مضرات گوشت قرمز گوشت قرمز خطرات گوشت برای طول عمر افزایش طول عمر
غذاهایی که با گوشت قرمز درست میشوند بسیار خوشمزه هستند و دقیقا همان قدر که طعم این غذا خوب است مضرات جبران ناپذیری هم دارند. محققان عنوان می کنند افرادی که بیشتر پروتئین موردنیاز بدن شان را از طریق منابع گیاهی تامین می کنند در مقایسه با کسانی که مقدار زیادی پروتئین حیوانی مصرف می کنند، کمتر در معرض ریسک مرگ زودهنگام هستند.

به گفته دکتر مینگ یانگ سونگ، عضو تیم تحقیق از دانشگاه هاروارد بوستون، تمام پروتئین های حیوانی دارای ریسک مشابه و یکسانی نیستند.
محققان عنوان می کنند بسیاری از مصرف کنندگان گوشت قرمز دارای عادات ناسالم غذایی نظیر مصرف نوشیدنی های الکلی و سیگار کشیدن هم هستند.
سونگ در ادامه عنوان می کند: «ما دریافتیم پروتئین موجود در گوشت قرمز، بخصوص گوشت قرمز فرآوری شده، ارتباط تنگاتنگی با مرگ زودهنگام دارد. اما پروتئین ماهی یا مرغ چنین ویژگی ای ندارند.»
یافته های این تحقیق مزایای گنجاندن پروتئین گیاهی بیشتر در رژیم غذایی روزانه را موارد زیر عنوان می کند:
-پژوهشگران دریافتند به ازای هر ۳ درصد افزایش در مصرف پروتئین گیاهی در رژیم غذایی روزانه، شرکت کنندگان شاهد کاهش ۱۰ درصدی ریسک مرگ به هر دلیل و کاهش ۱۲ درصدی ریسک مرگ قلبی بودند.
-به ازای هر ۱۰ درصد افزایش در مصرف پروتئین حیوانی در روز، شرکت کنندگان ۲ درصد افزایش ریسک مرگ به هر دلیل و ۸ درصد افزایش ریسک مرگ ناشی از مشکلات قلبی را تجربه کردند.
-جایگزینی ۳ درصد کالری حاصل از پروتئین حیوانی با پروتئین گیاهی موجب کاهش ریسک مرگ زودهنگام می شود که به میزان آن به نوع پروتئین حیوانی جایگزین شده بستگی دارد.
-یافته ها نشان داد اگر افراد گوشت قرمز فرآوری شده کمتری بخورند با کاهش ۳۴ درصدی مرگ زودهنگام روبرو هستند، در مورد مصرف کمتر گوشت غیرفرآوری شده این رقم ۱۲ درصد و در مورد مصرف کمتر تخم مرغ این رقم ۱۹ درصد خواهد بود. به گفته سونگ، منظور از گوشت قرمز فرآوری شده سوسیس و کالباس است.
به گزارش دکتر سلام به نقل از مهر،گوشت های فرآوری شده حاوی مقدار زیادی سدیم و نیترات هستند که با ابتلا به بیماری قلبی و سرطان مرتبط هستند. برش های چرب گوشت، بخصوص گوشت قرمز، هم حاوی مقادیر زیادی چربی اشباع شده، کلسترول و کالری اضافی است.
اما پروتئین های گیاهی به مراتب سالم تر هستند چراکه حاوی مقادیر زیاد فیبر، آنتی اکسیدان ها، ویتامین های B، اسیدهای چرب اُمگا-۳ و سایر مواد مغذی خوب هستند و در عین حال کالری کمتری داشته و فاقد چربی اشباع شده هستند
منبع: مهر

ارسال شده در 20 مرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • یک رژیم غذایی مناسب و سالم چه مشخصاتی دارد؟
  • ابتلا به سینوزیت با این عوامل
  • هشدار جدی در رابطه با کاهش سن روسپی گری در ایران
  • حساس بودن رابطه نوجوانان
  • توصیه های کلی برای لباس ورزشی
  • آیا آب برنج باعث زیبایی پوست میشود؟
  • چرا از داروهای ضد انعقاد خون استفاده می کنیم؟
  • رژیمی به نام رژیم مشت
  • محبوبترین ها

  • افزایش طول عمر با مصرف میوه و سبزی
  • سیب زمینی سرخ کرده بخورید ولی با این روش طبخ
  • باکتری های مقصر در افزایش اشتها
  • با کمک ماهی افسردگی تان را سرکوب کنید
  • چطوری بهترین صبحانه را درست کنیم؟
  • کنترل فشار خون با این روش های موثر
  • زمان طلایی برای میل این خوراکی روزمره
  • تغذیه برای کنترل مشکلات کلیوی
  • رپورتاژ

  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • لیفتینگ با نخ
  • دندانپزشکی زیبایی و ایمپلنت
  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • الو دکتر

    لاغر شو
    تلگرام دکتر سلام
    نخ دندان ارکید

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است