مشاوره زیبایی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
کلینیک دندانپزشکی پارسا/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی پارسا
ایمپلنتوژیست
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
دکتر عارفی
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری های لثه
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک

6

ذهن افراد با یکدیگر تفاوت های بسیاری دارد. یکی از مهم ترین این تفاوت ها ، نحوه ی تفکر و تصمیم گیری در حل مسائل است. تفکر را میتوان به دو دسته ی ارزشی و گزینشی تقسیم کرد. تفکر گزینشی تفکری است که فرد در آن فقط به راه های حل مسئله فکر می کند. اما تفکر ارزشی به بررسی وسیع تری از مسئله پرداخته و پیامد های هر تصمیمی را نیز در نظر می گیرد.

معمولا وجود یک نیاز یا ضرورت است که شما را به سوی حل مسئله سوق می دهد. یک موقعیت تصمیم به وسیله دیگران یا شرایطی که خارج از کنترل شماست پدید می آید، به طوری که ناچار به انجام کاری می شوید. روش معمول شما برای پرداختن به چنین مسائل تصمیمی کاربرد تفکر گزینه ای است، شیوه ای که همیشه برخوردی منفعلانه دارد. به جای این شیوه اگر فرصت های تصمیم را شناسایی کرده و بر ارزش های خود تاکید کنید، به نتایج بهتری دست خواهید یافت. در این صورت شما می توانید ابتکار عمل را در دست گرفته و پیش دستانه عمل کنید.

شناسایی فرصت های تصمیم

تصمیم گیران معمولا موقعیت های تصمیم را همچون مشکلاتی می بینند که باید آن ها را حل کرد و نه فرصت هایی که می توان از مزیت آن ها بهره جست. این که تصمیم گیران پیش دستانه به شکار موقعیت های تصمیم نمی روند شگفت آور نیست. آن ها تصور می کنند که رویارویی با هر موقعیت تصمیم مشکلی را بر مشکلات آن ها می افزاید. اما ما می خواهیم از دریچه دیگری به موضوع تصمیم گیری نگاه کنیم. یکی از ایده های اصلی این کتاب نشان دادن این مطلب است که شاید شما واقعا برای موفقیت خود به مشکل دیگری نیاز دارید و شاید مسئله تصمیم لزوما یک مشکل یا معضل نیست، بلکه می تواند فرصتی باشد که بهره گیری به موقع از آن ثمرات چشمگیری برای شما به ارمغان می آورد.

یک فرصت تصمیم می تواند بخشی از مشکلات شما را کاهش داده یا در جلوگیری از ظهور بسیاری از مشکلات آتی شما را یاری دهد. اگر از این دیدگاه به موقعیت تصمیم بنگریم تشخیص و پی گیری فرصت های تصمیم همچون پیشگیری از بروز بیماری است در حالی که پرداختن به مسائل تصمیم نقش درمان بیماری را دارد.

دو دلیل عمده برای عدم شناسایی نظام مند فرصت های تصمیم وجود دارد. نخست این که بسیاری از تصمیم گیران به این نکته توجه ندارند که شناسایی فرصت های تصمیم نیازمند صرف وقت و فعالیت است. شاید شما در طول زندگی خود آموخته اید که تنها وقتی چرخی را روغن بزنید که از آن صدایی به گوش برسد. در این صورت شما وقت خود را تنها صرف مسائل تصمیمی می کنید که فراروی شما قراردارند و نظر شما را به خود جلب کرده اند، مسائلی که به اصطلاح صدا می کنند. اما فرصت های تصمیم صدا نمی کنند تا شما آن ها را ببینید و به آن ها توجه کنید. دومین دلیل برای عدم پیگیری فرصت های تصمیم فقدان یا کمبود راهبرد مشخصی برای شناسایی آنها است. موقعیت های تصمیم در اثر بروز شرایطی که خارج از کنترل شماست پدید می آیند، در حالیکه جستجو و شناسایی فرصت های تصمیم فعالیتی است که باید شخصا آن را انجام دهید. یکی از مهم ترین وجوه تمایز بین مسائل تصمیم و فرصت های تصمیم این است که همیشه از زمان رویارویی با مساله تصمیم آگاه هستید، اما آگاهی از وجود یک فرصت تصمیم عالی همیشه میسر نیست. اقدامات و فعالیت های دیگران لزوما شما را از وجود فرصت های تصمیم آگاه نمی کند. تنها با جدیت و تلاش خود شماست که فرصت های تصمیم کشف می شوند.

5 1000
ارسال شده در 13 بهمن 1392 توسط با موضوع روانشناسی
کد کم چیست؟

کدکم می تواند از دندان ها اسکن سه بعدی بگیرد و در همان لحظه اقدام به ساخت کل یا بخشی از دندان با ظرافت فوق بالا نماید.

اطلاعات بیشتر
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x