ویتامین K ویتامین C و پروتئین میوه ها و سبزیجات حاوی کلسیم منیزیم پتاسیم

 

هر ویتامینی چه نقشی در بدن ایفا میکند تاثیرات هر نوع ویتامین بر بدن به چه صورت است در مورد نیاز بدن به انواع آن ها توصیه های مختلفی برایتان داریم بد نیست در ادامه مطلب آن ها را بخوانید و سعی کنید املاح و موادمعدنی و مورد نیاز بدنتان را تامین کنید

ویتامین A: برای تقویت بنیه
دفاعی، بینایی، سلامت پوست، رشد دندان ها و کیفیت استخوان ها ضروری است. نیاز روزانه: ۸/۰ تا ۱/۱ میلی گرم. منابع: میوه ها و سبزیجات نارنجی و زرد رنگ، لبنیات، زرده تخم مرغ، ماهی، جگر، سبزی های دارای برگ پهن و سبز تیره

ویتامین B۱: بیشترین کاربرد آن کمک به متابولیسم و سوخت و ساز است. بخصوص در کارکرد بهینه دستگاه عصبی نقشی مفید دارد. نیاز روزانه: ۱ تا ۳/۱ میلی گرم. منابع: انواع گوشت، غلات سبوسدار، لوبیا و…

ویتامین B۲: بر تقویت دید چشم، سلامت پوست و سوخت وساز بدن اثرگذار است. نیاز روزانه: ۲/۱ تا ۵/۱ میلی گرم. منابع: شیر، ماست، غلات سبوسدار، انواع سبزی ها

ویتامین B۳: مفید برای هضم غذا و تقویت دستگاه عصبی. نیاز روازنه: ۱۳ تا ۱۷ میلی گرم. منابع: مغزهایی چون گردو و بادام، قارچ، انواع گوشت و شیر

ویتامین B۵: کمبود آن سبب اختلال در ساخت و عملکرد هورمون ها و جذب نشدن پروتئین و چربی می شود. نیاز روزانه: ۶ میلی گرم. منابع: کلم بروکلی، گل کلم، گوشت گاو و گوساله، شیر و ماهی

ویتامین B۶: به ساخت گلبول های قرمز، جذب بهتر پروتئین ها و پیشگیری از نارسائی های دستگاه عصبی کمک می کند. نیاز روزانه: ۲/۱ تا ۶/۱ میلی گرم. منابع: ماهی، سبزی هایی که برگ پهن دارند، ذرت، آووکادو، حبوبات، مغز بادام و گردو، تخم آفتابگردان، موز، ماهی، تخم مرغ و…

ویتامین B۱۲: در صورت کمبود آن به خشکی و ترک پوست دور دهان و اطراف بینی مبتلا خواهید شد. نیاز روزانه: زنان ۱/۱ و مردان ۳/۱ میلی گرم. منابع: شیر، تخم مرغ و..

ویتامین C: سبب جذب آهن و اسیدفولیک، افزایش مقاومت بدن در مقابل عفونت، ساخت جداره رگ های انتقال خون و سوخت وساز بدن شده، نقش آنتی اکسیدان را برای سلول ها ایفا می کند. نیاز روزانه: ۱۰۰ میلی گرم. منابع: انواع مرکبات، سیب زمینی، گوجه فرنگی و سبزی های خام

ویتامین D: کاهش مقدار آن در بدن سبب اختلال در سیستم ایمنی، دردهای ناحیه کمر، پا و لگن، پوکی و شکنندگی استخوان ها و دندان ها می شود. نیاز روزانه: ۱/۱ میکروگرم. منابع: روغن ماهی یا دقایقی نور خورشید صبحگاهی

ویتامین E: کمبود آن باعث کاهش مقاومت سلول های بدن، کیفیت و تعداد اسپرم و همچنین ابتلا به بیماری های گوناگون می شود. نیاز روزانه: ۱۱ تا ۱۵ میلی گرم. منابع: آجیل و تخمه، روغن های گیاهی، بادام زمینی، غلات سبوسدار، سبزی های دارای برگ های پهن و تیره

ویتامین K: مهم ترین نقش آن جلوگیری از لخته شدن خون و کاهش خطر سکته های مغزی و قلبی است. نیاز روزانه: ۰۶/۰ تا ۰۸/۰ میلی گرم. منابع: گوجه فرنگی و سبزی های برگ دار مثل کاهو و گل کلم

شما به راحتی می توانید آزمایش ویتامین D و ویتامین B12 و آزمایش اسید فولیک را انجام دهید.آیا تا بحال از مقدار ویتامین بدنتان خبر داشته اید.

http://www.amosbat.com/SN1304.aspx

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 21 مرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع اخبار پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • شیوه فکر کردن شما با طول انگشتان چه ارتباطی دارد
  • درباره شامپوهای تقویت کننده مو
  • زیاد شستن با صابون هم ضرر دارد
  • با رژیم مدیترانه ای سلامتی را تجربه کنید
  • انتخاب یک کوله پشتی استاندارد برای کودکان
  • چطوری دویدن را یاد بگیریم
  • رابطه ی جنسی قبل از ازدواج درست است یا نه
  • کف پای صاف را چگونه درمان میکنند؟
  • محبوبترین ها

  • اندازه گرفتن فشار خون در منزل
  • احساس خستگی با کمبود آهن و ویتامین سی در بدن
  • آلودگی هوای داخل ماشین
  • آزمایش خون برای محاسبه سن سالخوردگی
  • چگونه از نوار قلبی بیماری مادرزادی ASD را تشخیص دهیم
  • مصرف کورتون بدون تجویز پزشک ممنوع
  • روشی ساده برای لاغر شدن،کمتر نشستن در سر کار
  • دانستنی هایی در مورد سیکل ماهانه
  • رپورتاژ

  • چشمانی زیبا و گیرا با پپتیدها!
  • متد جدید ترمیم مو فقط در یک جلسه
  • خرید اینترنتی بلیط هواپیما و رزرو هتل بهتر است یا خرید تور ؟
  • بهترین راه حل برای افراد پرمشغله جهت تناسب اندام
  • لبخندی کودکانه با دندان هایی سالم
  • الو دکتر

    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی
    رفع جای نیش حشرات با استفاده از کرم های مختلف
    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام
    نخ دندان ارکید

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است