Push-Up

برخی افراد در حین ورزش مرتکب اشتباهات زیادی می شوند که در صورت تکرار آن ها ممکن است به مفاصل آن ها آسیب های جدی وارد شود می خواهیم به مهمترین و موثرترین اشتباهات ورزشی که افراد ورزشکار در حین تمرینات ورزشی مرتکب آن ها می شوند اشاره کنیم

برخی از اشتباهات قبل، در طول و حین ورزش، تمام تلاش های شما را برای انجام یک ورزش موثر از بین میبرد.

،تمام کسانی که قصد دارند از فواید ورزش و فعالیت بدنی بهره مند شوند، ناچارند که 7 اشتباه عمده بخصوص بعد از انجام فعالیت بدنی را کنار بگذارند:

عدم خنک کردن بدن: شما ناچارید بعد از انجام هر نوع ورزش با ریتم تند، به ضربان قلب و فشار خون زمان بدهید که آرام آرام پائین بیاید. متخصصان ورزش و سلامت تاکید دارند که با یک سری حرکات آرام و ملایم مثل قدم زدن سریع و یا دو آهسته کم کم ضربان قلب را به حالت اول برگردانید.

اجتناب از حرکات کششی: انجام حرکات کششی بعد از ورزشهای روزانه و بدنسازی کمک می ‌کند روز بعد احساس درد در عضلات نداشته باشید. درد کمتر همچنین کمک می‌کند روز بعد حرکات ورزشی را راحت‌ تر انجام دهید.

عدم مصرف مواد مغذی بعد از ورزش: غذای سالم قبل از ورزش باعث می‌ شود که بدن زودتر گرم شود و بعد از ورزش نیز کمک می ‌کند عضلات خودشان را بازسازی کنند. بهتر است بعد از ورزش یک فنجان ماست با کمی مغز گردو و بادام و کشمش بخورید و از اینکه بلافاصله غذا خوردن بعد از ورزش باعث چاقی می‌ شود نترسید.

عدم تعویض لباس های ورزشی: لباس‌ های آغشته به عرق اگر تعویض نشوند، باعث توزیع عفونت و بیماریهای پوستی می‌ شوند. حتما بعد از ورزش لباس ها را عوض کنید و حتی برای مدت کوتاه اجازه ندهید روی پوست باقی بمانند.

اجتناب از دوش گرفتن بعد از ورزش: دوری از این کا، علاوه بر بوی ناخوشایندی که با خود به همراه دارد، باعث آسیب رساندن به پوست می شود. باکتری ‌هایی که با عرق کردن از بدن دفع شده‌ اند روی پوست می‌ مانند و رشد می ‌کنند و باعث خارش شدید و قارچ می‌ شوند.

مصرف نوشیدنی های الکلی یا گازدار: متاسفانه این غلط ترین عادت در بسیاری از افرادی است که قصد رفع عطش بعد از تشنگی ناشی از ورزش را دارند. این کار باعث می ‌شود که عضلات خود را بازیابی نکنند، آب بدن کم می ‌شود و احتمال لخته شدن خون را بالا می ‌برد. بهتر است که تا 30 دقیقه بعد از ورزش تنها آب بنوشید و بعد سراغ نوشیدنی ‌های گازدار بروید.

بی خوابی بعد از ورزش: وقتی ورزشهای سنگین می‌ کنید، خواب کمک می ‌کند تا بدن خود را بازیابد و در طول خواب عضلات محکم بسازد. حتما به خواب خود اهمیت بدهید وگرنه بدن خیلی زود ضعیف می ‌شود و توان خود را از دست می ‌دهد.

منبع:زBrite

آوای سلامت

 

ارسال شده در 12 مرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • خوردنی های تاثیرگذار بر چربی های نواحی مختلف بدن
  • داروهای خانگی برای سفت کردن سینه ها
  • داروی موثر برای ترک سیگار
  • اسموتی سالم برای دیابتی ها: اسموتی پاپایای پرتقالی
  • افسرده شدن و این عوارض
  • تاثیرات مختلف کاکائو روی سلامتی
  • مواد غذایی آماده عامل اصلی چاقی!
  • توصیه های اپتومتریست ها پیرامون استفاده از لنز و عینک طبی
  • اصول مراقبت از پوست
  • 5 نکته طلایی درباره مژه ها که هر بانویی باید بداند
  • همه چیز درمورد افسردگی کودکان و دلایل آن
  • پیشگیری های لازم برای سرماخوردگی در بارداری
  • به این علت؛ خواب زیاد در روز تعطیل ممنوع!
  • مشکلات گوارشی مرتبط با روح و روان
  • 10 علامتی که می توانید بفهمید پسری به شما جذب شده است
  • محبوبترین ها

  • نکاتی برای بهبود رفتار افراد بد اخلاق
  • توصیه هایی به والدین در مورد بلوغ نوجوانان
  • پیامدهای دید مثبت داشتن در زندگی
  • ابتلا به افسردگی با این نوع رژیم
  • عوارض شک داشتن در زندگی دو نفره
  • تنش نسبی است یا عینی
  • رفع استرس اطفال با این ورزش
  • چه زمانی دچار آشفتگی روانی می شویم
  • تشکیل زندگی و سلامت روان
  • همه انواع ترس را بشناسیم
  • منشا پرخاشگری و بد اخلاقی والدین کجاست؟
  • ارتباط خستگی و افسردگی با کمبود ویتامین
  • علاقه به زندگی مستقل مجردی
  • مانند روزهای اول ازدواجتان رفتار کنید
  • سه نکته مهم در ارزیابی رفتار نابهنجار کودکان
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است