Essential-Vitamins-For-Adults

 

هر ویتامینی چه نقشی در بدن ایفا میکند تاثیرات هر نوع ویتامین بر بدن به چه صورت است در مورد نیاز بدن به انواع آن ها توصیه های مختلفی برایتان داریم بد نیست در ادامه مطلب آن ها را بخوانید و سعی کنید املاح و موادمعدنی و مورد نیاز بدنتان را تامین کنید

ویتامین A: برای تقویت بنیه
دفاعی، بینایی، سلامت پوست، رشد دندان ها و کیفیت استخوان ها ضروری است. نیاز روزانه: ۸/۰ تا ۱/۱ میلی گرم. منابع: میوه ها و سبزیجات نارنجی و زرد رنگ، لبنیات، زرده تخم مرغ، ماهی، جگر، سبزی های دارای برگ پهن و سبز تیره

ویتامین B۱: بیشترین کاربرد آن کمک به متابولیسم و سوخت و ساز است. بخصوص در کارکرد بهینه دستگاه عصبی نقشی مفید دارد. نیاز روزانه: ۱ تا ۳/۱ میلی گرم. منابع: انواع گوشت، غلات سبوسدار، لوبیا و…

ویتامین B۲: بر تقویت دید چشم، سلامت پوست و سوخت وساز بدن اثرگذار است. نیاز روزانه: ۲/۱ تا ۵/۱ میلی گرم. منابع: شیر، ماست، غلات سبوسدار، انواع سبزی ها

ویتامین B۳: مفید برای هضم غذا و تقویت دستگاه عصبی. نیاز روازنه: ۱۳ تا ۱۷ میلی گرم. منابع: مغزهایی چون گردو و بادام، قارچ، انواع گوشت و شیر

ویتامین B۵: کمبود آن سبب اختلال در ساخت و عملکرد هورمون ها و جذب نشدن پروتئین و چربی می شود. نیاز روزانه: ۶ میلی گرم. منابع: کلم بروکلی، گل کلم، گوشت گاو و گوساله، شیر و ماهی

ویتامین B۶: به ساخت گلبول های قرمز، جذب بهتر پروتئین ها و پیشگیری از نارسائی های دستگاه عصبی کمک می کند. نیاز روزانه: ۲/۱ تا ۶/۱ میلی گرم. منابع: ماهی، سبزی هایی که برگ پهن دارند، ذرت، آووکادو، حبوبات، مغز بادام و گردو، تخم آفتابگردان، موز، ماهی، تخم مرغ و…

ویتامین B۱۲: در صورت کمبود آن به خشکی و ترک پوست دور دهان و اطراف بینی مبتلا خواهید شد. نیاز روزانه: زنان ۱/۱ و مردان ۳/۱ میلی گرم. منابع: شیر، تخم مرغ و..

ویتامین C: سبب جذب آهن و اسیدفولیک، افزایش مقاومت بدن در مقابل عفونت، ساخت جداره رگ های انتقال خون و سوخت وساز بدن شده، نقش آنتی اکسیدان را برای سلول ها ایفا می کند. نیاز روزانه: ۱۰۰ میلی گرم. منابع: انواع مرکبات، سیب زمینی، گوجه فرنگی و سبزی های خام

ویتامین D: کاهش مقدار آن در بدن سبب اختلال در سیستم ایمنی، دردهای ناحیه کمر، پا و لگن، پوکی و شکنندگی استخوان ها و دندان ها می شود. نیاز روزانه: ۱/۱ میکروگرم. منابع: روغن ماهی یا دقایقی نور خورشید صبحگاهی

ویتامین E: کمبود آن باعث کاهش مقاومت سلول های بدن، کیفیت و تعداد اسپرم و همچنین ابتلا به بیماری های گوناگون می شود. نیاز روزانه: ۱۱ تا ۱۵ میلی گرم. منابع: آجیل و تخمه، روغن های گیاهی، بادام زمینی، غلات سبوسدار، سبزی های دارای برگ های پهن و تیره

ویتامین K: مهم ترین نقش آن جلوگیری از لخته شدن خون و کاهش خطر سکته های مغزی و قلبی است. نیاز روزانه: ۰۶/۰ تا ۰۸/۰ میلی گرم. منابع: گوجه فرنگی و سبزی های برگ دار مثل کاهو و گل کلم

شما به راحتی می توانید آزمایش ویتامین D و ویتامین B12 و آزمایش اسید فولیک را انجام دهید.آیا تا بحال از مقدار ویتامین بدنتان خبر داشته اید.

http://www.amosbat.com/SN1304.aspx

ارسال شده در 21 مرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع اخبار پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • آیا سر ساعت خوابیدن بر روی کاهش وزن کودکان تاثیر دارد؟
  • هورمون رشد استفاده اش مفید است یا نه؟
  • آب چه تاثیری بر سلامت ورزشکار دارد
  • منظور از سرشانه های المپیایی چیست
  • مادران روزه داری که شیرخوار دارند ،بخوانند
  • ضروری بودن اسیدپنتوتنیک
  • شیوه صحیح برای جایگزینی تنبیه کودکان
  • صبحانه سالم برای کاهش وزن
  • عوارض استفاده از نی برای نوشیدنی های داغ
  • رهایی از شر بختک در خواب
  • چرا علاقه به دست راست بیشتراست؟
  • همه چیز درمورد تغذیه کودک هفت ماهه
  • نحوه خوابیدن زوجین و روحیات آن ها
  • نکات ضروری که پدر ها باید بدانند
  • اختلال در تیروئید و 4 نشانه
  • محبوبترین ها

  • انواع خون مردگی از علت تا راه حل
  • برای درمان بیماری های گوارشی از این روش ها استفاده کنید
  • راه حل های طبیعی برای رفع آنزیم های کبد
  • پرهیز از این خوردنی ها برای مقابله با سردرد مزمن
  • راه های پیشگیری از ابتلا به آنفولانزای پرندگان
  • نحوه رشد و تکثیر آنفولانزا
  • سندرم ترنر و این روش های درمانی
  • واکنش های بدن در برابر عوامل خارجی
  • مصرف ایبوپروفن برای بیماران قلبی ممنوع
  • حفظ سلامت قلب در برابر سکته با این مواد خوراکی
  • افزایش آمار مبتلایان به مالاریا در کشورمان
  • سرطان های مختلف و مبتلا شدن به صورت خانوادگی
  • مشکلات کیسه صفرا و این روش های مراقبتی
  • آب و هوایی که عود کننده سردردهای میگرنی ست
  • چگونه از سلامت روده های خود اطمینان پیدا کنیم
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است