503711826_XS

درباره ارزش غذایی میوه انار چه میدانید این میوه چه تاثیراتی روی سلامتی ما میگذارد و در چه زمینه هایی برای بدنمان مفید خواهد بود چه رده سنی بهتر است بیشتر از این میوه مصرف کنند آب انار می تواند یک نوشیدنی لذیذ و مفید برای فرزندانتان باشد

انار منبع غنی آنتی اکسیدان و پلی فنول هاست که به کاهش فشار اکسایشی کمک کرده، رادیکال های آزاد را مورد هدف قرار می دهد و سلامت قلب را به خوبی حفظ می کند.

، به گفته محققان نوشیدن روزانه یک لیوان آب انار به طرق زیر به حفظ سلامت قلب کمک می کند.

کنترل کلسترول: یک لیوان آب انار با کنترل سطح کلسترول LDL خون و بهبود سطح کلسترول HDL به دوری از بیماری های قلبی-عروقی کمک می کند. اب انار مانع از تشکیل و تجمع چربی در شریان ها می شود.

کمک به کنترل دیابت: همه می دانیم که بیماری قلبی و دیابت کاملا به هم مرتبط هستند. با مصرف یک لیوان آب انار، علاوه بر حفظ سلامت قلب، دیابت را هم تحت کنترل نگه می دارید. آنتی اکسیدان های موجود در انار برای افراد دیابتی هم مفید هستند. آب بدست آمده از یک انار، آب بدن شما را تامین می کند و میزان قند کمی دارد.

کنترل فشارخون: فشار خون بالا را می توان با نوشیدن آب انار تحت کنترل نگه داشت.

کاهش ضخامت عروق خونی: در مطالعه ای بالینی مشخص شد به افراد مبتلا به تصلب شرایین که به مدت بیش از ۳ سال آب انار داده شده بود، ضخامت عروق به شکل قابل توجهی کاهش یافته و فشار خون شان نیز پایین آمده بود.

 

 به گزارش مهر

ارسال شده در 31 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع خواص میوه و سبزیجات

پیشنهاد سردبیر

  • گیاهی که خواب شما را تنظیم می کند
  • چگونه کنترل استرس را در دست بگیریم
  • آموزش خواندن آزمایش تیروئید
  • افزایش مسمومیت در اثر مصرف کریستال و شیشه در کودکان
  • دریافت ویتامین دی در دختران
  • در مکانهای گرم ورزش کنید تا اشتهایتان کم شود
  • مقابله با چاقی با تغذیه سالم
  • انواع گوشت و مزیت های هرکدام بر دیگری
  • کاهش سطح قند خون با این گیاه مفید
  • مواد خوراکی آسیب رسان به دهان و دندان
  • راه هاي حل مشكل دروغگويي كودكان
  • چگونه به سوالات کودکان درباره ی خدا، پاسخ دهیم؟
  • آنچه که باید درباره نشانه ها و علایم افسردگی کودک بدانیم
  • دارو های بدون مجوز پزشکی و عواقب آن
  • جوان ماندن با دویدن
  • محبوبترین ها

  • تاثیرات مثبت فعالیت بدنی و ورزش
  • آموخته هایی در ارتباط با آمینو اسید های شاخه دار
  • چند حرکت ساده برای مشکل سیاتیک
  • جذب مایعات و تمرین ورزشی
  • چرا ورزش بهترین دارو است
  • 6 راهی که در زمان استفاده از تردمیل حوصله تان را سر نمی برد
  • کوچک کردن شکم و ران، با این حرکات ورزشی
  • نوجوانان رزمی کار چگونه ورزش های قدرتی انجام دهند
  • قهرمان شدن چه مشخصه هایی دارد؟
  • آیا توتال کور یا تن تاک در لاغری موثر است؟
  • اهمیت و اهداف علم تمرین در تربیت بدنی
  • طب سنتی کوفتگی در ورزش را چطوری درمان میکند
  • ممنوعیت مصرف برخی غذاها برای ورزشکاران
  • حرکت زیر بغل قایقی سیم کش چگونه انجام می شود
  • تقویت سرعت آستانه بی هوازی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است