دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی

 ورزش نفس عمیق موسیقی رفع استرس و اضطراب رژیم غذایی صحیح چای سبز تنفس عمیق - استرس و اضطراب

اگر مدام دچار استرس و اضطراب می شوید می خواهیم توصیه های موثر و مفیدی در این زمینه در اختیارتان قرار دهیم و از شما بخواهیم با موثرترین و مفیدترین ترفندها به رفع این عارضه بپردازید و از این پریشانی های روزمره رها شوید با ما همراه باشید

چه بخواهیم و چه نخواهیم ما در روزگار شلوغی زندگی می کنیم که هر روز اتفاقی مهیب در آن رخ می دهد، حوادثی دردناک که ترس و اضطرابی عجیب به جان ما می اندازد؛ حالا که به نظر می رسد چاره ای برای رهایی از این میزان خبر ناراحت کننده نیست چه فکری می­ توان به حال استرس های روزمره کرد؟ آیا راه چاره ای برای درمان این نگرانی ها وجود دارد؟

، شاید گمان کنید بهترین و مؤثرترین راه کاهش اضطراب و استرس پناه بردن به قرص های آرام بخش و مراجعه به مشاور است. هر چند نمی توان نقش مشاور و داروهای مختلف را در بهبود حس های این چنینی نادیده گرفت؛ ولی بهتر آن است که پیش از روی آوردن به شیوه هایی که بدون عارضه هم نیستند راه های ساده، کم خرج، آسان و قابل اعتماد را امتحان کنید، در اینجا ساده ترین و اثربخش ترین این راه ها را با شما به اشتراک می گذاریم.

نفس عمیق
اغلب ما تصور می کنیم تنفس ساده ترین کار انسانی است که نیازی هم به آموزش ندارد؛ اما این تصور کاملاً غلط است چراکه ما تنها در شرایطی می توانیم از مزایای خوب نفس کشیدن بهره مند شویم که آن را تمرین کنیم. برای این کار پیش از هر چیزی لازم است شما چند بار در طول روز نفس عمیق بکشید، نفسی که نه تنها ضربان قلب را کاهش می دهد و فشار خون را پایین می آورد بلکه موجب کاهش استرس و اضطراب هم می شود. تنفس عمیق راهی بسیار کم هزینه است که احتیاج به مکان خاصی ندارد و شما می توانید در منزل، هنگام کار و موقع رانندگی از مزایای آن بهره مند شوید.

موسیقی
اگر استرس و اضطراب تمام وجودتان را گرفته یک موسیقی آرم بخش بگذارید و با تمام وجود به آن گوش دهید. موسیقی مانند صدای دریا، اقیانوس، آواز پرندگان و هر نوای تسکین دهنده دیگری که در طبیعت شنیده می شود. این شیوه در مدت زمانی کمتر از آنچه فکرش را بکنید به شما آرامش می دهد و نگرانی و تشویش را از شما دور می کند. علاوه بر این، موسیقی آرام بخش به تقویت کارکرد قلب شما هم کمک قابل توجهی می کند.

ورزش
این روزها همه بهانه می آورند که وقت ندارند و مشغله های روزمره زمانی برای ورزش کردن باقی نمی گذارد. این در حالی است که ورزش به ویژه رشته هایی مانند یوگا از یک طرف موجب سلامت جسم می شود و از طرف دیگر به تقویت روحیه کمک می کند. نتایج به دست آمده از تحقیقات متعدد دانشمندان نشان می دهد، یوگا یکی از بهترین راه ها برای بالا بردن قدرت تفکر و رهایی از استرس و نگرانی است؛ البته باید در انتخاب رشته ورزشی دقت داشته باشید چون گاهی انتخاب غلط می تواند زمینه ساز اضطراب شود.

رژیم غذایی صحیح
در دنیای پیرامون ما به اندازه کافی برای نگرانی و استرس وجود دارد و بهتر آن است که خودمان با دست خودمان به این پدیده دامن نزنیم. یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام دهیم پیروی از یک رژیم غذایی صحیح است، رژیمی که چرب و شیرین نباشد و فست فودها سهم چندانی در آن نداشته باشند و در عوض میوه، سبزیجات، ماهی و خوراکی های دارای فیبر و امگا 3 بخش عمده رژیم غذایی شما را تشکیل دهند.

چای سبز
برای بسیاری از ما چای و قهوه بخش جدایی ناپذیر روزمان است، اما این دو نوشیدنی لذت بخش به علت وجود حجم بالایی از کافئین زمینه ساز افزایش استرس می شوند. بنابراین بهتر آن است جایگزینی برای آنها بیابید و پیشنهاد ما به شما چای سبز است. نوشیدنی دارای مقادیر قابل توجهی آنتی اکسیدان که علاوه بر کمک به سلامت عمومی بدن در آرام شدن جسم و جان شما نقش عمده ای ایفا می کند.

خواب بیشتر
درست که بسیاری از ما هنگام استرس زیاد خواب به چشم هایمان نمی آید؛ ولی کمبود خواب یکی از عواملی است که خود موجب افزایش استرس می شود. به همین خاطر، افرادی که روزانه کمتر از 7 تا 8 ساعت می خوابند اغلب میزان بیشتری از استرس را نسبت به دیگران تجربه می کنند. بنابراین، تلاش کنید هر شب رأس ساعت معینی به تخت خواب بروید، در طول روز فعالیت فیزیکی داشته باشید، پیش از خواب شیر و آب بنوشید تا دچار کمبود خواب نشوید.

منبع naturalnews

شفقنا زندگی

5 1000
ارسال شده در 5 مرداد 1395 توسط با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • بدن خود را با این رژیم غذایی دوباره زنده کنید
  • برای داشتن قلب سالم این 5 مورد را بخاطر داشته باشید
  • عوارض جانبی ملین های صنعتی و گیاهی
  • ارتباط رانندگی و نازایی
  • اختلال آستیگماتیسم و درمان ان
  • هورمونها را تنظیم کنید تا چربی ها بسوزد
  • مواردی که باعث جذب بیشتر پشه ها به سمتتان می شود
  • زندگی طولانی مدت یک زوج کلمبیایی در فاضلاب
  • محبوبترین ها

  • انتقال این بیماری از حشره به انسان
  • ساخت واکسن مالاریا با اثر بخشی بیشتر با کربوهیدرات ها
  • تیم های درمانی مجهز به عراق اعزام می شوند
  • افرادی که باردارند و سیگار می کشند
  • بررسی اثرات سلامتی ابزارهای دخانی الکترونیکی
  • نظر بهزاد زیبائی، در مورد پرسش و پاسخ های پزشکی
  • پرویز صبری کارگردان سینما، در گذشت
  • سوختن پوست پسته برای تغییر اب و هوای شهر
  • رپورتاژ

  • سالن زیبایی و عروس مریم رئوف
  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • درمان افتادگی پلک به روش پلاسما
  • کاهش وزن همراه با حفظ حجم عضلات بدن
  • درمانی بدون درد در نهایت آرامش با یک دندانپزشک حرفه ای
  • ارکید
    کلینیک صدف
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x