6312013-Stress-related-words-collage-Stock-Photo-stress-anxiety-stressed

 می خواهیم سریع ترین راه برای کسب آرامش را به شما نشان دهیم اگر دچار عصبانیت ییا تنش شدید یا در هر موقعیت اضطراب آور قرار گرفتید سریعا به مکانی سبز نگاه کنید یا تصاویری از طبیعت را به مدت چهل ثانیه مرور کنید این کار به سرعت شما را آرام خواهد کرد امتحان آن ضرری ندارد!

در دنیای امروز کمتر کسی را می‌توان یافت که در زندگی روزمره خود استرس و اضطراب نداشته باشد. هر موضوعی به خودی خود پتانسیل تبدیل شدن به یک ماجرای استرس زا را داراست. از مشکلات کاری گرفته تا موضوعات تحصیلی و گرفتاری های خانوادگی و عشقی.

اما اینکه چطور بتوانیم خودمان را از این شرایط استرس‌زا نجات دهیم آنقدرها سخت و پیچیده نیست. با بازده همراه باشید تا یک ترفند ۴۰ ثانیه ای به شما بیاموزیم و پس از آن مقدار قابل توجهی از استرس‌تان کاهش یابد.

پژوهش‌های بسیار زیادی اثبات کرده‌است که بودن در طبیعت شفافیت ذهن و سلامت‌تان را بهبود می‌بخشد. علت‌اش تقریبا خیلی بدیهی است و نیازی به نوشتن ندارد، اما علت این است: گردش در فضاهای باز فوق‌العاده، حال و هوایتان را طوری عوض می‌کند که هیچ دفتر کاری با هوای بسته هرگز نمی‌تواند.

در یک پژوهش جدید که در مجله‌ی روان‌شناسی محیطی چاپ شده‌است، پژوهشگران پی‌بردند آدم‌هایی که به سادگی فقط ۴۰ ثانیه به عکس طبیعت نگاه کردند، تمرکزشان بهبود، و استرس شان کاهش یافت.

این درست است، حتی نیازی نبود آنها بیرون بروند! (هرچند روشن است که اگر بیرون بروید این تاثیر هم‌چنان وجود خواهدداشت.) یک استراحت کوتاه (۳۰ ثانیه تا ۵ دقیقه) و تماشای یک منظره‌ی سبز، نه یک صحنه‌ی بتونی از سقف‌های شهر، می‌تواند تمرکز شما را برگرداند و شرایط ذهنی خوب را بازیابی کند.

حالا باید ببینیم ماموریت شما برای رهایی از استرس های روزمره چیست: یک تایمر ۴۰ ثانیه‌ای برای استراحت تنظیم کنید. تمام عکس‌های طبیعت سبز را در ادامه تماشا کنید، یا حتی هر یک را که دوست دارید برای پس‌زمینه‌ی دسک‌تاپ‌تان انتخاب کنید.

سایت بازده،

 

ارسال شده در 5 مرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • کوفته حسن پاسا در سینی فر
  • علل گسترش فشار روحی
  • دفع سموم مواد مخدر از بدن با طب سوزنی
  • قرص‌هاي چربي سوز
  • کمری باریک را به خود هدیه دهید
  • تغییرات هورمون کورتیزول و این نشانه ها
  • پاها چرا می سوزد و داغ می شود؟
  • به هشت طریق زینک بر بدن تاثیر دارد
  • دو عامل مهم مرگ و میر خانمهای جوان!
  • مهدکودک یا استخدام پرستارکدامیک خوب است؟
  • اطلاعات کامل درباره فواید اهدای خون
  • کمبود روی و ناراحتی های ناشی از آن
  • رعایت اصول بهداشتی برای خوکچه هندی
  • جلوگیری از تخریب معده در ماه رمضان با این کارها
  • مانع ناخن جویدن فرزندانتان نشوید! عادت های بد که تاثیر مثبت دارند
  • محبوبترین ها

  • همه خواص ید برای بدن انسان
  • تاثیر رنگ بر حواس پنجگانه
  • معرفی برخی از مهم ترین مناطق توریستی اروپا
  • نکات مفید برای شستن ماشین
  • بشقاب هوشمند کالری شمار
  • چه فرقی بین خوابیدن مردان و زنان است؟
  • ماساژ دادن پا قبل از خوابیدن
  • همه چیز درباره ی اشتهای کاذب
  • تغییرات مکرر در وزن
  • گرمازدگی در این فصل
  • اطلاعاتی در مورد عارضه مننژیت
  • نیاز به خوابیدن در انواع سنین
  • تلفن همراه و بی خوابی
  • مهمترین کارها برای پیشگیری از فراموشی
  • اهمیت زدودن یخ از خوردنی ها
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است