147

این میوه که در این فصل از سال به وفور یافت می شود می تواند کمک زیادی به کنکوری ها کند و در تقویت حافظه و ذهن آن ها نقش زیادی بیافریند زردآلو خاصیت ها و ارزش تغذیه ای بالایی به همراه دارد توصیه می کنیم اگر در شرف کنکور دادن هستید بیشتر از این میوه پرخاصیت مصرف کنید

یک کارشناس تغذیه به کنکوری‌ها پیشنهاد کرد: در این روزهای باقی مانده تا کنکور از “زردآلو” که به آن میوه متفکرها گفته می‌شود، برای تقویت حافظه استفاده کنند.

مریم شیرمستی در خصوص مواد غذایی که می‌تواند برای عملکرد حافظه مفید باشد، گفت: از بین میوه‌ها زردآلود بیشترین خاصیت را دارد و حتی در طب سنتی به آن میوه متفکرها گفته می‌شود. البته می‌توان علاوه بر خود میوه زردآلو از برگه خشک آن نیز استفاده کرد.

وی همچنین مصرف سیب قرمز، فلفل سیاه، سیب و طالبی را نیز برای تقویت حافظه مفید دانست.

این کارشناس تغذیه مصرف یک عدد “کندر” در روز را نیز برای تقویت حافظه مناسب دانست و یادآوری کرد: مصرف منابع کلسیم از جمله لبنیات کم چرب نیز برای سازماندهی اطلاعات در مغز مفید است.

شیرمستی خاطرنشان کرد: باید در این ایام از مصرف مایعات و آب غافل نشد، زیرا عدم مصرف مایعات و کاهش فشار خون، افت عملکرد مغز را به همراه دارد.

وی در خصوص مواد خوراکی که برای آرامش اعصاب مفید است نیز ادامه داد: مصرف عرق بهارنارنج و عرق بادرنجبویه به میزان یک تا دو وعده در روز و هر بار یک نصفه استکان مفید است و حتی می‌توان آن را به صورت شربت کم شکر هم استفاده کرد.

به گفته این کارشناس تغذیه، مصرف دمنوش گل گاور زبان و سنبل‌الطیب و همچنین دمنوش نعناع نیز برای کاهش استرس مفید است.

شیرمستی به کنکوری‌ها توصیه کرد: به هیچ عنوان برای کاهش استرس از قهوه، چای غلیظ و نوشابه‌ها استفاده نکنند.

وی اظهار کرد: غذاهای چرب و شیرینی‌های ساده نیز هم استرس‌زا است و هم چون خونرسانی به معده را زیاد می‌کند باعث کاهش خونرسانی به مغز شده و توصیه نمی‌شود.

این کارشناس تغذیه در مورد خوراکی که کنکوری‌ها بهتر است برای جلسه کنکور همراه داشته باشند نیز یادآوری کرد: آبنبات و شکلات توصیه نمی‌شود و بهتر است خرما، کشمش و توت خشک جایگزین آن شود.

به گفته شیرمستی، به جای بیسکویت و کیک هم بهتر است برای جلوگیری از گرسنگی از لقمه نان و پنیر و گردو استفاده شود.

وی افزود: کنکوری‌ها نباید بطری آب را برای جلسه فراموش کنند و حتی اگر مقدور بود آبمیوه طبیعی همراه ببرند.

ایسنا،

ارسال شده در 22 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع خواص میوه و سبزیجات

پیشنهاد سردبیر

  • تحریک به خودکشی با خواب کم
  • راز عدم سوختگی گیاهان در برابر آفتاب چیست؟
  • آیا مشکلات گوارشی مانع از گرفتن روزه میشوند ؟
  • فرق افسردگی با پارکینسون
  • آسیب های جنسی شغلی
  • قبل از حمام رفتن آب بخورید تا فشار خونتان بالا نرود
  • شما هم به دردهای سینوزیتی دچار هستید؟
  • نوزادان سزارینی و این هشدار
  • موانع پیش رو در مسیر واردات تجهیزات پزشکی رادیولوژیست ها
  • افزایش دفعات خونریزی از دماغ
  • فاکتورهای بی اهمیت در نامزدی
  • چگونه از بیماری‌ها و عوارض آن در فصل گرما پیشگیری کنیم؟
  • گرفتگی صدا نشانه این مشکلات است
  • ریشه خشم در خانم ها
  • کیک شکلاتی خوش طعم و دلچسب
  • محبوبترین ها

  • چگونه سالاد مرغ ادویه دار درست کنیم
  • ساندویچ مغذی برای اطفال
  • خوراک گل کلم و گوشت چرخ کرده در قابلمه
  • سوپ جو و سبزیجات برای تقویت قلب
  • شیرینی مدرن دو رنگ ترکیه
  • کیک خیس بیسکویتی
  • کوکی بادامی به شکل هلال ماه
  • بادمجان تابه ای در فر
  • برای از بین بردن چربی شکم این ده دستور را فراموش نکنید
  • شیرینی بیسکویتی با سس شکلاتی
  • سالاد هویج سرکه ای
  • ماکارونی رژیمی با سبزیجات
  • روش تهیه ماهی با طعم ماست
  • کیک فندقی با میوه جات خشک
  • بیسکویت گریپ فروتی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است