آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی

مقاومت به انسولین، مقاومت به انسولین مدیریت هرچه بهتر قند خون افزایش قند خون از دست دادن وزن

بهتر است از برخی مواد غذایی برای کنترل قندخون خود کمک بگیرید این مواد غذایی تاثیرات زیادی بر کنترل سطح قند خونتان میگذارند افراد دیابتی و سالمندان بیشتر از دیگران باید از این موادخوراکی استفاده کنند

مقاومت به انسولین، شرایطی است که در آن سلول‌های بدن پاسخ مناسبی به انسولین نمی‌دهند و به دنبال آن جذب گلوکز دچار اختلال شده و به طور ثانویه باعث افزایش قند خون می‌شود.

برخی از مواد غذایی به از دست دادن وزن و مدیریت هرچه بهتر قند خون کمک مؤثر می‌کنند. در اینجا این گزینه‌های غذایی معرفی شده است:

سبزیجات: سبزیجات کم کالری و کم کربوهیدرات هستند و یک غذای ایده آل برای تمام مردمی محسوب می‌شوند که به دنبال مدیریت قند خون هستند. گزینه‌های سالم برای مدیریت قند خون عبارت‌اند از گوجه فرنگی، اسفناج، سیب زمینی شیرین، خربزه، ذرت و کلم پیچ. در انتخاب نوع کنسرو شده سبزیجات باید نوع کم سدیم آن‌ها را انتخاب کرد.

میوه‌ها: میوه‌هایی که به آرامی قند خون را بالا می‌برند از قبیل سیب، موز، انگور، آلو و هلو مفید هستند. از نوشیدن بیش از حد آّب میوه باید پرهیز کرد چون به شدت قند خون را افزایش می‌دهد.

لبنیات: لبنیات علاوه بر این که کلسیم مورد نیاز برای استخوان‌ها را فراهم می‌کند، نوع کم چربی آن و یا بدون چربی، می‌تواند برای مدیریت قند خون مفید باشد. به یاد داشته باشید که استفاده از شیر یا لبنیات پرچرب خود عاملی برای بدتر شدن مقاومت به انسولین است و آنهم به دلیل وجود چربی‌های اشباع. اگر عدم تحمل لاکتوز را تجربه می‌کنید، می‌توانید از شیر برنج، شیر بادام، شیر سویای غنی شده و … به جای لبنیات استفاده کنید.

غلات سبوس دار: غنی از ویتامین‌ها، فیبر و مواد معدنی است و یک رژیم غذایی دیابت پسند محسوب می‌شود. سعی کنید در انتخاب غلات هنگام خرید، نوع سبوس دار آن‌ها مانند آرد کامل گندم، بلغور ذرت، بلغور جو، برنج قهوه‌ای و … و یا طیف چاودار را انتخاب کنید.

آجیل: آجیل، دانه‌ها و مغزها حاوی چربی‌های سالم، منیزیوم، پروتئین و فیبر است. آجیل و دانه‌ها نیز از کربوهیدرات کمی دارند و برای مدیریت قند خون مفید هستند. اسیدهای چرب امگا 3 موجود در آن‌ها برای سلامت قلب مفید است و بخصوص اسیدهای چرب موجود در دانه کتان و گردو. فقط باید آگاه باشید که نوع کم سدیم و کم قند آجیل را انتخاب کنید.

لوبیا: منبع خوبی از فیبر است که منجر به افزایش آهسته قند خون می‌شود و این یک مزیت دیگر برای افراد مبتلا به مقاومت به انسولین است.

healthline

5 1000
ارسال شده در 16 مرداد 1395 توسط با موضوع دیابت

ارکید
دندانپزشکی دکترسلام
تلگرام دکتر سلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x