کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
گلدن رویال
گلدن رویال
پوست، لیزر و زیبایی
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
کلینیک آلما/ ساختمان پزشکان
کلینیک دندان پزشکی آلما
کلینیک تخصصی دندان پزشکی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
کلینیک مدیسا/ ساختمان پزشکان
کلینیک مدیسا
پیکرتراشی
دکتر محمد سعیدی
دکتر محمد سعیدی
متخصص بیماریهای پوست ،مو ،زیبایی و لیزر درمانی
دکتر منوچهر شهسواری
دکتر منوچهر شهسواری
فوق‌تخصص فلوشیپ لیزر
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و بینی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک ساج
کلینیک ساج
متخصص زنان و زایمان
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
متخصص گوش،حلق و بینی
دکتر محمد سعیدی
دکتر محمد سعیدی
متخصص بیماریهای پوست ،مو ،زیبایی و لیزر درمانی
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص کاشت مو و ابرو
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و بینی
دکتر محسن حسن‌زاده
دکتر محسن حسن‌زاده
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر منوچهر شهسواری
دکتر منوچهر شهسواری
فوق‌تخصص فلوشیپ لیزر
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
گلدن رویال
گلدن رویال
پوست، لیزر و زیبایی
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک ساج
کلینیک ساج
متخصص زنان و زایمان
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
کلینیک مدیسا/ ساختمان پزشکان
کلینیک مدیسا
پیکرتراشی
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
متخصص گوش،حلق و بینی
کلینیک آلما/ ساختمان پزشکان
کلینیک دندان پزشکی آلما
کلینیک تخصصی دندان پزشکی
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست

These-foods-not-to-eat-pregnant

چه عوامل خوراکیمی توانند به استخوان های ما آسیب وارد کنند می خواهیم رژیم غذایی مناسب برای مراقبت از استخوان هایتان به شما پیشنهاد دهیم بد نیست موارد غذایی که موجب پوکی و شکستگی استخوانهایتان می شوند را کنار بگذارید

این تصور وجود دارد که با جذب بالای کلسیم استخوان ها قوی تر و محکم تر خواهند شد، غافل از این که مصرف کلسیم به تنهایی کافی نیست و در کنار آن باید سبک زندگی سالم از جمله رژیم غذایی سالم را رعایت کرد.

وقتی صحبت از سلامت استخوان ها و پیشگیری از پوکی استخوان به میان می آید، همه به یاد کلسیم می افتند.
یکی از مواردی که در کنار جذب کلسیم باید بیشتر به آن دقت کرد، محدود کردن مصرف برخی مواد نامناسب برای سلامت استخوان ها است؛. خوردنی های نامناسب روی میزان کلسیم و قدرت سوخت و ساز پروتئین ها تاثیر منفی گذاشته و سلامت عضلات و مفاصل را تهدید می کنند.

**نمک
زیاده روی در مصرف نمک، بدن را به دردسر می اندازد. اکثر مردم جهان نمک زیادی مصرف می کنند به طوری که گفته می شود 85 درصد مردان و 60 درصد زن ها روزانه 2/3 گرم بیش از میزان لازم، نمک مصرف می کنند.
به عقیده متخصصان نباید روزانه بیش از 6 گرم نمک مصرف کرد. واقعیت این است که خوردن غذاهای شور میزان کلسیم دفع شده از طریق ادرار را افزایش می دهد و این مساله به ضعیف شدن استخوان ها منجر می شود.
نمک همچنین باعث اسیدی شدن خون می شود و به این ترتیب نیز احتمال بروز التهاب در بدن افزایش پیدا می کند که برای سلامت مفاصل مضر است. معمولا روی برچسب ترکیبات مواد غذایی میزان سدیم آن را ذکر می کنند.
برای دست یافتن به میزان معادل نمک محصول مورد نظر عدد سدیم را ضرب در 5/2 بکنید. بدن شما فقط به 3/2 گرم نمک در روز نیاز دارد. سه چهارم نمک از مواد غذایی فرآوری شده و صنعتی تامین می شود. غذاهای آماده، سوسیس و کالباس، کنسروها و غیره سرشار از نمک و برای سلامتی استخوان ها مضر هستند.
عادت کنید که برچسب مواد غذایی را با دقت مطالعه کنید. در حالت کلی هر ماده غذایی 100 گرمی که حاوی بیش از 5/0 گرم سدیم باشد خیلی شور محسوب می شود و برای سلامتی تان مضر است. چنانچه این میزان کمتر از 1/0 گرم باشد جزو مواد غذایی کم نمک بوده و می توانید آن را مصرف کنید.

**قهوه و کافئین
جذب میزان بالای کافئین به طور جزئی در جذب کلسیم مشکل ایجاد می کند. یک فنجان قهوه می تواند مانع از جذب حدود 6 میلی گرم کلسیم شود که معادل میزان کلسیم موجود در یک قاشق شیر است.
بنابراین توصیه می شود که قهوه تان را با شیر میل کنید تا جبران شود. اگر عادت به نوشیدن نوشابه نیز دارید، همین تاثیر را به جا می گذارد. علاوه بر این امکان دارد که اسید فسفریک موجود در اکثر نوشیدنی های گازدار (که برای نگهداری آن ها افزوده می شود) بافت استخوان ها را ضعیف کند. زمانی که در خون ما میزان فسفر از میزان کلسیم بیشتر باشد، بدن بخشی از کلسیم استخوان ها را برمی دارد تا تعادل را برقرار کند.

**آلرژی های غذایی
به نظر می رسد که مصرف برخی مواد غذایی باعث افزایش علائم آرتریت روماتوئید (روماتیسم مفصلی) یا آرتریت مرتبط با پسوریازیس در برخی افراد می شود. اگر تصور می کنید که دچار آلرژی یا مشل در تحمل برخی مواد غذایی هستید موضوع را با پزشکتان در میان بگذارید تا برنامه غذایی تان بررسی شده و در صورت لزوم ماده غذایی مشکوک به تدریج از رژیمتان حذف شود.

**مواد غذایی اسیدی
البته تاکنون شواهدی دال بر تشدید آرتریت با مصرف مواد غذایی اسیدی مانند پرتقال یا گوجه فرنگی یافت نشده است.
میزان اسیدیته این مواد غذایی کمتر از حالت اسیدی معده است.اگر متوجه شده اید که با مصرف برخی مواد غذایی علائم تشدید می شود، از مصرف آن خودداری کرده و به جای آن از مواد غذایی دیگر برای تامین ویتامین های بدنتان استفاده کنید.
داشتن یک برنامه غذایی پر از گوشت قرمز به معنای جذب پروتئین بالا است که برای سلامتی استخوان ها مناسب نخواهد بود.
پروتئین زیاد باعث دفع کلسیم از طریق ادرار می شود. در روند هضم غذا پروتئین های حیوانی اسیدهایی (فسفریک، سولفوریک و..) آزاد می کنند که pH بدن را تغییر می دهند هر چه pH بدن اسیدی تر باشد احتمال دمینرالیزه شدن استخوان ها نیز بالاتر می رود.
میزان پروتئین مورد نیاز زنان 46 ومردان 56 گرم در روز است.
برای افزایش سلامت استخوان ها لازم است که در کنار این میزان پروتئین میوه و سبزی و غلات زیادی نیز مصرف شود تا تعادل اسید – باز بدن حفظ شود.
برای داشتن استخوان هایی محکم لازم است که به ازای هر 100 گرم گوشت قرمز 500 گرم سبزیجات یا میوه های تازه مصرف شود.

انجمن ام اس ایران،

 

ارسال شده در 27 تیر 1395 توسط با موضوع فیزیوتراپی و ارتوپدی

پیشنهاد سردبیر

  • اثر فیلم ها و کتب عاشقانه بر هیجانات جنسی نوجوانان
  • معرفی بهترین ماسک طبیعی خانگی برای جوانی پوست
  • چند میلیون نوزاد در خطر مرگ در جهان وجود دارد؟
  • درباره تکرر ادرار (Frequent urination) بیشتر بد انیم
  • عوامل تاثیرگذار در ایجاد زوال عقل
  • نحوه مصرف زردک
  • علت جذب برخی افراد به موسیقی غمگین
  • رباتی برای تقویت روابط اجتماعی کودکان
  • محبوبترین ها

  • لپتین و بالا رفتن میزان خطر ابتلا کودکان به دیابت نوع 2
  • برای افراد دیابتی چه رژیمهایی خوب است؟
  • درمان چاقی و دیابت با فعال سازی سیستم ایمنی
  • مصرف تخم مرغ برای افراد دیابتی ممنوع!
  • سوئیچ کنترل اندازه قند خون درمغز و ارتباط آن با دیابت نوع 1 و 2
  • سرکه سیب جهت تنظیم قند خون
  • کلید هایی طلایی برای اینکه بفهمید به دیابت مبتلا شده اید
  • سوال و جوابهایی درباره بیماری دیابت
  • رپورتاژ

  • شایع‌ترین انواع لک صورت کدامند؟
  • مرکز تصویر برداری مهر ایرانیان
  • ارائه پیشرفته ترین خدمات دندانپزشکی توسط دکتر راه انجام
  • پروتز و طراحی لبخند تخصصی دکتر شعبان پور
  • راه ‏حل ما برای شما که عینک می‏زنید
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی