اگر استرس دارید، در 7 مرحله آن را مهار کنید

در این دوره و زمانه استرس یکی از رایج ترین عارضه های موجود در اجتماع شده است. این جای تأسف دارد که عامل اصلی خیلی از بیماری های روانی و سکته جزء موارد عادی در جامعه ی ما شده است. دلایل زیادی برای این آمار وجود دارد ولی خب چه باید؟ باید نشست تا استرس ذره ذره وجود ما را از بین ببرد؟ مسلما جواب این سوالات منفیست و باید به دنبال راهی برای مهارش گشت. در ادامه ما این راه را طی هفت مرحله به شما نشان میدهیم.

۱- در مکان راحتی( نه روی یک صندلی خیلی نرم ) صاف بنشینید و کف پاها را روی زمین قرار دهید.

۲- دست خود را به آرامی روی شکم و دقیقا زیر قفسه سینه قرار دهید.

۳- برای تنفس آماده اید؟ شکم را منبسط کنید، از طریق بینی هوا را داخل ببرید. در صورتی که این کار را درست انجام دهید، احساس خواهید کرد دستتان کمی جا به جا می شود.

۴- نفس را حبس نکنید. کمی دهان را باز کنید. به تدریج اجازه دهید شکمتان منقبض شود، به آرامی هوا را از طریق دهان خارج کنید.

۵- این مراحل را چند دقیقه تکرار کنید. سعی کنید به چیز خاصی فکر نکنید. اگر افکار سرگردان به ذهنتان وارد شدند، اجازه دهید همانطور خارج شوند. سعی نکنید استرس را به زور از بدنتان دور کنید فقط اجازه دهید خودش خارج شود.

۶- این تمرین را هر روز چند دقیقه تکرار کنید. در هربار نشستن تقریبا تا ۵ یا ۱۰ دقیقه تمرین کنید.

۷- روزی یک بار این کار را انجام دهید. اگر مسئله ای به شما استرس وارد کرد، چند دقیقه نفس عمیق بکشید تا احساس آرامش کنید

 

ارسال شده در 20 مرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • تاثیر بسیار مفید میوه بر روی بدن انسان.
  • حواستان به از بین بردن موهای زائد با این روشها باشد
  • تخصیص محرک
  • بررسی خواص خرخیار
  • ساده ترین راه تهیه نوشیدنی ضد استرس
  • 7 اصل مهم در زندگی افراد موفق
  • واکسن روتاویروس نوزادان و حقایقی که از آن بی خبرید
  • شخصیت شناسی مردان از روی فرم سرو صورت
  • اختلالات هضم خبر از این بیماری ها می دهند!
  • مبتلا شدن به اختلالات خواب و این توصیه ها
  • شیرینی پرتقالی به سبک ترکیه
  • AHDH چه نوع عارضه ای است
  • اهمیت مصرف میوه جات توسط افراد روزه دار
  • چطوری از ویتامین های سبزیجات حداکثر استفاده را ببریم؟
  • با لکه بینی بارداری چقدر آشنا هستید؟
  • محبوبترین ها

  • فعالیت در دوران حاملگی
  • پیشنهادهای آشامیدنی برای دوران حاملگی
  • سردرد خانم های حامله
  • کنترل جنین با این ابزار پوشیدنی هوشمند
  • نکاتی درباره جنین که مادران باید بدانند
  • پیشنهادات و ایده های ورزشی برای خانم های حامله
  • کمک های درمانی برای افسردگی تازه مادرها
  • عوارض جدی سقط جنین
  • سردرد میگرنی دردناک در دوران حاملگی
  • مراقبت در برابر اوریون در بارداری
  • عوارض هوس و میل به خوراکی های مختلف در بارداری
  • حاملگی در نیمه دوم سرد سال
  • سردرد دردناک در یک زن حامله
  • پیشگیری از درد کمر در حاملگی با کفش مناسب
  • خطرات ناشی از رنگ کردن مو و مصرف کرم ضد آفتاب برای حاملگی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است