healthy-eating

چگونه باید غذا بخوریم تا سالم و سلامت بمانیم و مشکلی برای سلامتی مان به وجود نیاید چه توصیه هایی را باید مد نظر بگیریم چه کارهایی در این زمینه نتیجه بخش هستند اگر تمایل به پیروی از تغذیه سالم و مناسب برای بدنتان هستید از این روش ها کمک بگیرید

در این مقاله با روش هایی برای تغییر در رژیم غذایی و شروع یک تغذیه سالم آشنا می شوید.
چگونه تغذیه سالم را شروع کنیم؟ تغذیه سالم با یادگیری روشهای جدید درغذا خوردن مانند اضافه کردن میوه های تازه، سبزیجات و غلات سبوس دار و کاهش در غذاهایی که دارای مقدار زیادی چربی، نمک و شکر هستند شروع می شود. تغییر در رژیم غذایی و شروع یک تغذیه سالم شامل یادگیری در مورد تعادل، تنوع و میانه روی در تغذیه است.

رسیدن به تعادل
در طول روز از تمام گروه های مواد غذایی مصرف کنید مانند دانه ها، مواد غذایی پروتئینی، میوه و سبزیجات، و فراورده های لبنی. به بدن خود گوش دهید، فقط در زمانی که گرسنه هستید بخورید و در زمانی که احساس سیری کردید از غذا خوردن دست بکشید.

تغذیه متنوع:
در خوردن ماجراجو باشید، غذاهای مختلف و متنوع از تمام گروه های غذایی انتخاب نمایید. به عنوان مثال، برای هر زمان که می خواهید میوه مصرف کنید این انتخاب یک سیب نباشد بلکه از انواع مختلف انتخاب کنید. خوردن انواع مواد غذایی هر روز به شما کمک خواهد کرد تمام مواد مغذی به شما برسد.

تمرین اعتدال
آیا بیش از حد یا خیلی کم از یک ماده غذایی مصرف می کنید؟ تمام مواد غذایی، اگر در حد اعتدال خورده شوند می تواند بخشی از تغذیه سالم باشند دراینصورت حتی شیرینی ها نیز می توانند خوب باشند.

چرا تغذیه سالم مهم است ؟
غذا خوردن سالم کمک خواهد کرد که تعادل مناسبی از ویتامین ها، مواد معدنی و دیگر مواد مغذی دریافت کنید. این مسئله به شما کمک خواهد کرد تا احساس بهتر و انرژی بیشتری داشته باشید. و می تواند به شما کمک کند تا استرس خود را بهتر کنترل و مدیریت کنید، تغذیه سالم یکی از بهترین کارهایی است که شما می توانید برای جلوگیری و کنترل بسیاری از مشکلات بهداشتی، انجام دهید از جمله:
بیماری قلبی
فشار خون بالا
دیابت نوع ۲
برخی از انواع سرطان

تغذیه سالم همان رژیم غذایی است؟
غذا خوردن سالم یک رژیم غذایی نیست ،این به معنای ایجاد تغییراتی است که شما می توانید با ایجاد آن ها از زندگی تان تا پایان عمر لذت بیشتری ببرید.
رژیم های غذایی موقتی هستند و از آن جا که هنگام داشتن رژیم شما کمتر می خورید، ممکن است اکثر اوقات احساس گرسنگی داشته باشید و پس از متوقف کردن رژیم، برای جبران آنچه از دست داده اید پرخوری کنید.
یک تغذیه سالم؛ متنوع و متعادل از مواد غذایی بسیار رضایت بخش تراست. با داشتن فعالیت جسمی بیشتر و تغذیه سالم شما به نتیجه بهتری می رسید تا داشتن یک رژیم سخت.

چطور می توان تغذیه سالم را به یک عادت تبدیل کرد :
ابتدا در مورد دلایل خود برای تغذیه سالم فکر کنید، آیا شما می خواهید برای بهبود سلامت خود کاری کنید؟ آیا شما می خواهید به احساس بهتر برسید؟ آیا می خواهید الگویی برای بچه های خود باشید؟
سپس در مورد برخی از تغییرات کوچک فکر کنید، آنهایی را انتخاب کنید که می توانید ادامه دهید.

سعی نکنید همه ی تغییرات را یک باره انجام دهید.
یک هدف آسان را در نظر بگیرید که بتوانید به آن برسید، مانند داشتن یک سالاد و یک تکه میوه در هر روز.
ایجاد یک هدف بلند مدت ، مانند داشتن یک شام گیاهی در هفته.

از کجا می توان کمک گرفت و حمایت شد ؟
داشتن حمایت از دیگران در ایجاد تغییرات تغذیه ای می تواند کمک بزرگی به شما کند هر چه حمایت از شما بیشتر باشد، آسان تر از پس آن بر خواهید آمد. از خانواده و دوستان خود بخواهید که تغذیه سالم را با شما شروع کنند و به شما کمک کنند وعده های غذایی سالم را بشناسید و یاد بگیرید و دستورالعمل های آن ها را به اشتراک بگذارند.

 

ارسال شده در 21 مرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • دلایل آمیزش دردناک و راه حلی برای آن
  • چه مسائلی یک جامعه را افسرده میکند
  • این میوه جدید و خواص ضد سرطانی اش
  • از فواید شیر مادر تا مضرات شیر خشک (بخش اول)
  • تاریخچه ورزش مفرح شنا و پیشرفت آن در ایران
  • همه چیز راجع به گزش پوست با سرما
  • مانیکور کردن ناخن ها و اشتباهات مهمی که عموما رخ می دهد
  • عکس از نوعی اسپیرومتر
  • اهمیت پول توجیبی دادن
  • مفیدترین نکات برای انتخاب کفش
  • نوشیدنی‌‌های گاز دار و غذاهای پرچرب قبل از اینکار ممنوع!
  • فرانسوي ها بيشترين مصرف كننده دارو در اروپا
  • شرکت های ایرانی پیشگام در تولید دارو
  • گرفتن فشار خون و آمادگی های قبل از آن
  • نگاهی به فواید و ویژگی های مهم مصرف میگو
  • محبوبترین ها

  • آشنایی با بهترین مواد مغذی که باید در مصرف روزانه از آن ها استفاده کنید
  • مصرف نوشابه با پیتزا مساوی با بیمارشدن قلب
  • کسانی که میخواهند لاغرشوند چگونه صبحانه بخورند؟
  • چیزهایی نمکی دوست دارید؟
  • سیب زمینی کنجدی مخصوص صبحانه
  • 7 ماده غذایی روزمره که سمی هستند
  • آیا دوست دارید از چربیهای زیاد بدن رها شوید ؟
  • دونات و مافین خوشمزه اما پرکالری و ناسالم
  • کسانیکه درماه رمضان دچار سوزش معده میشوند بخوانند
  • میوه و سبزی بخورید تا استخوانها صدمه نبینند
  • عوامل متعدد اسهال و درمان آن
  • نظر متخصصین تغذیه درباره آب روی ماست
  • سیزده بدر و خورد و خوراک در این روز
  • تاثیر خوراکیها بر نفخ شکم
  • دانستنی ها و نکات طلایی در رابطه با رژیم غذایی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است