفت: تنظیم و تعادل ورودی‌ها و خروجی‌های فکری و ذهنی و جسمی بدن و در نظرگرفتن زمانی برای خلوت با خود و خدای خویشتن,کاهش وعده‌های غذایی در افراد سالم گرم‌مزاج به صورت کاهش وعده ناهار یا حذف آن، به‌ویژه در فصل تابستان از عوامل سلامتی هستند.

این متخصص طب سنتی گفت: سردمزاج‌ها هم می‌توانند میزان غذا در هر وعده را کم کنند, خوردن یک نوع غذا در هر وعده و ساده‌خوری همچنین غذاخوردن، فقط در زمان گرسنگی واقعی و پرهیز از پرخوری، باهم‌خوری و برهم‌خوری در غذای اصلی، میوه‌ها و نوشیدنی‌ها نیز از عوامل ارتقاء سلامتی در بدن هستند.

5 1000
ارسال شده در 20 تیر 1395 توسط با موضوع تغذیه
پيلتن شاپ

مطالب پیشنهادی

پیشنهاد سردبیر

  • تلیتس ماده ای خطرناک در فست فودها
  • گالاکتوزمی و رژیم مربوط به آن
  • بخور نخور برای سیگاری ها
  • مطالعه راههای رفع افسردگی
  • خطرات مصرف این داروها برای جنین
  • روشی جدید برای خلاصی از سیاه شدن آرنج ها و زیر بغل
  • گردو و این همه فواید شگفت انگیز برای سلامت بدن
  • در ایام نوروز مراقب سوء هاضمه باشید
  • محبوبترین ها

  • عادت های غذایی خود را تغییر دهید
  • تاثیر تغذیه صحیح بر میگرن
  • شیوه ای برای تامین آهن بدن بانوان
  • 10 نوشیدنی برای آب کردن چربی های اضافه شکم
  • رعایت تعادل در مصرف خوراکی های قندی
  • دل پیچه پس از افطار
  • عاشق شکلات و چیپس هستید؟ شاید تقصیر ژن شماست!
  • نشانه های کمبود ویتامین را در بدن خود شناسایی کنیم
  • رپورتاژ

  • دکتر پورحقیقی متخصص دندانپزشکی زیبایی
  • مرکز تخصصی دندانپزشکی دکتر سید سعید هاشمی
  • ترک سیگار با جدیدترین روش توسط دکتر احیایی
  • آسیب های دندان از آنچه فکر می‌ کنید به شما نزدیک ‌تر است!
  • چگونه دندانهای سالمتر و قوی‌تر داشته باشیم؟
  • کلینیک صدف
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x