میان وعده‌های مفید میان وعده‌های پرخاصیت تابستانی میان وعده‌ها خوردن میان وعده‌های پرخاصیت تابستانی اطفال و میان وعده‌های مفید

خردسالان در این فصل از سال معمولا کم اشتها می شوند و بهتر است میان وعده های مفیدی برایشان انتخاب کنیم وعده های غذایی برای این رده سنی بسیار حائز اهمیت و مهم هستند می خواهیم به برخی از مفیدترین میان وعده ها برای این فصل اشاره کنیم

*نگار بلورفروشان: میان وعده های غذایی نقش به سزایی در رشد کودکان ایفا می کنند لذا نیاز به توجه ویژه والدین در این خصوص هست. در ادامه با میان وعده های مفید مناسب فصل تابستان اشنا خواهید شد.

آب و آبمیوه طبیعی

برخلاف تصور آبمیوه‌های غیر طبیعی برای کودکان مفید نمی‌باشد، زیرا با دارا بودن شکر فراوان بدن را کم آب کرده و توانایی کودک را پایین می آورد.

ماده نگهدارنده در آبمیوه بنزوات سدیم است که سدیم نیز سبب کم آب شدن و ایجاد عطش در کودکان می‌گردد.

پس توصیه می‌گردد کودکان روزانه آب 6-4 لیوان مصرف کنند یا از آبمیوه‌های طبیعی (حتما بدون شکر) به آنها داده شود.

اگر حتی آب طالبی به کودک داده شد، شکر به آن افزوده نگردد.

میان وعده‌های حاوی ویتامین C بالا

این مواد برای انرژی بخشی مفید هستند. مانند: مخلوط میوه‌های توت فرنگی، آناناس یا توت سفید که به بدن انرژی ببخشند و یا انواع سالاد کاهو با گوجه فرنگی فراوان.

میان وعده‌های حاوی ماده معدنی آهن

این میان‌وعده‌ها قدرت فکری را بالا ببرند. مانند: زردآلو و خرما یا مقدار کم عدسی یا نان تست جو با عسل و گردو و یا تست پنیر و اسفناج

میان وعده مناسب که حاوی ماده معدنی روی بالا باشد

روی قدرت عضلانی و ذهنی را بالا می‌برد و از احساس خستگی جلوگیری می‌کند.

نان تست جو با کره بادام زمینی یا برشتوک با شیر و یا 20 عدد آجیل بسیار مفید می‌باشد و سبب رفع خستگی در کودکان مخصوصاً هنگام ورزش می‌گردد و توانایی حرکت را در آن‌ها افزایش می‌دهد.

مواد غذایی که حاوی اسید آمینه تریپتوفان هستند

این اسید آمینه که در بدن به سروتونین تبدیل می‌گردد اصلاً توصیه نمی‌گردد، زیرا حالت سیستمی در فرزندان دلبند ما ایجاد می‌کند.

مانند: شیر و عسل یا تست بوقلمون. مصرف این مواد غذایی هنگام خواب به فرزندان عزیز توصیه می‌گردد که سبب خواب کافی در آن‌ها شود.

مواد غذایی حاوی منیزیم بالا

مصرف این مواد سبب افزایش قدرت عضلانی می‌گردد و برای مابین فعالیت‌های ورزشی در پسران مانند: شنا، فوتبال، بسکتبال و تنیس بسیار مفید می‌باشد.

در حرکات موزون و شنا و … از انواع این میان وعده‌ها می‌توان برای دختران استفاده نمود. می‌توان به آن‌ها نخودچی با کشمش، بادام با شکلات تلخ، تست با مرغ و فلفل دلمه.

مواد غذایی حاوی امگا 3 بالا

این مواد حاوی چربی‌های ضروری بسیار مفید هستند، زیرا توانایی ریه و قلب را در هنگام فعالیت ورزشی در کودکان افزایش می‌دهند مانند: خرما و گردو یا زیتون پرورده و یا تست ماهی با پنیر و یا سالاد تن ماهی با کرفس و پیازچه.

میان وعده‌های حاوی آب زیاد

مصرف این مواد سبب شادابی کودکان عزیزمان می‌گردد. آبمیوه‌های مخلوط مانند: شیر هویج یا آب طالبی، هندوانه، سالاد شیرازی با لیمو ترش فراوان که همگی سبب پر آبی و شادابی فرزندان دلبند ما می‌گردند.

امید است با مطالعه و رعایت مطالب فوق، فرزندان عزیز شما تابستان دلپذیری داشته باشند.
* متخصصین تغذیه

زندگی آنلاین،

ارسال شده در 27 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع سلامت کودک

پیشنهاد سردبیر

  • چگونه استامینوفن را به کودکم بدهم
  • چه میزان از امور مادی همسرتان خبردارید
  • داروهاي استروئيدي افزايش خطر بروز پوكي استخوان را مي‌دهند
  • آشنایی کامل با بیماری پاروویروس در سگ
  • اگر بعد از زایمان ریزش مو پیدا کردید شوکه نشوید
  • با نوشیدن قهوه از مرگ حتمی نجات می یابید!
  • خطرناکترین یخ ها برای سلامتی ؛ یخ‌های رستوران‌ها هستند
  • اگر افسردگی دارید پوست موز را از یاد نبرید
  • 6 بیماری مشترک بین زنان و مردان
  • دیازپام چرا و چگونه مصرف می شود؟؟
  • عامل افسردگی تان را در ویروس ها و انگل ها بیابید
  • معنا و مفهوم و الزامات خوشبختی در زندگی
  • با اسطوخودوس رایحه درمانی کنید
  • عدم رضایت شغلی و خطر مرگ
  • تاثیرات مضر گرمای هوا روی سلامتی
  • محبوبترین ها

  • جنبه های منفی مصرف الکل
  • خطرات و عوارض استفاده از کامپیوتر
  • افرادی که باید واکسن آنفولانزا را دریافت کنند
  • ۸ پرسش برای دانستن این که اضافه وزن دارید یا فقط پف کرده اید؟
  • اهمیت تنظیم بودن ساعت خواب بدن
  • توصیه ارتوپدین درباره خریدن کیف استاندارد زنانه
  • رفع خط های روی شکم با این روش ها
  • پیامدهای استراحت بیش از اندازه در حاملگی
  • بیماری صرع را چگونه تشخیص دهیم
  • خواص شگفت انگیز چای گل سرخ
  • تاثیر رنگ موها بر سلامتی
  • توتون و تنباکو و دخانیات با بیماری چه ارتباطی دارند؟
  • اهمیت مصرف سیر برای سلامتی
  • با بلغمی مزاج ها آشنا شوید
  • برای سکته کرده‌ها ورزش‌های مغزی شفا بخش است
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است