a4d408f5568e3d66bb561b93bbede28f
 برخی مواد غذایی می توانند باعث بروز اختلال در خوابیدنتان شوند و می توانند برایتان مشکل ساز شوند توصیه می کنیم از مصرف آن ها پرهیز کنید چون در بی خوابی و کم خواب شدنتان تاثیرات مخربی خواهند گذاشت

محمد حسین عزیزی متخصص علوم تغذیه گفت: خوردن غذا آن هم در دیر وقت خودعامل بی خوابی یا بدخوابی است و اگر ما به بد خوری هم عادت داشته باشیم با کابوس های شبانه و … مواجهه می‌شویم.
این متخصص علوم تغذیه گفت: خوردن غذاهای سرد، خیلی چرب و خیلی شیرین، نه تنها چاقی بلکه بدخوابی و در برخی موارد بی خوابی را برای فرای فرد به دنبال دارد.
وی افزود: عادات غلط نیز در غذاخوردن فرد را دچار کابوس های شبانه و چاقی می کند.
عزیزی اظهار کرد: یکی از این عادات انسان استراحت بلافاصله پس از صرف غذا است . مصرف غذا و فاصله تا خوابیدن حداقل باید نیم ساعت به طول بیانجامد درغیر اینصورت معده توان هضم صحیح غذا را نداشته و مواد مغذی آن جذب بدن نمی شود.
این متخصص تغذیه در ادامه تاکید کرد: خوردن برخی از انواع بستنی ، ماکارونی، در هنگام شب به دلیل وجود چربی فراوان در بی خوابی و کابوس های شبانه دخیل است.
وی با بیان اینکه غذاهای فست فودی هم در بدخوابی شبانه موثر است گفت: پیتزا و مواد موجود در آن فرد را دچار خواب زدگی و تپش قلب می کند.
عزیزی افزود: غذاهای پر ادویه، تند همراه با سیر زیاد،سوسیس ، کالباس،  خواب را دچار مشکل کرده و فرد به کابوس های شبانه مبتلا می شود.
این متخصص علوم تغذیه گفت: مصرف شکلات تلخ، چای غلیظ اضطراب و ضربان قلب را افزایش می دهد بنابراین به هنگام استراحت از مصرف این مواد خودداری کنید.
وی در ادامه تصریح کرد: گوشت و کله پاچه برای وعده شام مناسب نیست و فرد را دچار بی خوابی و سنگینی در خواب می کند.
باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/

ارسال شده در 25 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • کاربرد سرکه سیب در سلامتی
  • خواص گیاه افتیمون | درمان جنون، مالیخولیا و مانیا
  • پیشگیری و معالجه صدمات ناشی از بدمینتون بخش 2
  • شیوه مزه دار کردن استیک
  • افسردگی در نوزادان از خیال تا واقعیت
  • شناسایی ویژگی‌ها و خصوصیات بدنی
  • دوره درمان انتی بیوتیکی
  • بخور نخورهای 3 روزه برای تناسب اندام
  • باکتری که سبب سرطان دهانه رحم می شود
  • دعوت شاید و خرسندی به خانه
  • مدرن ترین روش جدید برای زایمان
  • هیچ نوع دارو یا آمپولی مصون کننده ابتلا به ایدز در رفتارهای پرخطر جنسی نیست
  • خواندن کتاب سبب افزایش طول عمر می شود
  • توصیه های زیبایی برای آقا دامادها
  • روغن نارگیل را به خاطر بسپارید!
  • محبوبترین ها

  • طلاق و روابط خارج از حیطه زناشویی
  • پیشگیری از اتلاف زمان به بهترین نحو
  • اهمیت دویدن
  • مضرات استفاده از لباس تاناکورا
  • توصیه های ساده و سودمند برای خوب خوابیدن
  • ازدواج شما در چه سنی اتفاق می افتد؟
  • چگونه انگیزه برای لاغری به دست آوریم
  • مشکل ورم داشتن طحال
  • خواب خوب در روزهای امتحانی
  • خوشبوکننده های هوا و این آسیب ها برای سلامتی
  • همه عوارض کار با کامپیوتر تا پاسی از شب
  • رایج ترین بیماری پس از مسافرت
  • با کمک فویل آلومینیوم با درد خداحافظی کنید
  • کمک به لاغری با این ویتامین
  • 15 نشانه افرادی که کارشان را دوست ندارند
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است