رسیدن به هدف دستیابی به هدف تصمیم گیری پیشرفت انتخاب هوشمندانه آب از دست رفته بدن
اگر به دنبال فرصتی مناسب برای پیشرفت میگردید و دوست دارید تغییراتی در زندگی تان ایجاد کنید بهتر است به قانون ها و اصول مهم برای دستیابی به آرزوهایتان فکر کنید برخی تصمیمات می توانند تاثیر زیادی بر انتخابتان بگذارند

بسیاری از افراد موفق امروزی می‌دانند که چطور از کمترین زمانی که در اختیار دارند بیشترین بهره را ببرند. در ادامه ۸ راهکار برای افزایش بهره‌وری شخصی را با هم مرور می‌کنیم.  متخصصانی که در زمینه توانمند سازی افراد برای کسب بهره‌وری بیشتر فعالیت می‌کنند معتقدند افرادی که بیشترین بهره را از کمترین فرصت‌ها می‌برند از یک سری اصول پیروی می‌کنند. متاسفانه هیچگاه این اصول به ما تدریس نمی‌شود و بسیاری از ما هنوز هم بر اساس عادت‌های قدیمی و نادرست قبلی عمل می‌کنیم. در ادامه به ۸ قانون برای کسب بیشترین استفاده از کمترین زمان‌ می‌پردازیم.

1. ناپدید شوید

خودتان را در شرایطی تصور کنید که در یک اتاق دور از همه چیزهایی که حواستان را پرت می‌کنند فقط روی یک موضوع تمرکز کرده‌اید. شاید بگویید غیر ممکن است ولی امتحانش کنید. اگر عادت دارید که همیشه چند کار را همزمان با هم انجام دهید احتمالا این کار باعث رنجش خاطر شما شده است. تحقیقات هم نشان می‌دهند کسانی که اکثرا چند کار را با هم انجام می‌دهند، چندان این کارها را بخوبی انجام نمی‌دهند.

2. با حواس پرتی مبارزه نکنید

کسانی که کارهایشان را به سرعت انجام می‌دهند با حواس پرتی مبارزه نمی‌کنند بلکه با تقسیم زمان خود به بازه‌های کوتاه سعی می‌کنند تا بیشترین تمرکز را در آن بازه زمانی داشته باشند. بنابراین آن‌ها همیشه از این که یک قدم دیگر در پروژه مهم خود جلو رفته‌اند ابراز رضایت می‌کنند. آن‌ها زمانی که بتوانند به یک سوال ساده پاسخ دهند احساس موفقیت می‌کنند و آن سوال این است: من امروز چه کاری را تمام کردم که برای من و سازمانی که در آن کار می‌کنم، مهم بوده است؟

3. ساده کردن

همان‌طور که Laozi از فیلسوفان چینی می‌گوید: “برای کسب دانش هر روز چیزی به دانسته‌هایتان اضافه کنید و برای کسب فرزانگی هر روز از آن‌ها بکاهید”. بنابراین جلوی کدام کار خود را می‌توانید بگیرید؟ عادت‌ها ما را به سمت انجام کارهایی که نیازی به انجام آن‌ها نیست هدایت می‌کنند. تلاش کنید قبل از انجام هر کاری این سوال را از خود بپرسید:‌ چرا انجام این کار مهم است؟ ایمیل‌ها و گزارشات خود را به حداقل میزان ممکن برسانید. خلاصه کردن کارها باعث صرفه‌جویی زمانی برای همه می‌شود.

4. ریتم خود را بیابید

فکر کردن را در صبح اول وقت انجام دهید. شاید خیلی وسوسه کننده باشد که ایمیل‌های خود را در ابتدای روز پاسخ دهید ولی مطمئن باشید وقتی به ۷۰ سالگی رسیدید به این که صندوق ورودی ایمیل‌هایتان را همیشه صفر نگه می‌داشتید افتخار نخواهید کرد. همیشه یک ساعت اول روز خود را به کارهای واجب‌تر و مهم‌تر اختصاص دهید. حتی اگر این یکی دو کار مهم را از شب قبل یادداشت کنید هم بسیار مفید است چرا که مغز شما بهتر متوجه می‌شود باید روی چه چیزی تمرکز کند.

5. خود را تقویت کنید

چه مقدار از زمان هر روز شما صرف انجام کارهایی می‌شود که در آن‌ها خوب نیستید؟ اگر به صورت فعال نقش خود را در فعالیت‌های روزانه تعریف کنید در این صورت به کارهای می‌پردازید که در آن‌ها بهتر هستید و حتی تلاش می‌کنید تا هر روز بهتر از قبل عمل کنید. به نظر شما اگر اوسین بولت بجای شرکت در دوی ۱۰۰ متر سرعت در مسابقات ماراتن شرکت می‌کرد باز هم تا این حد موفق می‌شد؟

6. مراقب باشید که ربات نشوید

در رابطه با زیادی بهره‌ور بودن هم مراقب باشید. ربات‌ها بهره‌ور هستند، وظایف را برعهده می‌گیرند و صنایع را رشد می‌دهند. بهتر است روی موثر بودن تمرکز کنید برای مثال روی مهم‌ترین وظیفه کار کنید که نیاز است بیشتر فکر کنید و خلاق باشید.

7. صادق باشید

گاهی اوقات این عادات خود ما است که دست و پای ما را برای انجام بیشترین کار در کمترین زمان می‌بندند. اگر اکثر زمان خود را در جلسه‌های طولانی مدت و کم نتیجه می‌گذرانید یا اگر به طور مداوم از یک وظیفه به سوی وظیفه دیگر در حال جابجایی هستید در این صورت در فضای کاری قرن بیست و یکم با تغییراتی که دارد دچار مشکل می‌شوید.

8. مقالات این چنینی را نادیده بگیرید

شما هیچوقت اصل چیزی که نیاز دارید را انجام نمی‌دهید یا در زمان اختصاص داده شده انجام نمی‌دهید. اما اگر خواندن این طور مقالات را متوقف کنید و فقط کارتان را شروع کنید، آغاز خوبی برای انجام کارهای اصلی خواهد بود.

zoomit.ir – محسن کریمی:

5 1000
ارسال شده در 1 مرداد 1395 توسط با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • طول عمر داشتن سالمندان بدون دغدغه بیماری
  • خطر سیگار مادر برای مغز جنین
  • بهترین روشها برای ترک قند
  • نکاتی بسیار جالب در مورد خواب مصنوعی
  • دیابتی ها هنگام مصرف مسکن ها مراقب باشند
  • غلظت خون چیست و چه علائمی دارد
  • از بیماری توکسوپلاسموز در گربه سانان چه میدانید؟!
  • مبتلا نشدن به سرطان های تخمدان با فرزند آوری
  • محبوبترین ها

  • آمادگی های مهم برای یائسگی
  • این خوراکیها جنین را سقط می کنند!
  • درباره استراحت مطلق بیشتر بدانید
  • خود درمانی در حاملگی
  • کنترل جنین با این ابزار پوشیدنی هوشمند
  • جنسیت جنین میتواند بر دیابت بارداری تاثیر بگذارد؟
  • شک و تردید در مورد انتخاب روش زایمان
  • طب سوزنی راهی برای درمان درد های قاعدگی
  • رپورتاژ

  • درمان افتادگی پلک به روش پلاسما
  • مرکز دندانپزشکی لوتوس
  • کلینیک فوق تخصصی مو و زیبایی چهره نو
  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • درمانی بدون درد در نهایت آرامش با یک دندانپزشک حرفه ای
  • الو دکتر

    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما