مضرات گوشت قرمز گوشت قرمز خطرات گوشت برای طول عمر افزایش طول عمر
غذاهایی که با گوشت قرمز درست میشوند بسیار خوشمزه هستند و دقیقا همان قدر که طعم این غذا خوب است مضرات جبران ناپذیری هم دارند. محققان عنوان می کنند افرادی که بیشتر پروتئین موردنیاز بدن شان را از طریق منابع گیاهی تامین می کنند در مقایسه با کسانی که مقدار زیادی پروتئین حیوانی مصرف می کنند، کمتر در معرض ریسک مرگ زودهنگام هستند.

به گفته دکتر مینگ یانگ سونگ، عضو تیم تحقیق از دانشگاه هاروارد بوستون، تمام پروتئین های حیوانی دارای ریسک مشابه و یکسانی نیستند.
محققان عنوان می کنند بسیاری از مصرف کنندگان گوشت قرمز دارای عادات ناسالم غذایی نظیر مصرف نوشیدنی های الکلی و سیگار کشیدن هم هستند.
سونگ در ادامه عنوان می کند: «ما دریافتیم پروتئین موجود در گوشت قرمز، بخصوص گوشت قرمز فرآوری شده، ارتباط تنگاتنگی با مرگ زودهنگام دارد. اما پروتئین ماهی یا مرغ چنین ویژگی ای ندارند.»
یافته های این تحقیق مزایای گنجاندن پروتئین گیاهی بیشتر در رژیم غذایی روزانه را موارد زیر عنوان می کند:
-پژوهشگران دریافتند به ازای هر ۳ درصد افزایش در مصرف پروتئین گیاهی در رژیم غذایی روزانه، شرکت کنندگان شاهد کاهش ۱۰ درصدی ریسک مرگ به هر دلیل و کاهش ۱۲ درصدی ریسک مرگ قلبی بودند.
-به ازای هر ۱۰ درصد افزایش در مصرف پروتئین حیوانی در روز، شرکت کنندگان ۲ درصد افزایش ریسک مرگ به هر دلیل و ۸ درصد افزایش ریسک مرگ ناشی از مشکلات قلبی را تجربه کردند.
-جایگزینی ۳ درصد کالری حاصل از پروتئین حیوانی با پروتئین گیاهی موجب کاهش ریسک مرگ زودهنگام می شود که به میزان آن به نوع پروتئین حیوانی جایگزین شده بستگی دارد.
-یافته ها نشان داد اگر افراد گوشت قرمز فرآوری شده کمتری بخورند با کاهش ۳۴ درصدی مرگ زودهنگام روبرو هستند، در مورد مصرف کمتر گوشت غیرفرآوری شده این رقم ۱۲ درصد و در مورد مصرف کمتر تخم مرغ این رقم ۱۹ درصد خواهد بود. به گفته سونگ، منظور از گوشت قرمز فرآوری شده سوسیس و کالباس است.
به گزارش دکتر سلام به نقل از مهر،گوشت های فرآوری شده حاوی مقدار زیادی سدیم و نیترات هستند که با ابتلا به بیماری قلبی و سرطان مرتبط هستند. برش های چرب گوشت، بخصوص گوشت قرمز، هم حاوی مقادیر زیادی چربی اشباع شده، کلسترول و کالری اضافی است.
اما پروتئین های گیاهی به مراتب سالم تر هستند چراکه حاوی مقادیر زیاد فیبر، آنتی اکسیدان ها، ویتامین های B، اسیدهای چرب اُمگا-۳ و سایر مواد مغذی خوب هستند و در عین حال کالری کمتری داشته و فاقد چربی اشباع شده هستند
منبع: مهر

5 1000
ارسال شده در 20 مرداد 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • زمان بازدم در وزنه های سنگین
  • درمان بیماری آترواسکلروز با استفاده از رژیم غذایی
  • خطر اوتیسم برای جنین با برخی داروها
  • رژیم غذایی در مقابل ورزش کدامیک برای دیابتی ها خوبست؟
  • بدن برای مقابله با سرما چه می کند؟
  • دمانس را با رانندگی مهار کنید
  • ماساژ و پیامدهای مثبت آن
  • نشانه های خطرناک برای بیماری های مختلف
  • محبوبترین ها

  • 7 بیماری بدون علامت
  • 6 بیماری شایع در فصل زمستان را بشناسیم
  • سرطان های شايع و خطرناک زنان در ایران
  • علائم و درمان بیماری مالاریا را باهم مرور میکنیم
  • یوگا چه تاثیری بر سلامتی می گذارد؟
  • انواع کیست های مختلف در سینه
  • با مهم ترین نشانه های 3 سرطان خطرناک آشنا شوید
  • کدام بیماریها شایع ترین بیماریهای شکم هستند؟
  • رپورتاژ

  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • لیفت‌پلاس، آخرین تکنیک لیفت صورت، گردن و ابرو
  • آشنایی با جدیدترین رکورددار رژیم دکتر کرمانی
  • دکتر شاهین بهجو جراح زیبایی و ترمیمی
  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما