وظیفه دهان هضم غذا مینای دندان مشکلات سلامتی کار مهم دهان سلامت د هان روغن های اسانسی حس چشایی جویدن غذا

این یکی از مهمترین اعمال دهان است و ما فراموش کرده ایم که چگونه آن را انجام می دهیم. مقدار زیادی از غذاهای مدرن نیازی به جویدن ندارند و بنابراین استخوانهای فک ما و دندانها و لثه ها به حدی که باید ورزش نمی کنند. جویدن باعث جریان بزاق می شود و اگر غذاها به قدر کافی با بزاق برای راحت عبور کردن مخلوط نشوند مسبب مشکلات عضوهای گوارشی می توانند باشند.
غذاهایی که باید جویده شوند- سبزیجات خام و یا کمی پخته یا میوه های خام سخت برای سلامتی دهان ضروری هستند. این عمل کمک می کند دندانها و لثه ها باکتریهایی را که سبب پوسدیگی می شوند تمیز کنند و از رسوبات و فساد و آبسه های دندان و بیماری های لثه جلوگیری کند. (باکتریها بر اساس وجود کربوهیدراتها و قندها زندگی می کنند بنابراین از تمام غذاهای قندی باید پرهیز کرد.) روغنهای اسانسی موجود در اکثر غذاها نیز ضد عفونی کننده و ضد باتری هستند. یک مثال نوعی هویج است. خوردن خام و زیاد خرد نشده و یا رنده نشده باشد شق بودن آن دندانها و لثه ها را می ساید ضمن این که خواص مغذی آن مستقیما برای دهان و کل بدن مفید است. درست جویدن نه فقط سلامتی دندانها و لثه های شما را بهبود می بخشد بلکه همچنین گردش خون را در چهره شما می تواند بهتر بکند. هنگامی که مردم دنداهایشان را از دست می دهند شکل چهره هایشان تغییر کرده و فرو می رود درست جویدن از پوسیدن و از بین رفتن دندان جلوگیری می کند و همزمان صورت ورزش می کند پس جویدن چند دقیقه برای دهان خیلی با ارزش است همچنین عده زیادی از مردم در اثر فشارها و استرسها و نگرانیها و هنگام درد و یا قبل از قاعدگی به فکشان فشار می آورند و این فشارها را می توان به طور عمدی و آهسته جویدن کاهش داده و آرام کرد. (کسانی که با دندانهای پیشین دهان می خورند نواحی فشار در این دندانها است شاید به دلیل مشکلات موجود در دندانهای عقبی مجبور به این کار شده باشند)
جویدن آهسته و درست مشغولیت خیلی خوش آیندی است. وقتی شما می جوید ذرات معطر در غذاها آزاد می شوند و شما از اسانسهای مزه و بوی آنها لذت می برید. همچنین آرامش دهنده است مانند یوگا و آن مربوط به هنگام خوردن چگونه آرام باشید است. که در فرانسه قرن چهاردم توسط یک مانک به نام Benedictine رونق یافته بود. این کار را برای خودتان و برای مزه کردن و جویدن کمی از غذاهای زیر تمرین کنید که همه اینها دارای روغنهای اسانسی قوی هستند.
– رازیانه، تخم رازیانه و تخم بادیان رومی
– سیب، گلابی، انگور، هلو
– هویج خام، ترب سیاه، ترب
– بادام، بادام زمینی، گردو
در نهایت جویدن درست افزایش وزن شما را متوقف می کند. به هر حال جویدن وقت شما را می گیرد و شما کمتر می خورید. بزاقی کردن لقمه به شما اطمینان می دهد که غذا بهتر هضم، جذب و دفع خواهد شد که همه اینها از افزایش وزن جلوگیری خواهند کرد.

ارسال شده در 14 مرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع دندانپزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • چگونه از این بعد، از ماندن در سطح متوسط، جلوگیری کنیم؟
  • ارتباط نخستین حاملگی با مبتلا شدن به دیابت
  • عوارض مرگبار دارو خوردن
  • ترغیب میل و اشتهای اطفال
  • نکات مهم برای تهیه نان محلی
  • نقش رژیم غذایی در درمان و بهبود وضعیت باوری
  • آنچه که باید درباره پیچ خوردگی تخمدان بدانید
  • با افزایش ضربان قلب و تعریق بدن لاغر شوید
  • محبوبترین ها

  • زوره گرفتن و بی حال شدن
  • اعتیاد مادران به اینترنت و فضاهای مجازی
  • والدین بخوانند! اقدامات ضروری در هنگام خفگی کودکان
  • رنج سنی برای طب سوزنی
  • اصول مشتری یابی در بازار کار
  • وزن تان را با این روش ها بر اساس شکل اندام تان کاهش دهید-بخش اول
  • رابطه خوابیدن طولانی و خستگی
  • خواب مناسب و با کیفیت
  • رپورتاژ

  • بهترین و کم هزینه ترین گزینه لیپوماتیک
  • لیفتینگ با نخ
  • بیش از آن‌چه فکر می‌کنید از دندان‌هایتان کار می‌کشید!
  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • طعم چهره ای نو را بچشید
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما