860532_536

برخی نوشیدنی های آماده که از بیرون تهیه می کنید حاوی قند فراوانی هستند که این قندها عوارض زیادی برای بدن افراد مصرف کننده برجای خواهند گذاشت اکثر این نوشیدنی ها حاوی مقادیر بالایی قند و شکر هستند که مبتلایان به امراض قندی هرگز نباید از این نوشیدنی ها میل کنند

 همه‌ی ما این تجربه را داشته‌ایم. مدام حواس‌مان است که چه چیزی در دهان می‌گذاریم. برچسب محصول را به دقت وارسی می‌کنیم تا میزان شکر، چربی و دیگر مواد تشکیل‌دهنده را بفهمیم. با این وجود، وقتی پای توجه به آن‌چه می‌خوریم وسط باشد، اغلب نوشیدنی ها را فراموش می‌کنیم.

همه‌ی ما این تجربه را داشته‌ایم. مدام حواس‌مان است که چه چیزی در دهان می‌گذاریم. برچسب محصول را به دقت وارسی می‌کنیم تا میزان شکر، چربی و دیگر مواد تشکیل‌دهنده را بفهمیم. با این وجود، وقتی پای توجه به آن‌چه می‌خوریم وسط باشد، اغلب نوشیدنی ها را فراموش می‌کنیم.

بسیاری از نوشیدنی های روزمره حاوی شکر، چربی و دیگر مواد تشکیل‌دهنده‌ی مخفی هستند که تلاش‌های ما را به باد می‌دهند. حواس‌تان به این ده نوشیدنی باشد! این‌ها برنامه‌ی کاهش وزن‌تان را مختل می‌کنند.

۱. نوشابه‌ی رژیمی

نوشابه‌ی رژیمی را کنار بگذارید! ممکن است تنها گناه‌تان در هنگام بیرون غذا خوردن با خانواده‌ و دوستان‌تان نوشیدن نوشابه باشد، اما این نوشیدنی عاری از هر گونه مواد مغذی است و ممکن است صدمات آن به بدن آن‌قدر زیاد باشد که بدون کالری بودن آن اصلا یک امتیاز محسوب نمی‌شود!

۲. قهوه‌ی زده شده

این نوشیدنی‌ها که هم پول زیادی باید بابت‌شان بپردازید و هم دورکمرتان حسابی بزرگ می‌شود، معمولا از ۲% شیر تشکیل شده‌اند، ۸۰۰ کالری و ۱۷۰ گرم شکر در هر لیوان دارند.

۳. نوشیدنی های انرژی‌زا

این نوشیدنی‌ها که سرشار از قند و کافئین هستند، یک خیزش در انرژی شما ایجاد می‌کنند که عمر کوتاهی دارد و زمانی که از قند و کافئین موجود در آن دوری می‌کنید، دوباره بی‌حال می‌شوید. سعی کنید کسلی میانه‌ی روز خود را رفع کنید، به این ترتیب بدن‌تان از شما ممنون خواهدبود.

10 نوشیدنی که باید دست از خوردن‌شان بکشید

۴. اسموتی‌های آماده

میوه‌ی روی بسته بسیار وسوسه‌انگیز است. این اسموتی‌ها که از کمی میوه، مقدار زیادی قند تصفیه شده و شیر پرچرب تولید شده‌اند به راحتی در دسترس هستند، اما برای برنامه‌ی کاهش وزن‌تان بسیار ضرر دارند. به جای آن می‌توانید میوه‌ی تازه یا یخ‌زده، شیربادام، و ماست یونانی بخورید.

۵. آب‌های طعم‌دار

آب‌های طعم‌دار شاید خوشمزه باشد اما پر از قند هستند و بعد از خوردن آنها همچنان تشنه می‌مانید و میل به خوردن آب خواهید داشت. برای بهبود سلامتی‌تان بهتر است آب ساده را جایگزین آنها کنید.

۶. شربت

گول عنوان شربت‌ها را نخورید. هر لیوان شربتِ عاری از میوه به اندازه یک تکه‌ی بزرگ آب‌نبات قند دارد.

۷. نوشیدنی های ورزشی

این نوشیدنی‌ها که بعد از یک ورزش یا بازی سنگین نیروی دوباره‌ای به شما می‌دهند، حاوی شیرین‌کننده‌های طبیعی و مصنوعی هستند و افزودنی‌های اصلاح شده‌ی ژنتیکی دارند که توصیه نمی‌شوند.

۸. آب‌میوه

آب‌میوه مواد مغذی ضروری برای بدن دارد اما می‌توانید به جای آن سه تا و نصفی دونات بخورید! از آب‌میوه‌های حاوی قند فراوان پرهیز کنید و به جای آن یک تکه میوه بخورید.

۹. لیمونادهای غیرخانگی

لیمونادهای غیرخانگی نیز مانند سایر آب‌میوه‌ها حاوی همان شیرین‌کننده‌های استفاده شده در سودا هستند، انگار که آب‌نبات مایع بخورید!

۱۰. نوشیدنی های مخلوط با یخ

نوشیدنی‌های مخلوط یخ‌زده مانند پیناکولادا ۸۸۰ کالری در هر لیوان دارند، بیش‌تر از ی وعده غذا با کالری متوسط برای شام! نوشیدنی‌هایی بخورید که قند و کالری کمی دارند و واقعا شام‌تان را بخورید.

با در نظر گرفتن همه‌ی این‌ها، چه باید بنوشیم؟ آب را در بالای فهرست‌تان قرار بدهید. اغلب ما به اندازه‌ی کافی آب در طول روز نمی‌نوشیم. حداقل دو لیتر آب در روز بخورید. سپس، به دنبال نوشیدنی‌هایی باشید که حاوی مواد طبیعی و بدون مواد اصلاح شده‌ی ژنتیکی هستند و از آنها لذت ببرید.

ارسال شده در 20 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • عضلات هم به آب نیاز دارند
  • چندگونگی یادگیری
  • انواع مختلف مو چطوری نگه داری میشود
  • قورمه بلغور
  • هشدارهای مسموم شدن یک زن حامله
  • عوامل تاثیرگذار بر سرطانی شدن دستگاه گوارش
  • اهمیت ماساژ دادن نقاط خاص بدن
  • رابطه آرایش غلیظ با این ویژگی شخصیتی
  • پای تره فرنگی را با آموزش تصویری یاد بگیرید
  • راههای درمانی خانگی برای آبریزش از بینی
  • کلم بروکلی و ایندرول-3 موجود در آن
  • هدفون های تو گوشی
  • بهترین آبمیوه ها برای تقویت مهمترین اعمال بدن
  • پیش از ورزش کافئین میل کنید
  • انواع ادویه های آرامش بخش
  • محبوبترین ها

  • مزه تندرستی را با دمنوش انار تجربه کنید
  • مصرف جوش شیرین و این همه فایده
  • چای گل سرخ پزشک طبیعی بدن شما
  • چای ماسالای هندی در چه مواردی توصیه می شود؟
  • قویترین آنتی بیوتیک خانگی بدون ضرر
  • دمنوش بابونه و بهار نارنج چه منفعتهایی برای سلامتی دارد؟
  • 11 درمان طبیعی برای گل مژه چشم
  • درباره افسنتین تا چه حد اطلاعات دارید؟
  • آموزش نوشیدنی برای از بین بردن استرس و سردرد
  • خواص گیاه گل گندم و عکس هایی از آن
  • فواید بی نظیر طب سوزنی
  • درمان تکرر ادرار با طب سنتی
  • تاثیرات مفید بوییدن گل ها بر رفع سرماخوردگی
  • اگر درد مزمن دارید بخوانید
  • استفاده از داروهاي گياهي در درمان آفت دهان مفيدتر از انواع شيميايي است
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است