فواید سیب سبز سیب سبز درمان مشکلات ریوی چرا سیب سبز بخوریم

سیب سبز یکی از بهترین و پرفایده ترین میوه هاست. درمورد فواید این میوه مطالب بیشماری هست. از سلامت دندان گرفته تا بهبود عملکرد ریه ها. در این مطلب برای شما 8 موزد از فواید باورنکردنی این میوه را آماده کرده ایم. با ما همراه باشید.

بهبود سلامت ریه

مطالعات نشان داده اند که خوردن منظم سیب سبز به خاطر منبع غنی فلاوونوئیدها، ریسک ابتلا به بیماری آسم را کاهش می دهد. محققان ادعا می کنند فلاوونوئیدها با کاهش ریسک بروز آسم مرتبط هستند. همچنین مشخص شده است که سیب سبز ریسک سرطان ریه در زنان را تا ۲۱ درصد کاهش می دهد.

پیشگیری از بروز لخته خون

سیب سبز حاوی ترکیبات شیمیایی موسوم به روتین است که می تواند از تشکیل لخته های خون پیشگیری کند. روتین می تواند عملکرد آنزیم های تسهیل کننده تشکیل لخته خون را متوقف سازد. از اینرو به گفته محققان، این میوه به مقابله با بیماری قلبی و سکته کمک می کند. مصرف یک لیوان آب این میوه سبز یا خوردن یک سیب سبز کامل به حفظ سلامت بیشتر شما کمک می کند.

تقویت متابولیسم

سیب سبز بسیار برای فرایند هضم غذا مفید است. از بروز نفخ پیشگیری کرده و مواد سمی را از معده خارج می کند. از آنجائیکه سیب سبز حاوی فیبر است روند هضم را تسهیل می سازد و در نتیجه روند متابولیسم تقویت می شود.

بهبود سلامت استخوان ها و پیشگیری از پوکی استخوان

سیب سبز منبع غنی پتاسیم، ویتامین K و کلسیم است که خوردن آن، بسیار برای زنان مفید است. مطالعات نشان می دهد که ویتامین K به پیشگیری از پوکی استخوان در زنان کمک کرده و موجب بهبود سلامت استخوان های آنها می شود.

مقابله با پیری زودرس پوست

از آنجائیکه سیب سبز منبع خوب ویتامین C، ویتامین A و آنتی اکسیدان هاست، به مقابله با علائم پیری زودرس پوست کمک کرده و سلامت ظاهر پوست را حفظ می کند.

تقویت بینایی

از آنجائیکه این میوه سبز حاوی ویتامین A است، قدرت بینایی را حفظ کرده و حتی از آن حفاظت می کند.

مفید برای دیابت

از آنجائیکه سیب سبز حاوی میزان قند کمتر و مقدار بیشتر فیبر در مقایسه با سیب قرمز است، برای کاهش ریسک ابتلا به دیابت نوع۲ مناسب است. البته به خاطر داشته باشید برای حفظ فواید این میوه، پوست آن را نکنید.

پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی

با مصرف سیب سبز و سایر مواد خوراکی غنی از فلاوونوئیدها، ریسک ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی تا ۳۵ درصد کاهش می یابد. مطالعات نشان داده اند زنانی که هر روز هر دو نوع سیب قرمز و سبز را می خورند، ریسک بروز حملات قلبی در آنها ۱۳ تا ۲۲ درصد کاهش می یابد چراکه این میوه دارای توانایی کاهش سطح کلسترول بد نیز هست.

ارسال شده در 20 تیر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • واریس پا را اینگونه برطرف کنید
  • ممنوعات غذایی برای ایام تعطیل
  • بکارگیری معالجه جدید جایگزینی سلولهای جزایر برای انسان
  • نانوذرات ليپيدي با استفاده از موم‌هاي گياهي و زنبورعسل
  • خواباندن بی خوابها با این تخت خواب
  • مراقبتهای ویژه و باکتری روده
  • چرا سوزاندن چربی شکم این همه مشکل است
  • تمریناتی برای بالا بردن سرعت بدن
  • محبوبترین ها

  • برنامه حرکتی را خودتان درست کنید (HLM )
  • کارآیی و مواد مکمل تریبولوس شرکت دایماتیز
  • ده نکته درباره دریافت سرویس در ورزش والیبال
  • در هنگام دویدن برای جلوگیری از چاقی این کارها را انجام ندهید
  • برای پشت بازوها این ده حرکت فوق العاده خوب است
  • اثرات مختلف ورزش روی بدن
  • استرس در حین تمرین مفید است
  • رفع چربی شکم با برخی تمرینات ورزشی
  • رپورتاژ

  • دندانپزشکی زیبایی و ایمپلنت
  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • اصلاح طرح لبخند و دندانپزشکی زیبایی
  • سالن زیبایی و عروس مریم رئوف
  • چشمانی زیبا و گیرا با پپتیدها!
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    پرپین آلا
    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است