sib-sabz

سیب سبز یکی از بهترین و پرفایده ترین میوه هاست. درمورد فواید این میوه مطالب بیشماری هست. از سلامت دندان گرفته تا بهبود عملکرد ریه ها. در این مطلب برای شما 8 موزد از فواید باورنکردنی این میوه را آماده کرده ایم. با ما همراه باشید.

بهبود سلامت ریه

مطالعات نشان داده اند که خوردن منظم سیب سبز به خاطر منبع غنی فلاوونوئیدها، ریسک ابتلا به بیماری آسم را کاهش می دهد. محققان ادعا می کنند فلاوونوئیدها با کاهش ریسک بروز آسم مرتبط هستند. همچنین مشخص شده است که سیب سبز ریسک سرطان ریه در زنان را تا ۲۱ درصد کاهش می دهد.

پیشگیری از بروز لخته خون

سیب سبز حاوی ترکیبات شیمیایی موسوم به روتین است که می تواند از تشکیل لخته های خون پیشگیری کند. روتین می تواند عملکرد آنزیم های تسهیل کننده تشکیل لخته خون را متوقف سازد. از اینرو به گفته محققان، این میوه به مقابله با بیماری قلبی و سکته کمک می کند. مصرف یک لیوان آب این میوه سبز یا خوردن یک سیب سبز کامل به حفظ سلامت بیشتر شما کمک می کند.

تقویت متابولیسم

سیب سبز بسیار برای فرایند هضم غذا مفید است. از بروز نفخ پیشگیری کرده و مواد سمی را از معده خارج می کند. از آنجائیکه سیب سبز حاوی فیبر است روند هضم را تسهیل می سازد و در نتیجه روند متابولیسم تقویت می شود.

بهبود سلامت استخوان ها و پیشگیری از پوکی استخوان

سیب سبز منبع غنی پتاسیم، ویتامین K و کلسیم است که خوردن آن، بسیار برای زنان مفید است. مطالعات نشان می دهد که ویتامین K به پیشگیری از پوکی استخوان در زنان کمک کرده و موجب بهبود سلامت استخوان های آنها می شود.

مقابله با پیری زودرس پوست

از آنجائیکه سیب سبز منبع خوب ویتامین C، ویتامین A و آنتی اکسیدان هاست، به مقابله با علائم پیری زودرس پوست کمک کرده و سلامت ظاهر پوست را حفظ می کند.

تقویت بینایی

از آنجائیکه این میوه سبز حاوی ویتامین A است، قدرت بینایی را حفظ کرده و حتی از آن حفاظت می کند.

مفید برای دیابت

از آنجائیکه سیب سبز حاوی میزان قند کمتر و مقدار بیشتر فیبر در مقایسه با سیب قرمز است، برای کاهش ریسک ابتلا به دیابت نوع۲ مناسب است. البته به خاطر داشته باشید برای حفظ فواید این میوه، پوست آن را نکنید.

پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی

با مصرف سیب سبز و سایر مواد خوراکی غنی از فلاوونوئیدها، ریسک ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی تا ۳۵ درصد کاهش می یابد. مطالعات نشان داده اند زنانی که هر روز هر دو نوع سیب قرمز و سبز را می خورند، ریسک بروز حملات قلبی در آنها ۱۳ تا ۲۲ درصد کاهش می یابد چراکه این میوه دارای توانایی کاهش سطح کلسترول بد نیز هست.

ارسال شده در 20 تیر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • ترک کودک از مکیدن شیر مادر
  • کنترل متابولیسم بدن با این شرایط
  • علتهای موفق نشدن در مرحله حجم
  • هر آنچه درمورد چیپس ، پفک و پاپ کورن باید بدانید
  • غذا خوردن به همراه دوستان و آشنایان
  • به آرامش رسیدن با نیکوکاری
  • نقرس را چگونه برطرف کنیم
  • داروی موثر برای ترک سیگار
  • سرطان و نشانه های آن
  • مروری بر ابعاد مختلف سونوگرافی
  • همبرگر متفاوت با طعم سبزی
  • دوست دارید بلندتر شوید؟پس این 20 مورد را امتحان کنید
  • عواقب دیر رفتن به مدرسه در آینده
  • درمان درد پشت سر
  • علت اصلی شکست افراد در کاهش وزن
  • محبوبترین ها

  • مضرات غذا خوردن در زمان عصبانیت
  • آیا افسردگی به دلیل استفاده ازغذاهای ناسالم است؟
  • بهم خوردن چرخه خواب با برخی مواد غذایی
  • آیا شکلات واقعاً برای شما خوب است؟
  • چک لیستی از خاصیت گلاب
  • در پاییزهر روز از این ۸ ماده غذایی بخورید
  • همه چیز درباره روی و منابع آن
  • راه حلی قطعی برای کبد چرب
  • کاری نکنید که دیرتر لاغر شوید
  • همه چیز درمورد فریزر کردن غذا و مضرات آن
  • تلاش نکردن آموزش و پرورش برای ترویج خوردن صبحانه‌ در بین دانش آموزان
  • کارکرد فیبر در کاهش ریسک چاقی و دیابت
  • آیا لبنیات در درمان دیابت موثر است؟
  • گیاه‌خواری بدون حذف گوشت و دانسته هایی در این مورد
  • اسرار گفته نشده درباره تخم مرغ
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است