Portrait of a young woman brushing her hair, close up (studio)

 چه عواملی در آسیب رسیدن به مو تاثیرات بیشتری میگذارند و می توانند موجب از بین رفتن آن شوند بهتر است با برخی از روش های مقابله با این عوامل آشنا شوید و راه حل های موثر برای رفع آن ها را به خاطر بسپارید و مراقب سلامت موهایتان باشید

یک متخصص پوست و مو گفت: غذاهایی همچون لبنیات، میوه، سبزیجات، بادام و ویتامین ها باعث تقویت بافت و رشد مو شده و از ریزش آن جلوگیری می کند.

 سید حسین اعتماد زاده متخصص پوست و مو؛ گفت: به دلیل اهمیت کلسیم در بدن مصرف غذاهایی همچون لبنیات، میوه، سبزیجات، بادام و ویتامین ها باعث تقویت بافت و رشد مو شده و از ریزش آن جلوگیری می کند.

وی بیان کرد: در حین و بعد از شستن مو آن را شانه نکنید زیرا این کار باعث ایجاد الکتریسیته ساکن میان شانه و تارهای مو شده و ریزش و شکنندگی آن را به همراه دارد. وقتی 80 درصد موهایتان خشک شد از شانه استفاده کنید.

این متخصص پوست و مو در ادامه افزود: عواملی مانند استفاده زیاد از سشوار، اتو ، ژل، آب داغ، نرم کننده ها، حالت دهنده ها و نور آفتاب نیز سلامت و رشد موی شما را به خطر می اندازد.

اعتمادزاده با بیان اینکه اختلالات روحی و روانی به رشد مو آسیب می زند گفت: اختلالات روحی و روانی همچون افسردگی, اضطراب, وسواس و استرس باعث کاهش وزن افراد و اختلال در سلامت و از بین رفتن مو می شود.

این متخصص پوست و مو تاکید کرد: استفاده از رنگ مو به دلیل مواد تشکیل دهنده آن باعث خشکی و شکستگی مو, حساسیت‌های پوستی, شوره سر و موخوره می شود و به مرور زمان آن را ازبین می برد.

وی در پایان بیان کرد: کاشت مو به سلامت شما آسیب نمی زند اما برای آن حتما باید به یک متخصص مراجعه کنید تا مو و پوست دچارآسیب نشود.

  باشگاه خبرنگاران

ارسال شده در 13 مرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع زیبایی, پوست, مو

پیشنهاد سردبیر

  • کوکتل نوشیدنی برای لاغری چربی شکم
  • آیا تب کودک علامت بیماری مننژیت است؟
  • دیگه نمیشه دکترها رو گول زد
  • سبک زندگی مخرب بر دریافت ویتامین د
  • افزایش آستانه تحمل در ماه رمضان
  • راه حل های مناسب برای به دست آوردن روانی سالم
  • خطرات وای فای در کمین شماست
  • مناسب ترین رژیم غذایی برای بیش فعال ها
  • برتری افراد مجرد بر افراد متاهل
  • چگونگی رشد زبان
  • اطلاعاتی در زمینه سندرم شایع در زنان نازا
  • باکتری های بیماری زا را فراموش نکنید
  • روش های استفاده از پوست موز و هندوانه
  • اهمیت مصرف غذا به اندازه کافی
  • کیک موز هرمی شکل
  • محبوبترین ها

  • سالاد نخود و ماکارونی
  • بهترین نوشیدنی کاهش وزن باور کنید صفر کالری دارد
  • پیراشکی هلال ماه گردویی
  • پودینگ گلابی و زنجبیل پیشنها ویژه دکتر سلام
  • شیرینی نشاسته ترکیه
  • روش پخت رولت گوشت با راسته
  • رسپی مافین متفاوت :شام آسان و کم کالری
  • قورمه بلغور
  • کیک فندقی با میوه جات خشک
  • سیب زمینی سرخ شده به روش آردی
  • دسر لیمویی زیبا
  • نان خانگی با تزیین بلوبری
  • سالاد رژیمی خوش طعم
  • پیراشکی تره فرنگی و مرغ
  • کیک ساده و مرطوب مکزیکی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است