493x335_sleep_apnea_rmq

آپنه خواب چه راه حل های درمانی دارد این عارضه چگونه قابل پیشگیری و درمان خواهد بود کیفیت خواب با این عارضه بسیار پایین خواهد آمد و افراد زیادی دچار تنگی نفس با آپنه در خواب می شوند چگونه می توانیم با آن مقابله کنیم روش های موثر و درمانی خانگی برای این امر را در ادامه مطلب برایتان آورده ایم

آپنه انسدادی خواب، به قطع جریان هوا علی رغم طبیعی بودن حرکت تنفسی قفسه سینه گفته می شود. به علت کاهش اکسیژن شریانی، بیمار از خواب موقتا بیدار می شود. بعد از بیداری تنفس به وضع طبیعی برمی گردد.

 این بیماری اغلب در مردان میانسال چاق رخ می دهد. از دیگر علل آن فک کوچک، بزرگی زبان، آکرومگالی، کم کاری تیرویئد و غیره است. درمان شامل: کاهش وزن, فشار مثبت مداوم هوا از بینی, داروهای ضد افسردگی و یا درصورت لزوم جراحی است. این بیماران باید از مصرف داروهای خواب آور و الکل اجتناب کنند.

رعایت اصول بهداشت خواب هم کمک کننده است. بخصوص شماره3 و 7 رعایت شود.
بهـداشـت خواب مجموعه کارهایی است که به فرد کمک می کنند تا خواب راحتی را تجربه کند. این کارها بسیار ساده هستند و اکثر افراد از آن آگاهی دارند اما در موقع خواب به آن عمل نمی‌کنند. شما می تـوانیـد با چند اصـلاح و تـعـدیـل در شیـوه زنـدگی خـود بطور چشمگیری کیفیت خـواب خـود را بـهبـود ببـخشـید.
آپنه انسدادی خواب، به قطع جریان هوا علی رغم طبیعی بودن حرکت تنفسی قفسه سینه گفته می شود. به علت کاهش اکسیژن شریانی، بیمار از خواب موقتا بیدار می شود. بعد از بیداری تنفس به وضع طبیعی برمی گردد. این بیماری اغلب در مردان میانسال چاق رخ می دهد.

1. بهترین زمان خواب، هنگام شب بخصوص قبل از نیمه شب (ساعت 21-4 صبح) است.

2. از خوابیدن در روز و بخصوص ساعات عصر به شدت خودداری کنید.

3. خواب نه با شکم کاملا سیر و نه با شکم خالی مناسب نیست. شام را میبایست حداقل 3-2 ساعت پیش از خواب صرف کرد.

4. بهترین حالت خواب بر پهلو خوابیدن است. به پشت و و به شکم اصلا نخوابید.

5. محل خواب باید پاکیزه، نرم، ملایم، به دور از رایحه بد و یا مواد محرک مثل عطرهای تند باشد.

6. بپیش از خواب از کار و اعمال مهیج و درگیری‌های ذهنی خودداری کرد. داشتن آرامش روحی یکی از ارکان خواب آرام به حساب می آید.

7. برای استراحت کامل مغز در خواب باید خون را به سمت پاها سوق داد و برای ‌این کار دو راه توصیه می‌شود:

1- آن که پاها را گرمتر از سر نگه داریم. شبها قبل خواب پایتان را در یک قابلمه آب گرم قرار دهید. تا مچ پا در آب باشد تا یک ربع. بعد با پتو بپیچانید و بعد بخوابید. این کار خیلی موثر است.

2- رختخواب را به نحوی سرازیر قرار دهیم که طرف سر رخت‌خواب 10 تا 15 سانتی متر بالاتر از پا باشد. بدین ترتیب خون از سر و سینه به سمت پاها حرکت می‌کند و باعث خواب راحت می‌شود.

در ضمن در صورتی که در حال دراز کش به پشت و ورزش هم این حالت را دارید بررسی از نظر مسائل قلبی لازم است. در کل مراجعه به متخصص قلب لازم است.

 تبیان

 

ارسال شده در 27 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • داروهای شکلاتی وارد بازار خواهند شد!
  • والدین بچه های شیفت صبح بخوانند
  • عوامل رسیدن به تفاهم برای تشکیل زندگی
  • آپارتمان نشینی و خرید گربه
  • رفع اضطراب تغذیه ای با این روش
  • بهترین و پر ارزش ترین میوه های مناسب برای دهان و دندان
  • تعریف کلی از عکس العمل های بهنجار و نابهنجار در افراد
  • تصاویر دستگاه هدایت سنج مایعات
  • اهمیت ترمیم ناهنجاری فکی و دهانی اطفال
  • مکانیزم های دفاعی و شخصیت انسان
  • خطرناک ترین نشانه های کودک آزاری
  • اهمیت دادن به تغذیه خردسالان
  • تشخیص علت ایجاد واژینیسموس
  • روش تهیه سالم ترین صبحانه های رستورانی
  • 1200 مسافر در پایگاه های جمعیت هلال احمر خراسان شمالی مستقر شدند
  • محبوبترین ها

  • تندرستی و سلامتی با این نوع سبزی
  • آیا کله گنده ها با هوش تر و موفق ترند؟
  • هزینه پیوند کبد در کشور
  • ظرفیت درمان سرطان در کشور
  • اسرار چاقی و تنبیه را اینجا بخوانید
  • گرافی جالب از نورون های مغز پشه
  • مصرف نوشابه‌هاي گازدار و تهدید سلامت شما!
  • ظاهر شدن جوش چرکین
  • عارضه غیرقابل علاج پس از عمل جراحی زیبایی بینی
  • زمان اجرای تعرفه های پرستاری
  • سقف تعهد بیمه زائران اربعین حسینی 192 میلیون تومان است
  • فلفل برای بیماران با مشکلات عصبی و گوارشی ممنوع
  • قرص سوزنی که جایگزین آمپول می شود
  • مراکز مشاوره بیماری های رفتاری و عفونی خراسان رضوی
  • سد ایلیسو عامل گرد و خاک و ریزگردها در ایران
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است