56

اهمیت نوشیدن آب برای افرادی که قصد لاغرشدن دارند بسیار بالاست و بهتر است  آب قابل توجهی در طول روز بنوشند و سعی کنند مانع کمبود آب در بدنشان شوند توصیه می کنیم به مصرف مایعات بیشتری روی بیاورند و نوشیدن آب را همیشه مد نظر داشته باشند

 به گفته محققان آب سلاح سرّی برای افراد تحت رژیم است.

مطالعات محققان دانشگاه میشیگان نشان می دهد افرادی که آب کافی مصرف نمی کنند در مقایسه با افرادی که به میزان کافی آب می نوشند، دارای شاخص توده بدنی بیشتری هستند.

محققان با مطالعه حدود ۱۰ هزار فرد بزرگسال دریافتند افرادی که روزانه آب کمتری مصرف می کنند ۵۰ درصد بیشتر در معرض ابتلا به چاقی قرار دارند.

کانی دیکمن، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «یافته ها نشان می دهد رژیم غذایی حاوی آب بیشتر، چه به صورت نوشیدنی و یا آب موجود در میوه ها و سبزیجات، احتمالا با وزن سالم تر همراه است.»

در مجموع مشخص شد افرادی که به میزان کافی آب مصرف می کنند به طور میانگین دارای شاخص توده بدنی ۲۸ هستند، در حالیکه در افراد کم آب، شاخص توده بدنی ۲۹ به بالاست.

به گفته محققان، یکی از دلایل این موضوع، این است افرادی که به قدرکافی آب می نوشند، احساس سیری بیشتری داشته و در نتیجه کمتر می خورند و دچار اضافه وزن نمی شوند.

مهر

ارسال شده در 24 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • ورزش گروهی چه فوایدی دارد؟
  • کوتاه شدن عمر با اضافه وزن
  • راه حل قطعی برای از بین بردن جوش های صورت
  • بهترین پیشنهادات لباس مردانه تابستانی
  • کمبود ویتامین دی و درد زانو
  • سوزش در سر و عوامل ایجاد کننده آن
  • نقش کلسترول خوب در کاهش احتمال بروز سکته
  • مراقبت از خردسالان حین بیماری
  • جالب ترین رژیم های کم کننده اشتها
  • در امان ماندن از ابتلا به سرماخوردگی
  • پیشگیری از اتلاف زمان به بهترین نحو
  • کارهایی ساده برای تغییردادن زندگی
  • خاصیت توت سفید خشک از دید دکتر آز
  • بي تاثير بودن مصرف قرص روي هنگام ابتلا به سرماخوردگي
  • کوفته بریده همراه با سبزی
  • محبوبترین ها

  • مینی چیز کیک شکلاتی
  • مینی چیز کیک لیمویی
  • طعم متفاوت کباب ترکی در خانه
  • پیراشکی طنابی
  • سوپ زمستانی برای رفع سرماخوردگی
  • خوراک کلم قمری و کلم با گوشت چرخ کرده
  • املت با طعم سوسیس
  • باقلواهای چوبی فندقی
  • بجای فست فود از این غذاهای مقوی و خوشمزه محلی مصرف کنید
  • شیرینی با رویه پودر قند و دارچین
  • پیش غذایی مناسب با قارچ
  • مینی پای های خوشمزه و دلچسب
  • با دارچین و گلابی دسر تابستانی درست کنید
  • بستنی میوه ای یخی مخصوص رژیمها
  • سالاد قارچ و ماست
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است