24 September 2005, Andrew Burke: "For a quick meal it's hard to beat dizi, a delicious soup-stew combination of lamb, chickpeas and flat bread cooked and served in a stone jar. You'll find it in any chaykhuneh (teahouse), though the Azari Traditional Restaurant on Valiasr Avenue (00 98 21 55 37 67 02) and Agha Bozorg at 28 Keshavarz Blvd (00 98 21 88 90 05 22) are good options."

با کمک آب گوشت و مصرف حبوبات نیز می توانید لاغری را تجربه کنید پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب با ما همراه باشید و راه حل های موثر در این باره را جویا شوید و کاهش وزن به این روش را تجربه کنید

پیام فرحبخش متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: حبوبات جزوی از گروههای غذایی و منتصب به خانواده نان و غلات است که به راحتی می توانند بعنوان یک سهم از این خانواده در برنامه غذایی ما جای گیرند.
وی نصف لیوان حبوبات پخته را حاوی 80 کالری انرژی دانست و ادامه داد: به دلیل فیبر موجود در آنها، معمولا اثر سیرکنندگی دارند و تغییر وزن فرد با استفاده از حبوبات، بسته به مقدار مصرف آنها دارد.
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه یک فرد بالغ باید روزانه بین شش تا نه واحد از خانواده نان و غلات (بخشی از این سهم می تواند به حبوبات اختصاص یابد) استفاده کند، افزود: اگر فرد بیشتر یا کمتر از مقدار تعریف شده، حبوبات مصرف کند به ترتیب روی وزنش اثر چاقی یا لاغری می گذارد.
به گفته فرحبخش حبوبات در صورت مصرف متناسب با انرژی، ویتامین و املاح (همچون مس، منگنز، منیزیم، روی و مقدار کمی آهن) موجود در خود، به سلامتی کمک می کنند.
وی عنوان کرد: این گروه همچنین با قرار گرفتن در خانواده ها گوشت ها می توانند تا حدی، نیاز بدن به اسیدآمینه ها را تامین کنند، درواقع نیاز بدن به گوشت کمتر می شود.
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی بیان کرد: بنابراین حبوبات یک گروه دو وجهی است که به دلیل انرژی و پروتئین می تواند در هر دو خانواده نان و غلات و گوشتها جای گیرد.
فرحبخش ضمن توصیه به مصرف غذاهای حاوی حبوبات در وعده‌های غذایی مختلف ( صبحانه، ناهار، شام و میان وعده) یادآور شد: غذاهایی مانند عدسی، خوراک لوبیا، آبگوشت می توانند گزینه‌های خوبی برای تامین نیاز بدن به فیبر، انرژی و پروتئین باشند و بخصوص داخل برنامه غذایی کودکان در سنین رشد باید گنجانده شود.
باشگاه خبرنگاران،

ارسال شده در 15 مرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • نشانه های سلامت کودک در موقعیت نشسته
  • 5 کلید تغذیه ای که احتمالا در باره آنها اطلاع زیادی ندارید
  • فواید ورود اطفال به مهد
  • کاپ توت فرنگی
  • 5 نکته ضد پیری پوست از زبان متخصص پوست
  • رابطه مشاجرات زناشویی با افزایش اشتها
  • با برنامه تمرینی ۳ روزه بدنسازان طبیعی ,افزایش حجم پیدا می کنند
  • مناسب ترین زمان ویزیت شدن با روانشناس
  • چگونه ورزش کنیم بدون اینکه خسته شویم؟
  • ساده ترین شیوه های آب کردن چربی شکمی
  • برای پیشگیری از اگزما این نکات ضروریست
  • فایده ها و مخاطرات استفاده از ظروف مسی
  • رسپی کباب کبریتی
  • خوردن شکلات چه تاثیرات منفی بر سلامتی بدن دارد؟
  • افزایش آمار مرگ و میر دیابتی ها
  • محبوبترین ها

  • بر نشانه های نوروپاتی دیابتی نحوه تغذیه چه تاثیری دارد
  • انسولین زنی و توصیه هایی دراین باره
  • برای افراد مبتلا به پیش دیابت روزووستاتین چه فایده هایی دارد؟
  • به یک بیمار مبتلا به دیابت نوع یک سلولهای جزایر اینکپسوله پیوند زده شد
  • در افراد دیابتی تنگی خفیف عروق کرونر با مرگ ار تباط دارد
  • انواع انسولین و مداوا با آن
  • تست انسولین خوراکی شروع شد
  • کشف اسرار بوجود آمدن چربی احشایی
  • خطرناک بودن هر نوع دیابتی برای کلیه ها
  • تحقیقات جدید غدد کلیوی برای لاغری پایدار درافراد چاق
  • پیشگیری از بیماری دیابت با کمک به حفظ وزن مطلوب
  • فواید داروی سماگلوتید برای درمان دیابت نوع 2 تایید شد
  • آیا در کنترل قند خون دیابتی ها سرکه تاثیر دارد؟
  • آیا دیابت بر چشم ها تاثیر میگذارد؟
  • دیابت نوع 2 با نقص مژکی چه ارتباطی دارد؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است