کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
 Egg
آیا کسانی که به مشکلات قلبی و چربی خون دچارهستند می توانند تخم مرغ مصرف کنند آیا استفاده از تخم مرغ به ضرر سلامتی آن ها تمام خواهدشد ؟و موجب انسداد عروق و بالارفتن کلسترول در بدنشان خواهد شد ؟پاسخ تمام این سوالات را در ادامه مطلب برایتان اورده ایم

بسیاری از آمریکایی ها این تئوری را دارند که مصرف تخم مرغ با گرفتگی عروق ناشی از کلسترول بالا لود شده است و مصرف آن بی شک خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را افزایش می دهد.

محققان دانشگاه ویک فارست در بررسی های عملی خود متوجه شدند که هیچ ارتباطی بین مصرف تخم مرغ و بیماری های قلبی وجود ندارد. تخم مرغ حاوی ویتامین های مهم، چربی های سالم و مواد معدنی مغذی و معدنی است و مزایای سلامتی آن می تواند بسیار بیشتر از خطرات مصرفش باشد.

در اینجا دلایل موجه برای اضافه کردن تخم مرغ به منوی روزانه شما ذکر شده است:

مبارزه با خستگی: تخم مرغ یکی از بهترین منابع غذایی طبیعی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3، روی ویتامین هیا گروه ب برای مبارزه با خستگی و افزایش خلق و خوی است. میزان مواد معدنی و ویتامین های موجود در یک عدد تخم مرغ از این قرار است:

ویتامین آ: 6 درصد

فولات: 5 درصد

ویتامین ب 5: 7 درصد

ویتامین ب 12: 9 درصد

ویتامین ب 2: 15 درصد

فسفر: 9 درصد

سلنیوم

22 درصد

تخم مرغ همچنین حاوی مقادیر مناسبی ویتامین دی، ویتامین ای، ویتامین کا، ویتامین ب 6، کلسیم و روی است.

کمک به کاهش وزن: نتایج پژوهش ها نشان می ‌دهد مصرف تخم مرغ برای صبحانه باعث می‌شود که 400 کالری کمتر دریافت کنید. این میزان کاهش کالری به این معنی است که در ماه 1.3 کیلو گرم وزن کم می ‌کنید. دلیل این مسئله این است که تخم مرغ احساس سیری طولانی مدتی تولید می‌ کند و بعد از خوردن آن شما نیازی به مصرف میان وعده احساس نخواهید کرد. درست است که تخم مرغ حاوی کلسترول است اما هیچ دلیل قانع کننده ‌ای وجود ندارد که تخم مرغ میزان کلسترول خون را افزایش می ‌دهد.

سرشار از مواد معدنی ضروری: تخم مرغ سرشار از آهن، روی و فسفر است که بدن به آن‌ها نیاز فراوانی دارد. محققان فرانسوی مشاهده کردند که یکی از ترکیبات زرده‌ی تخم مرغ به نام کولین احتمال ابتلا به سرطان سینه را به میزان 24 درصد کاهش می ‌دهد. روی یا همان زینک یکی از عناصر ضروری است که سلامت سیستم ایمنی بدن را تضمین می‌ کند و باعث می‌شود بدن مواد غذایی مصرفی را به انرژی تبدیل کند. فسفر یک نقش کلیدی در تامین سلامت استخوان ‌ها و دندان‌ ها ایفا می‌ کند. علاوه بر این تخم مرغ حاوی ید نیز هست که برای هورمون ‌های تیروئید حیاتی محسوب می ‌شود و سلنیوم موجود در آن، آنتی اکسیدانی است که در مقابله با سرطان موثر عمل می ‌کند.

کالری کم و پروتئین کافی: یک عدد تخم مرغ متوسط 70 تا 85 کالری و 6.5 گرم پروتئین دارد. سه عدد تخم مرغ (210 تا 225 کالری) حاوی 19.5 گرم پروتئین است. زنان به طور متوسط روزانه به 50 گرم پروتئین نیاز دارند. یعنی اینکه 3 عدد تخم مرغ نیمی از نیاز های روزانه‌ آن‌ها را تامین می ‌کند. البته توجه داشته باشید که نیاز به پروتئین در افراد مختلف با توجه به وزن و میزان فعالیت‌های روزانه‌ آن‌ ها متفاوت است و لازم نیست همه نیازهای یک فرد به پروتئین فقط با یک ماده غذایی تامین شود. توصیه می شود برای شناخت میزان نیازتان با پزشک مشورت کنید.

مقابله با سرطان: نتایج پژوهشی که در سال 2003 در دانشگاه هاروارد انگلیس انجام شد نشان می‌ دهد نوجوانانی که روزانه 3 عدد تخم مرغ مصرف می ‌کنند در سنین بزرگسالی کم‌تر به سرطان سینه مبتلا می‌ شوند. در سال 2005 پژوهش‌های دیگری انجام شد و محققان ثابت کردند زنانی که در هفته 6 عدد تخم مرغ می‌ خورند 44 درصد کمتر از زنانی که در هفته 2 عدد یا کمتر تخم مرغ می‌ خورند به سرطان سینه مبتلا می‌ شوند.

بهبود بهداشت چشم: یکی از پیامدهای پیری، وخیم تر شدن وضعیت بینایی است و در این میان چندین ماده مغذی به پیشگیری از دژنراسیون ماکولا وابسته به سن می توانند کمک کنند. دو ماده لوتئین و زیگزانتین که آنتی اکسیدان های موجود در تخم مرغ محسوب می شوند، مزایای عمده برای بهداشت چشم دارند و مصرف مقادیر کافی از این دو ماده خطر ابتلا به آب مروارید، دژنراسیون ماکولا و اختلالات چشمی دیگر را کاهش می دهد. تخم مرغ همچنین حاوی ویتامین آ است و ثابت شده که کمبود ویتامین آ یکی از شایع ترین علل نابینایی در جهان است.
منبع:authoritynutritionا

 

آوای سلامت

5 1000
ارسال شده در 29 تیر 1395 توسط با موضوع تغذیه
سیب سرخ

مطالب پیشنهادی

پیشنهاد سردبیر

  • رژیم غذایی مدیترانه ای سبب تقویت بینایی می شود
  • برای لاغری سریع مثل ژاپنی ها رژیم موز بگیرید
  • کاهش عفونت‌های تنفسی با مصرف ویتامین D
  • توصیه های خوراکی برای رفع یبوست
  • فشار روانی با افراد مختلف چه می کند؟
  • راهی برای درمان یبوست در کودکان
  • پیشرفت در درمان و بهبود سلامتی افراد مبتلا به تومور استرومال
  • عصبی شدن در محل اشتغال ممنوع
  • محبوبترین ها

  • بحران میانسالی چیست؟چه نشانه ها و عوارضی دارد؟
  • خودتان را با دروغ گول نزنید
  • نحوه قدم برداشتن، گویای احساسات فرد است!
  • برای دادن هدیه در نامزدی چه نکاتی را باید رعایت کرد
  • جستجوی درمانگر و عوامل مهم آن
  • تنها شدن و این عوارض خطرناک
  • دورنگه داشتن این موارد از رختخواب الزامیست
  • خصوصیات عشق حقیقی چیست؟
  • رپورتاژ

  • سالن زیبایی و عروس مریم رئوف
  • محصولات پزشکی و بهداشتی شرکت رهاورد دانش پزشکی
  • دکتر شاهین بهجو جراح زیبایی و ترمیمی
  • خدمات دندانپزشکی دکتر عارفی
  • درمان های زیبایی دندان توسط دکتر مجید فر
  • کلینیک صدف
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x