917280_416

تاکنون برایتان پیش آمده با افرادی را ببینید که هرگز بیمار نمی شوند و بدنشان در برابر سرماخوردگی ،امراض قلبی، دیابت و… مقاوم باشد و از ایمنی بالایی برخوردار باشند راز سلامتی و تندرستی این افراد چیست آن ها از چه ویژگی هایی برخوردار هستند؟

بدون شک، شما حداقل یک نفر را می‌شناسید که همیشه سالم است! حتی هنگامیکه همه‌ی اطرافیان او سرفه و عطسه می‌کنند یا حس بیماری دارند. آزار دهنده است، نه؟ اگر تابحال تعجب کرده‌اید که آنها چه کاری انجام می‌دهند که شما انجام نمی‌دهید، به زودی متوجه خواهید شد. ما از ۸ فرد سالم خواستیم که فاش کنند چگونه از سرماخوردگی، آنفولانزا و سایر بیماری‌های شایع جلوگیری می‌کنند. مطالب زیر را بخوانید و ترفندهای آنها را برای خودتان بکار ببرید.

با خواب کافی، از بیماری جلوگیری کنید

آمیلا نارسیسی می‌گوید: من با داشتن ۸ تا ۱۰ ساعت خواب در شب، سالم می‌مانم. کارشناسان خواب هم نظرند که داشتن خواب کافی، کلید داشتن یک سیستم ایمنی قوی است. در واقع تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که فقط ۵ تا ۶ ساعت در شب می‌خوابند، در هنگام قرارگیری در معرض ویروس سرماخوردگی، ۳۰٪ احتمال دارد که بیمار شوند. افرادی که بیشتر از ۷ ساعت می‌خوابند، خطر ابتلایشان را به ۱۷٪ کاهش می‌دهند.

عزم ذهنی خود را تقویت کنید

از قدرت اراده‌تان برای غلبه بر مشکلات جسمی استفاده کنید. «الیشا لو» که یک پرستار است، می‌گوید: هنگامیکه اطرافیانم ناله و شکایت می‌کنند که در زمان‌های خاصی از سال چقدر مریض می‌شوند، من می‌گویم که بندرت بیمار می‌شوم، و همینطور هم می‌شود! این، قدرت باور است.

استرس را مدیریت کنید

ثابت شده که استرس، سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند، با اینحال اجتناب از آن غیر ممکن است. بنابراین هدف شما باید مدیریت استرس از یک راه سالم باشد. دکتر کتی گروور می‌گوید: من از طریق رقصیدن, مراقبه روزانه, تجسم و تاکید, روی کنترل واکنش‌هایم نسبت به عوامل استرس زا کار می‌کنم.

کاملا تمیز باشید

دن کالینس که در روابط رسانه‌ای در بیمارستان بالتیمور کار می‌کند، می‌گوید: من تمام اوقات دست‌هایم را می‌شویم، هر زمانی که ممکن است، هنگام باز کردن درب‌ها و دست زدن به دکمه‌های آسانسور از یک دستمال تمیز استفاده می‌کنم. هنگامیکه به پشت میزم برمی‌گردم، بلافاصله از دستمال‌های مرطوب آنتی باکتریال استفاده می‌کنم و هر زمانی که چشمم خارش می‌گیرد، هرگز از نوک انگشتم برای خاراندن آن استفاده نمی‌کنم، مگر آنکه اول بتوانم انگشتم را ضدعفونی کنم.

در عوض، از بند انگشت یا پشت دستم برای خاراندن چشمم استفاده می‌کنم، زیرا این نواحی، نسبت به نوک انگشتان با میکروب‌ها کمتر تماس داشته‌اند. همچنین اگر از کنار فردی که عطسه می‌کند عبور کنم، نفسم را برای ۱۵ ثانیه نگه می‌دارم، و با بروز اولین نشانه سرماخوردگی (معمولا احساس خارش در پشت گلو) از زینک استفاده می‌کنم، کاری که تحقیقات از آن پشتیبانی می‌کنند.

از مکمل ویتامین C استفاده کنید

اگرچه شواهد علمی مبنی بر اینکه ویتامین C باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود کم‌رنگ شده‌اند، اما «سم جرنیگان» در مورد موثر بودن آن قسم می‌خورد! او می‌گوید: هر زمانیکه احساس می‌کنم دارم بیمار می‌شوم، تا ۴ بار در یک روز، ۲۰۰۰ واحد ویتامین C مصرف می‌کنم و آن، هر مشکل احتمالی را در درونم از بین می‌برد. هر زمانی که با یک شخص بیمار برخورد می‌کنم، باز هم همین کار را تکرار می‌کنم. من در ۱۵ سال گذشته بجز چند عطسه، اصلا بیمار نشده ام!

بطور منظم ورزش کنید

با توجه به تحقیقی که در مجله Sport and Health Science منتشر شد، ورزش منظم باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و احتمال ابتلای شما به عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی را کاهش می‌دهد. جولی میکنر از مینیاپولیس می‌گوید: من و همسرم حداقل سه بار در هفته ورزش می‌کنیم، و چندین سال است که با یک مربی شخصی کار می‌کنیم. من فکر می‌کنم به این دلیل است که بیمار نمی‌شوم، حتی هنگامیکه بقیه افراد در محل کارم مریض می‌شوند.

در خانه کار کنید

کریستینا ‌هالپر از نیوجرسی می‌گوید: هنگامیکه برای رفتن به محل کارم از سرویس‌های حمل و نقل عمومی استفاده می‌کردم همیشه مریض می‌شدم، احتمالا به این علت که به شدت فرسوده و ضعیف بودم، و در وسایل حمل و نقل عمومی توسط میکروب‌های متعدد احاطه شده بودم. اما از زمانیکه شغل جدیدی پیدا کردم که به من امکان می‌دهد از خانه کار کنم، تقریبا هرگز بیمار نمی‌شوم.

بدانید که چه زمانی باید به خودتان استراحت دهید

کن مونت گومری از سانفرانسیسکو می‌گوید: من در ۱۵ سال گذشته، اصلا سرما نخورده‌ام، من بشدت معتقدم که باید بیماری را در نطفه خفه کرد! اگر شک کنم که دارم بیمار می‌شوم، تا دیر وقت کار نخواهم کرد، به باشگاه نخواهم رفت، و مطمئن خواهم شد که بیشتر می‌خوابم. فقط یک روز طول می‌کشد، و سپس من به حالت عادی بر می‌گردم. فکر می‌کنم اکثر مردم در چنین مواقعی این ذهنیت را دارند که «از عهده اش بر خواهم آمد». اما این فقط باعث بدتر شدن اوضاع می‌شود.

وب‌سایت تناسب اندام:

ارسال شده در 9 مرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • تقویت روحیه اجتماعی
  • مرگ ناگهانی با آنفلوآنزا
  • ضرورت دانستن درباره بیماری فیبروز کیستیک
  • نقش مهم ویتامین B12 (کوبالامین)
  • شیوه های تغذیه ای و مقدار چربی بدن و ارتباط آن با شیمی مغز
  • ارتباط سردرد با قاعدگی ماهانه
  • افزایش خلاقیت و آی کیو با این روش ها
  • آموزش های دندانپزشکی مخصوص مبتلایان به اچ آی وی
  • دوچرخه متغیر با کودک
  • با عوامل ایجاد کننده ترک خوردگی پوست اشنا شوید
  • سکته مغزی ناگهانی با افسرده بودن
  • سلامت روحی و روانی با بافتنی
  • با خوردن یک تکه شکلات تلخ، سلامتی خود را تضمین کنید
  • اتاق عمل و مشکلات سیگاری ها
  • همه موارد را درباره گرفتگی ماهیچه ی پا در خواب بخوانید
  • محبوبترین ها

  • حفاظت از زانو در برابر انواع آسیب ها
  • موارد مهم برای پیشگیری از درد مفاصل
  • دردها و ناراحتیهای مفصلی
  • کمردردهای بیش از یک ماه را بی خیال نشوید
  • نرمی استخوان و پیشگیری از آن
  • درمان پارگی منیسک زانو، بدون عمل جراحی
  • خار استخوانی و درمان های خانگی برای آن
  • شیوه های مفید درمانی برای بهبود آرتروز
  • چطور از التهاب های فصلی رها شویم؟بخش دوم
  • وارد آمدن آسیب به ستون فقرات با وسایل هوشمند
  • اطلاعاتی مفید در رابطه با ماساژ آمریکایی Lomilomi
  • 4 فعالیت روزانه ای که باعث کمردرد می شود
  • مراقبت و بلند کردن اجسام سنگین
  • درد کمر و این مراحل درمانی
  • انواع قوز کمر را چگونه درمان کنیم!
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است