couple-breaking-up-14
 رابطه عاطفی شکست خورده چه تاثیراتی روی افراد میگذارد چگونه می توانیم با این رابطه ها کنار بیاییم توصیه های مختلف در این زمینه کدامند پیشنهادات مختلف برای کنارآمدن با این وضعیت روحی به چه صورت می باشند عشقی که نافرجام بوده و با شکست مواجه شده را چگونه می توان فراموش کرد

تمام کردن یک رابطه عاطفی، ساده نیست. جدا شدن از فردی که روزها، ماهها و حتی سالهای زیادی را با او گذرانده اید، می تواند قلب شما را بشکند و زندگی را به کام تان تلخ کند. این احساس طبیعی است اما راههای وجود دارند که می توانند بهبودی حال شما سرعت بخشند. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که از جدایی رنج می کشید، جملاتی که در اینجا برایتان آورده ایم را بارها و بارها با خودتان تکرار کنید تا معجزه آن را به مرور زمان در تغییر روحیه تان ببینید.
«من خودم را دوست دارم»
مطمئنا شما خودتان را دوست دارید اما گفتن این جمله و تاکید بر آن از ضروریات است. ما مسئول کارهای خود و به تبع نتایج انتخاباتی که در زندگی می گیریم، هستیم. ما نمی توانیم دیگران را مقصر کارهایی که انجام داده ایم یا حتی از آنها غفلت کرده ایم، بدانیم. اگر خودمان را دوست داشته باشیم، قادر به کنترل احساسات مان نیز خواهیم بود. گذشته ما هر چه بوده، نباید از آن پشیمان باشیم و خودمان را به خاطر آن سرزنش کنیم، گذشته هر چه بوده انتخاب ما بوده و بس.
«من باید شاد باشم»
آیا شما واقعا شاد هستید؟ مسلما همه ما دوست داریم خوشحال باشیم اما مشکل آنجاست که بیشتر اوقات این گونه نیستیم. ما خودمان را به خاطر بسیاری از مسائل کوچک و بی ارزش ناراحت می کنیم و آزار می دهیم. چرا؟ شاید به این دلیل که دوست نداریم در آن لحظه احساسات خوب را تجربه کنیم. اگر خلاف این است، سعی کنید در لحظات سخت به خودتان یادآوری کنید که شما باید شاد باشید. حتی یک لبخند ساختگی در آن لحظه هم می تواند بر تغییر روحیه شما موثر باشد و به مرور لبخند واقعی را بر لبان تان بنشاند. دانشمندان کشف کرده اند که لبخند می تواند ضربان قلب فرد را در مواقع استرس زا، به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
«لعنت به او»
اگر چه ما نیز به فحش دادن و ناسزا گفتن اعتقادی نداریم اما ثابت شده که در برخی مواقع استرس زا، بیان جملات منفی می تواند تاثیر مثبتی بر روحیه فرد بگذارد. در واقع شما با بیان جمله ای مانند «لعنت به او»، شدت درد و رنج خود را کاهش می دهید. این جمله را با خود زمزمه کنید یا حتی آن را فریاد بزنید، در این شرایط نه تنها آرام تر خواهید شد بلکه به خودتان نیز ثابت می کنید که قربانی این رابطه شما نیستید.
«من از مدل موهای او متنفرم»
حتما برای شما هم پیش آمده که از یکی از عادات طرف مقابل تان متنفر باشید اما به علت علاقه ای که به او دارید، آن رفتار آزار دهنده را نادیده بگیرید. اما حال زمان آن است که به جای فراموش کردن و نادیده گرفتن، بر آن رفتار تاکید کنید. عشق و علاقه ای که به او داشتید را کنار بگذارید و چشم تان را روی واقعیت باز کنید، حتی اگر چیزی که از آن تنفر داشتید کوچک و ناچیز بود. به عنوان مثال اگر از مدل موهای او خوش تان نمی آمد، مدام این جمله را با خود تکرار کنید که من از مدل موهای او متنفر بودم. این کار به شما یادآوری می کند که طرف مقابل تان آنقدرها هم که شما فکرش را می کردید کامل و بی نقص نبود و همین واقعیت بهبودی شما را تسریع می کند. تحقیقات نشان می دهد افرادی که به محض جدایی، روی نکات منفی شریک زندگی شان تاکید می کنند، کمتر از دیگران افسرده می شوند.
«من بدون او، بهترم زیرا…»
این جمله تاکیدی برای بسیاری از افراد نتایج مثبتی به همراه داشت. به عنوان مثال زمانی که من از همسرم جدا شدم، مدام به خودم می گفتم: «من بدون او بهترم چون از این به بعد می توانم توت فرنگی بخورم». آن روزها من عاشق توت فرنگی بودم اما به دلیل آلرژی همسرم به این میوه، من نیز از خوردن آن اجتناب می کردم. اگر چه قلب شما شکسته است اما سعی کنید کارهایی را که به آنها علاقه دارید اما در طول رابطه، به هر دلیلی از آنها اجتناب می کردید، انجام دهید. این کارها حتی اگر کوچک باشند، به شما حس مثبتی منتقل خواهند کرد.
«چند روز از جدایی مان گذشته و حال من احساس می کنم که…»
با گفتن این جمله شما به خودتان یادآوری می کنید که ساعت ها، روزها و حتی ماهها از آن روز تلخ جدایی گذشته است و شما به وضوح می توانید تفاوت روحیه تان را احساس کنید. شاید هنوز هم ناراحت و شکسته قلب باشید اما شدت آن به مرور زمان کاهش خواهد یافت و شما می توانید روند بهبودتان را به راحتی مشاهده کنید. یادتان باشد که احساسات ما صادق تر و با اعتمادتر از افکارمان هستند، پس به ندای قلب تان اعتماد کنید.
«من بهتر از او پیدا خواهم کرد»
شاید گفتن این کلمات برایتان سخت باشد، به خصوص اگر اعتقاد داشته باشید که او واقعا منحصر بفرد بود، اما به ما اعتماد کنید زیرا این جمله می تواند باور شما را به مرور زمان تغییر دهد. باور کنید یا نه، در نهایت شما با فرد دیگری آشنا خواهید شد که بهتر از او با شما رفتار خواهد کرد، با شما مهربان تر خواهد بود، به شما عشق بیشتر خواهید ورزید و مهمتر از همه، قلب شما را نخواهد شکست.

ارسال شده در 2 مرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • نکات مهم و جالب درباره ی ویتامین زمستانی
  • رسپی ماسک زردچوبه
  • تسکین خود چیست و چطور به کاهش اضطراب کمک می کند؟
  • صحبت در زمینه غذا خوردن با کودکان
  • از بین بردن یبوست با این روش ها
  • گزارش تصویری از دوقلوهای متصل بهم
  • رسیدن به تناسب اندام و بالا بردن سلامت جسمی
  • برای سم‌ زدایی بدن این برنامه نه روزه مفید است
  • همه چیز درمورد افسردگی در دختران
  • افزایش عمر با این روش
  • عوارض و مشکلات بازی های رایانه ای
  • روانکاوی و مشکلات شخصیتی مزاحمین خیابانی
  • مایکروفر و این عوارض جانبی
  • چرا باید روی سالاد تخم مرغ رنده کنیم
  • بررسی نقش انواع رژیم های غذایی بر سلامت پوست
  • محبوبترین ها

  • ماجرای کم کردن 28 کیلویی در یک سال
  • 9 فایده شیر بادام
  • اگر فشار خون بالایی دارید ، این مطلب را بخوانید
  • آشنایی با فواید خوب مرغ
  • با خوردن نان هم سرطان می گیرید!
  • بخورنخورهای عصرانه ای!
  • درباره روزه داری این موارد نادرست هستند
  • چاقی مهمترین معضل تغذیه ای
  • منابع بی خطر دریافت پروتئین
  • شیوه هایی برای کمتر غذا خوردن بدون گرسنگی
  • دارچین کلید مقابله با سرطان روده بزرگ
  • اشتباهاتی که بعد از خوردن وعده غذایی مرتکب می شویم
  • با خواص باورنکردنی نخود آشنا شوید
  • خوشمزه ترین رژِیم غذایی شیرین برای لاغری
  • مصرف میوه های رنگ آمیزی شده
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است