927159_335

دوست دارید شادبودن را تجربه و لمس کنید و به گونه واقعی و از ته دل بخندید و مشکلات و ناراحتی هایتان را فراموش کنید برای کسب انرژی مثبت از طرق زیادی می توانید استفاده کنید و به روش های مختلفی می توانید شادی را به زندگی خود بیاورید

 برای شاد بودن، انرژی مثبت بودن، رد کردن انرژی های منفی و استرس و تنش های روزانه که همه با آن رو به رو هستیم، تنها شرکت در کلاس های سخنرانی انرژی مثبت و مشاوره های گران قیمت یا کورس های مختلف کفایت نمی کند. شاید روش شاد بودن خیلی ساده تر از آن چیزی هست که مشاوران و روان شناسان و جامعه شناسان و فعالان این عرصه صبح تا شب از طریق رسانه ها و کتاب ها منتشر می کنند.

خیلی از کسانی که در روستا ها و برخی از نقاط شهری قرار دارند، حتی ۱ دقیقه از این سخنرانی ها و ۱ صفحه از کتاب ها هنر شاد زیستن و زندگی مثبت و آدم با حال بودن و عناوین پر طمطراق کنونی را مطالعه نکردند. اما خیلی از عاشقان انرژی مثبت و شاد ریستن، به حال ساعت های عمر شاد و راحت و امیدوار آن ها غبطه می خورند. به نظر شما علت چیست؟ آیا کم سواد بودن و کم انتظار بودن از زندگی و مسائلی از این دست سبب شده تا این افراد شاد و انرژی مثبت و سر حال باشند؟

راه حل هایی برای انرژی مثبت بودن ، باید مکتوب و مشخص و بر اساس توان مندی های شما باشد. اگر فکر می کنید که خیلی آدم تند مزاجی هستید و این تند مزاجی سبب شده تا انرژی های منفی را بیش از انرژی مثبت جذب کنید و همواره در رانندگی استرس داشته باشید، تلاش کنید بر اساس مقتضیات روحی و جسمی خود، راه حل های ممکن را فهرست بندی کنید.

از این فهرست، راه حل های اجرایی تر و کاربردی تر را انتخاب و سپس جدا کنید.

مثلا گوش گردن روزانه یه چند دقیقه موسیقی جذاب شاد آرام، خیلی تاثیر زیادی در کاهش تند مزاجی شما دارد. یا این که هر ۱ ساعت یک بار، عطر خود را تجدید کنید  و بو های خوب استشمام کنید. بعید است شما بوی خوب را استشمام کنید و لذت ببرید و لحظاتی بعد تند خو و ترش مزاج شوید!

اگر طبع شعر و شاعری هم دارید، بیت های زیبا و خاطر انگیز را در ماشین یا روی میز محل کار خود قرار دهید تا هر از گاهی چشم شما به این نوشته های زیبا بیفتد و ذهن زیبای شما را کمی قلقلک بدهد! بعضی ابیات، امیدوار کننده، الهام بخش، نیرو ده، هیجان بخش و محرک هستند که برای تجدید خاطره و تجدید روحیه در طول روز، بسیار حیاتی هستند.

بعضی ها نوستالژی باز هستند. یعنی دنیای آن ها نوستالژی هایی هست که در زمان کودکی و جوانی با آن رو به رو بودند. مثلا کارتون بامزی یا پینوکیو، عشق آن ها حتی از زمان کودکی تا ۵۰ سالگی بوده و است. خوب چه خوب است که شما عروسک های کوچیکی از این شخصیت های کارتونی یا پرینت تصاویر آن ها را بعضا همراه داشته باشید تا در ماشین یا سر کار یا خانه یا هر جای دیگر، به طور نا خود آگاه ذهن شما و چشم شما، این تصاویر خاطره انگیز را ببیند و خنده بر لبان شما بیافتد. این همان مقوله ای است که روان شناسان  زنده نگهداشتن کودک درون می نامند.

همواره در ذهن داشته باشید که برای شاد بودن و انرژی مثبت بودن و شاد زیستن، باید برنامه امیدوارانه طراحی کرد و عاشقانه برای نیل به آن فعالیت کرد و حرکت کرد و در این مسیر غم و انرژی منفی را از خود دور نگهداشت. خیلی از کسانی که مدام از تنش های روزانه و انرژی های منفی گله می کنند و تند مزاج  هستند، به این مقوله توجه ندارند که عاشقانه زیستن و امیدوارنه زندگی کردن و غم امروز را نخوردن، یک هنر است و این هنر را باید آموخت. خیلی وقت ها پیش آمده که خود را بخاطر تند مزاجی، واکنش سریع به یک موضوع، پرخاشگری های بی جا و رفتار های ناپسند، آخر شب ها مخصوصا سرزنش کردیم!

با این مقدمه با ما همراه باشید با ۳۰ نکته خوب برای انرژی مثبت های خوب.

۱-ببخشید! معذرت میخواهم! این دو جمله کوتاه، بین انگلیسی ها خیلی شهرت دارد. انگلیسی ها چه کار مثبت برای شما انجام بدهندو چه احیانا رفتار منفی از ان ها سر بزند، همواره می گویند: excuse me!. همواره حالت مهربانی داشتن و تکریم طرف مقابل با بیان ادبیات گفتاری محترمانه و مودبانه، می تواند روشی برای افزایش انرژی مثبت باشد.

۲-برای کار های مثبت خود، به دنبال پاداش گرفتن نباشید. هر چقدر کار ها را برای دل خود و راضی نگه داشتن وجدان خود انجام بدهید، در واقع تلاشی مهمی برای شاد بودنتان کرده اید. پس، کادو دادن و هدیه دادن و خیرات کردن و خیر بودن و منش و مسلک لوطی گری و مشتی گری را فراموش نکنید. لوطی ها و مشتی ها و پهلوانان، افراد انرژی مثبت هستند. . . پهلوان زندگی خود باشید!

۳-خیلی از روان شناسان معتقدند که برای کاهش استرس و شاد بودن و شاد زیستن و به قولی انرژی مثبت بودن، باید همواره از دیگران به خاطر لطف های مستقیم و غیر مستقیم شان به خودمان قدردان باشیم. بد نیست که آخر هفته ها که فرصت بیش تری دارید، فهرستی از افرادی که در طول هفته آینده باید به واسطه خدماتی که ازشان دریافت کرده اید، قدردانی کنید آماده نمایید. این لیست، کمکی برای نشان دادن چهره شجاع و قدردان شما است که هم تاثیر انرژی مثبت روی خودتان و هم دیگران خواهد داشت.

۴-با گل دادن و گل گرفتن آشتی کنید! گل همین چند روز و شش باشد، اما دل شما را شاد و دل طرف مقاابل را خوشحال می کند. با گل و بوییدن گل، همواره عجین باشید.

۵-ورزش کردن به مدت نیم ساعت در روز، توصیه همیشگی پزشکان بوده و هست. ورزش، سبب باز شدن عضلات و خلل و فرج های روحی و جسمی شما شده و همان طور که ذهن سالم در بدن سالم است، بدن سالم نیز مدیون ورزش است.

۶-آخر هر روز، به آن چه در طول روز بر شما گذشت، فکر کنید. سعی کنید فرهنگ اندیشه کردن در سبک زندگی دیجیتالی و ماشینی شده امروزی شما جلوه بیش تری داشته باشد. بعضی وقت ها زمانی که به رویداد های در طول روز فکر می کنید، می بینید برای فلان موضع و یا فلان موقع یا فلان برخورد با فلان موضوع، می توانستید بهتر عمل کنید و شاید نیاز به تند خویی و تند مزاجی و پر خاشگری و . . ..   نبود! حالا با این درک، سعی کنید فردا، ناهنجاری هایی که سبب شده تا شما دیروز انرژی منفی باشید را نداشته باشید. هر روز، بهتر از دیروز بودن، عملی است  .

۷-برای شاد بودن و انرژی مثبت بودن، نمی توان ادبیات زشت و ناپسند گفتاری و نوشتاری داشت. سعی کنید، فرهنگ صحبت کردن شما شبیه فرهنگ صحبت کردن فردی فرهیخته باشد. حتی در بدد ترین شرایط که گستاخی یا سخن ناپسند و رکیکی به شما گفته می شود ، برای احترام به وجدان خود و تلاش برای حفظ روحیه آرام و صبور انرژی مثبت خود، تامل کرده و با ادبیات شایسته و فاخر، پاسخ طرف مقابل را بدهید. خیلی اوقات، پاسخ محترمانه و فاخر، طرف مقابل را از رفتار ناهنجارش، پشیمان می کند.

۸-نوشته های مثبت بخوانید و بنویسید و جملات قشنگ را همواره در ذهن خود مرور کنید.

۹-اینستاگرام و فیس بوک و اینترنت مملو از مطالب نامطلوب است. با خواندن محتواهایی که به درد شما نمی خورد و کمکی به رشد علمی و جسمی و روحی شما و تقویت ذهن زیبای شما نمی کند پرهیز کنید. شما هیچ وظیفه ای برای خواندن همه مطالب با ربط یا بی ربط به زندگی خودتان ندارید. به ذهن خود آرامش دهید.

۱۰-همراهی با دوستان و وقت گذاشتن با خانواده، راه حلی برای شاد زیستن است. فرار از افسردگی که بیماری هزاره سوم شده است، با تعامل بیش تر با خانواده و دوستان و اقوام، به دست خواهد آمد. به این موضوع توجه کنید.

۱۱-غربی ها عادت دارند روزی نیم ساعت تا ۱ ساعت پیاده روی کنند. برای انرژی مثبت بودن، این روش بهینه است.

۱۲-خندیدن معقول در طول روز را فراموش نکنید. نرم افزارهایی است که برای شما هر روز لطیفه ها و مطالب و تصاویر خنده دار ارسال می کند. مثل دوربین مخفی های جالب یا صحنه های زیبایی که آرامش بخش و خنده دار هست. دیدن این مطالب در طول روز ، خیلی به ذهن مثبت اندیش و روحیه شاد زیستن شما کمک می کند.

۱۳- یک قضیه را حتی بی ارزش و کوچک ، ان قدر در بوق و کرنا نکنیم . مسائل مهم، برای شما مهم باشد. مسائل کوچک را کوچک برخورد کنید. مثلا برای پرت کردن آدامس روی گل های پارک، تا چند روز غذاب وجدان نگیرید و درباره اش با همه صحبت نکنید. سعی کنید دیگر این کار ناپسند را تکرار نکنید.

۱۴-آدم های انرژی مثبت و شاد، مصداق زوال پرستان متوهم الکی خوش نیستند. پس، آرزو های فانتزی و شایعات غیر مستند و مستدل را از ذهن دور کنید. برای حال زندگی کنید با نگاه خوش بینانه به آینده.

۱۵-برای آن چه هستید احترام بگذارید و تلاش کنید امیدوارانه برای خواسته های آینده خود گام بردارید. آدم های انرژی مثبت، برای رسیدن به خواسته های خود، به نقض خواسته ها و زندگی دیگران دل نمی بندند.

۱۶-اگر شما پزشک هستید و مدتی هم ورزشکار، اصلا بد نیست که درباره نجوم و آشپزی و تاریخ هم کتاب بخوانید یا هیچ کس نگفته که استاد ریاضیات محض یا یک جوشکار، تا ابد نباید بهترین داستان های دنیا را که برنده جوایز ادبی معتبر شده اند را نخواند یا از فلسفه علم و  تماشای فیلم های مستند زیبای خلقت، بی بهره باشد. همواره خرق عادت کنید!‌خرق عادت کردن یعنی آن که به دنبال چیزهایی برای خواندن و تماشا کردن باشید که در زندگی تان تا حالا سابقه نداشته است.

۱۷-کار هایی که شادی آفرین نیستند را بدون رو در وایسی کنار بگذارید. مثلا پنهان کردن پلاک خودرو برای گذر از جایی که قانونا اجازه انجامش را ندارید! یا خارج از نوبت یا صف، خدمتی را دادن یا گرفتن و . . . . کاری شادی آفرین است که اول به  وجدان شما و سپس به کل جامعه سود برساند. اگر کاری این دو خصیصه را نداشت، فورا کنار بگذارید که مغایر با اصول انرژی مثبت است.

۱۸- بیتی بود که می گفت: چو خواهی که نامت رود در جهان . . . . مکن نام نیک بزرگان نهان. . . . خوب! برای انرژی مثبت بودن، باید با انرژی مثبت ها گام بردارید و هم نشین شوید. شناخت انرژی مثبت ها در پیرامون شما سخت نیست. وقت زیاد تری را با آن ها سپری کنید.

۱۹-برای انرژی مثبت بودن، نباید ۲۰ ساعت در روز کار کنید. کار و استراحت و تفریح و مطالعه و تغذیه، ۵ عنصر حیاتی برای حیات انرژی مثبت هاست. به هر کدام سر جای خود احترام بگذارید.

۲۰-انرژی مثبت ها، به دنبال این نیستند که صبح تا غروب به این فکر کنند که دیگران درباره آن ها چه فکری می کنند. به دنبال این هستند که ببیند چه گونه می توانند عنصر خوبی در خلقت باشند.

۲۱-برای انرژی مثبت بودن و شاد زیستن، اونی که باید باشی باش! اگر  میخواهید فضا نورد و مهندس و پزشک و جراح و وزیر و استاد و مدیر کل و سردار و تاجر و میلیاردر و . . . باشید و نمی توانید مهم نیست اما می توانید  در کلاس یک فضا نورد و مهندس و پزشک و جراج و وزیر و استاد و مدیر کل و سردار و تاجر و میلیاردر فکر کنید و گام بردارید و الگو های خوب را در این عرصه ها شناسایی و مطالعه کنید.

۲۲-یکی از عادت های نادرست که افیون مثبت اندیشی است، تسلیم مرجعیت شدن به شمار می رود. چون همه از فلان دارو و فلان کتاب و فلان فیلم و فلان ورزش و فلان طبیب و فلان رشته و فلان شهر یا فلان منظره بد می گویند ، پس حتما بد است! نه!‌ مرجعیتی که مستند و مستدل و منطقی نیست را کنار گذاشته و به جای تبعیت کور کورانه، اگاهانه و عاقلانه فکر کنید.

۲۳- انرژی مثبت ها، هیچ کاری را بر اساس نتایجش قضاوت نمی کنند. این که دوست شما با فلان خودرو در فلان جاده در فلان روز به واسطه بارندگی در مسیر تصادف کرد، دلیل خوبی برای این نیست که حتما شما نیز فردا در آن مسیر پر باران، رانندگی نکنید!

۲۴-ذهن مثبت را باید هر از گاهی از اندیشه های منفی و پلید و نامطلوب و خسته کننده زدود و پستی زدایی و گندی زدایی کرد. ذهن هم برای مثبت اندیشی و مثبت نگری، نیازمند فراهم شدن چنین بستری هست.

۲۵-توقع خود را از دیگران کاهش دهید. برای شاد بودن و شاد زیستن و انرژی مثبت بودن، به خود متکی باشید تا به ظرفیت های دیگران. این گونه استرس در شما کاهش می باید و می توانید برای برخورد با چالش ها، همواره دنبال راه حل های خلاقانه باشید.

۲۶- برای شاد بودن، باید خلاق بود. اگر فلان رییس نیست، دنیا به آخر نمی رود، یا فردا به اداره مراجعه کنید یا از ییس کل بخش بخواهید به جای فرد مربوطه تقاضا یا برگه شما را بررسی و امضا کند. شاید دو ساعت وقت شما گرفته شود برای مراجعه به اداره جایگزین تا فلان برگه یا درخواست مهر و امضا شود، اما کار شم به هر حال انجام شده است و شما بدون استرس، راضی هستید. نوآورانه زندگی کردن، عاملی برای ترغیب مثبت اندیشی است.

۲۷-آدم های انرژی مثبت همان اندازه که می گویند ببخشید، معذرت می خواهم،‌همان اندازه هم می گویند نمی دانم. از به کار بردن کلمه نمی دانم وحشت به خود راه ندهید. بعضی وقت ها به کار بردن کلمه نمی دانم، از دانسته های غیر مستند و نامطلوب بهتر است.

۲۸-همه افراد دوست دارند از آن ها تعریف بشود. تعریف کردن با غلو کردن متفاوت است. در طول روز، در برخورد با افراد مختلف، سعی کنید چند ثانیه ای از خصوصیت های مثبت آن ها صحبت کنید و سپس گفتار را آغاز کنید. مثلا سلام بر خانم مهندس . . . . استاد طراحی نقشه های . . .  یا سلام بر آقای . . .  مرد همیشه خندان . . . یا سلام بر حاج آقا . . .. یاور ارباب رجوع یا سلام بر خانم . . .  خوش برخورد  . . . .

انرژی مثبت و مثبت اندیشی، هزینه زیادی نمی خواهد، تنها خلاقیت و فکر باز و عاشقانه دیدن دنیا را طلب می کند .

وب‌سایت روزیاتو

ارسال شده در 6 مرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • نظافت دهان و دندان در ماه رمضان
  • ساخت قويترين واكسن جهان در چين
  • هرگز این قسمت از گوشتان را سوراخ نکنید
  • بررسی جسم و ذهن
  • ابتلای فرزند به اوتیسم با استرس مادر
  • مضرات زیاده روی در مصرف خرما
  • 5 ویتامین برای درمان آکنه
  • علل بروز آکنه و روش درمان آن در منزل
  • مختصری از فواید عالی ژل آلوئه ورا بر بدن
  • بدون مراجعه به پزشک از کجا بدانیم حامله ایم
  • اطلاعات جالب و مهم در مورد انواع لنزها
  • رابطه آهن با هوش و ادراک کودکان
  • نکات پزشکی برای سنین بالای پنجاه سال
  • هر مُسکن برای کدام دردها تسکین کننده است
  • بیماری های ناشی از استرس و اضطراب
  • محبوبترین ها

  • ارتباط اختلالات خواب با ذهنیات افراد
  • مال اندوزی و مشکلات روحی
  • پسیکوزهای کارکردی
  • چگونه توانایی خلاقیت خود را بالا ببریم
  • اولین نشانه های به دست آوردن اعتماد به نفس
  • شخصیت خود را با این تست بیشتر بشناسید
  • نگاهی به اصول موفقیت دیگران
  • بر روی زیبایی و ترشح هورمون ها خواب چه تاثیری دارد؟
  • علت خنده بر لب داشتن مدام
  • تنها راه خلاصی از ترس های ذاتی
  • چرا سلفی میگیریم
  • علاقه بیشتر زوجین به خانواده ها پس از ازدواج
  • حواس پرتی چگونه قابل درمان است؟
  • شاد بودنتان را افزایش دهید
  • مقابله با سرزنش و نقد منفی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است