image_13950504952118

می خواهیم شما را تشویق به خوردن برخی از مفیدترین آجیل ها اشاره کنیم این دسته از دانه های روغنی تاثیرات مختلفی می توانند بر سلامتی بدنمان بگذارند پیشنهاد می کنیم با خواص درمانی هریک آشنا شوید

بر اساس شواهد پژوهش ها، آجیل و انواع آن یک انتخاب سالم برای حفظ سلامت است و بسیاری از مطالعات بالینی جدید نشان می دهند که اضافه کردن روزانه 30 گرم آجیل به رژیم غذایی خطر ابتلا به بیماری های قلبی را تا 30 درصد کاهش می دهد.

،بهترین گزینه های آجیل که ارتقا دهنده سلامت قلب هستند، از این قرارند:

بادام؛ کاهش دهنده کلسترول و چربی بدن: اضافه کردن بادام به رژیم غذایی منجر به کاهش سطوح کلسترول ال دی ال یا کلسترول بد می شود و از تشکیل پلاک در عروق و خطر ابتلا به حمله قلبی تا حد بسیار زیادی جلوگیری می کند. مطالعات بالینی نشان می دهد که مصرف بادام همچنین خطر ابتلا به مقاومت به انسولین و دیابت را نیز کاهش می دهد و منجر به بهبود حساسیت به انسولین می شود. علاوه بر این، مصرف بادام راهی برای کاهش وزن است. در یک مطالعه نشان داده شد که اضافه کردن 84 گرم یا حدود سه اونس بادام روزانه به رژیم غذایی، منجر به کاهش 14 درصدی دور کمر می شود و از چاقی شکمی نیز می کاهد. بین مصرف بادام و کاهش التهاب بدن نیز رابطه مستقیم وجود دارد.

پسته؛ کمک به کاهش فشار خون: اضافه کردن این آجیل به رژیم غذایی دارای مزایای بالقوه برای قلب است. در افراد مبتلا به دیابت، مصرف پسته باعث کاهش کلسترول تام و کلسترول ال دی ال یعنی دو فاکتور خطر ابتلا به بیماری های قلبی می شود. مصرف روزانه 6 تا 10 گرم پسته با بهبود سرعت پاسخ قلب به استرس، کاهش فشار خون، و بهبود عملکرد قلب می شود.

گردو؛ کمک به حفظ سلامت عروق: گردو حاوی غلظت بالایی از چربی های سالم است و 47 درصد آن از اسیدهای چرب اشباع نشده تشکیل شده است. یک نوع اسید چرب اشباع نشده در گردو یعنی اسید آلفا لینولئیک به عنوان یک عامل ضد التهابی عمل می کند و نشان داده شده که منجر به کاهش تجمع پلاک در عروق کرونر می شود. خوردن مغز گردو همچنین باعث بهبود سطح کلسترول و عملکرد شریان های کوچک و عروق در بدن می شود. افرادی که روزانه 43 گرم گردو مصرف می کنند، شاهد کاهش میزان کلسترول تام و ال دی ال هستند. علاوه بر این، مصرف گردو سطح آپولیپوپروتئینBکه یک عامل ژنتیکی قوی برای ابتلا به بیماری عروق کرونر است را کاهش می دهد.

حقایقی درباره بادام زمینی: بسیاری از مطالعات حاکی از آنند که مصرف بادام زمینی خطر ابتلا به بیماری های قلبی را تا 34 درصد کاهش می دهد. خوردن روزانه 28 گرم از این آجیل در مبتلایان به دیابت، و یا 16 گرم کره بادام زمینی برای 5 بار در هفته، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را تا 44 درصد کاهش می دهد. بسیاری از مردم به نوع خاصی آجیل حساسیت دارند به ویژه بادام زمینی. هنگامی که حساسیت شخصی به آجیل خاصی مشخص شد، باید درباره مصرف آن دقت بیشتری کنند.

منبع:everydayhealth

آوای سلامت

 

ارسال شده در 4 مرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • حلوای آرد سمولینا و پرتقال
  • چگونه در فصل پاییز افسردگی را از بین ببریم؟
  • بهترین تقویت کننده های ذهن را بشناسید
  • ويتامين E به تاخير بيماريهاي قلبي کمک مي‌کند
  • آنتی بیوتیک و آسیب های ناشی از مصرف آن
  • تاثیر باکتری های روده در توزیع چربی در بدن
  • سیگاریها امگا 3 بخورند
  • چطوری از وسوسه‌های غذایی بپرهیزیم
  • با این علائم در حال مادر شدنید
  • بیماری عروسک گردان کلاه قرمزی
  • زندگی به صورت تکی و این همه مزیت
  • داروهای خانگی برای درمان برونشیت
  • راهکارهای موثر در بالا بردن آرامش
  • خستگی پس از گذراندن تعطیلات
  • مجردها منتظر زوال عقل باشند
  • محبوبترین ها

  • آشنایی با بیماری واریس و چگونگی جلوگیری از آن
  • گرمای هوا و ایجاد عارضه های گوارشی مهلک
  • برای جلوگیری از ابتلا به سرطان سینه نکات زیر را رعایت کنید
  • درمان برای علائم خاص MS
  • خواص بسیار مفید زالو درمانی برای بیماران دیابتی
  • احساس سوزش و درد هنگام دفع ادرار
  • رنگ زرد ؛ نشانه‌ بیماری کبدی
  • آلرژی با این علائم پوستی خودش را نشان میدهد
  • کاملترین دانستیها درباره پیوند مغز استخوان
  • بی‌حسی و خواب رفتگی در ناحیه پا از نشانه های دیسک کمر است
  • شدت یافتن یبوست با این خوردنی ها
  • از جمله عوارض رژیم های لاغری سریع این بیماریست
  • پیشگیری از عارضه شقاق در جاهای مختلف بدن
  • بیماری ام اس را با این عوامل بدتر نکنید
  • چگونه میتوان از پیشرفت سرطان پروستات جلوگیری کرد
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است