نشانه سکته مغزی لخته‌های خون علامت سکته مغزی سکته‌های مغزی ایسکمیک سکته مغزی درباره سکته مغزی

برای پیشگیری از ابتلا به مشکلات مغزی می تواند از برخی موارد مهم پیروی کنید حواستان به بالا یا پایین آمدن فشار خونتان باشد و هرگز فعالیت و تحرک را ترک نکنید همچنین رژیم غذایی سالم داشته باشید و از اضافه وزن پیشگیری کنید

سکته مغزی می تواند یک رویداد ویرانگر با عواقب جدی در دراز مدت باشد. پیشرفت در درمان سکته مغزی نتیجه طولانی مدت برای بیماران سکته مغزی را بهتر ساخته شده اند. با این حال، اغلب یک پنجره کوتاهی از زمان، برای درمان موثر وجود دارد.

یکی از راه های مهم برای مراقبت از سکته مغزی شامل پیشگیری، به خصوص برای افراد در معرض خطر است. هر سکته مغزی قابل پیشگیری نیست اما برخی از عوامل خطر قابل پیشگیری، شناخته شده است که می توان با تغییر در شیوه زندگی و عادات از بروز سکته مغزی پیشگیری کرد.

کاهش فشار خون: کنترل فشار خون یکی از ساده ترین و البته موثرترین راه های کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی است. این در مورد کسانی که سابقه خانوادگی فشار خون دارند، اهمیت بیشتری پیدا می کند. برای مثال اگر یکی از والدین فشار خون بالاتر از 140/90 دارد، بقیه افراد خانواده باید تحت غربالگری فشار خون قرار گیرند. حتی اگر هزینه خرید دستگاه کنترل فشار خون بالا باشد، باز هم ارزش پیگیری وضعیت سلامت را دارد.

فعالیت فیزیکی: انجام ورزش های منظم، بازی های ورزشی، رفتن به باشگاه یا حتی پیاده روی در کشورهای توسعه یافته با کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی گره خورده است. فعالیت بدنی می تواند به شما کمک کند تا وزن سالم را حفظ و سطح کلسترول و فشار خون خود را پایین بیاورید. برای بزرگسالان، توصیه عمومی 2 ساعت و 30 دقیقه ورزش با شدت متوسط مثل پیاده روی سریع یا دوچرخه سواری در هر هفته است.

تعادل رژیم غذایی: یک رژیم غذایی متعادل برای دوری از خطر سکته مغزی شامل اجتناب از گوشت های فراوری شده و محدود کردن مصرف گوشت قرمز، غذاهای شور و سرخ شده است. رژیم غذایی مدیترانه ای که با میوه ها و سبزیجات، روغن زیتون، و ماهی عجین شده، بهترین رژیم برای پیشگیری از سکته مغزی است.

پیشگیری از چاقی: چاقی می تواند به فشار خون بالا و کلسترول بالا کمک کند. چاقی اغلب با رژیم غذایی و ورزش مدیریت می شود. زمانی که از دست دادن وزن با رژیم غذایی و ورزش به تنهایی دشوار باشد، گاهی اوقات، مکمل های کاهش وزن و یا جراحی برای کاهش وزن کمک کننده است.

ترک سیگار: سیگار نه تنها با افزایش خطر ابتلا به سرطان های ریه و معده ارتباط دارد، بلکه عامل خطر عمده برای ابتلا به سکته مغزی نیز محسوب می شود. جالب است بدانید که حتی زندگی کردن با فرد سیگاری، خطر ابتلا به سکته مغزی را تا 30 درصد افزایش می دهد. تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از اثرات مضر سیگار کشیدن پس از قطع سیگار در طول زمان می تواند معکوس باشد. اغلب، ترک سیگار هنگامی که توسط یک متخصص مراقبت های بهداشتی آموزش دیده هدایت شود، موفق تر است.

پیشگیری از بیماری های قلبی: بیماری های قلبی و سکته مغزی ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. مشکلات ریتم قلب مانند فیبریلاسیون دهلیزی یک عامل خطر عمده برای سکته مغزی محسوب می شود؛ اگر بدون درمان رها گردد. معاینات منظم قلبی، استفاده از داروها و تغییرات سبک زندگی خطر ابتلا به سکته های مغزی ناشی از بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

مدیریت دیابت: دیابت می تواند به افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و بیماری های عروقی مغز کمک کند. دیابت یک اختلال سوخت و ساز قند خون است و ممکن است مادرزادی یا اکتسابی باشد. افراد مبتلا به دیابت نوع 1 نیاز به مدیریت دقیق سطح قند خون دارند که معمولا با انسولین درمانی این کار انجام می شود. افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نیاز به مدیریت مصرف غذا، کنترل وزن و گاهی دارو درمانی برای حفظ سطح مطلوب قند خون دارند. ناگفته نماند که با توجه به آمارهای انجمن دیابت آمریکا، خطر ابتلا به سکته مغزی در مبتلایان به دیابت یک و نیم برابر بیشتر از جمعیت عمومی است.

حذف الکل: نوشیدن الکل حتی به میزان کم یا متوسط با افزایش فشار خون، خطر ابتلا به رایج ترین نوع سکته مغزی یعنی سکته مغزی ایسکمیک را افزایش میدهد.

دوری از استرس: استرس می تواند یک عامل خطر عمده سکته مغزی باشد و آنهم با افزایش فشار خون، بیماری های قلبی، دیابت و بیماری عروق مغزی. مدیریت اضطراب و استرس اغلب شامل یک رویکرد جامعه به رفتار و واکنش های احساسی است. استرس قابل اندازه گیری نیست و نیاز به یک رویکرد بلند مدت برای کنترل بهینه دارد.

کاهش سطح کلسترول: کلسترول بالا می تواند به بیماری های قلبی و بیماری عروق مغزی کمک کند. این معمولا در نتیجه یک رژیم غذایی با انواع چربی ناسالم بالا رخ می دهد. پایین آوردن کلسترول به یک رژیم غذایی با چربی متوسط، ورزش با شدت متوسط و گاهی دارو درمانی نیاز دارد.

www.usnews.com

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 30 مرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع مغز و اعصاب

پیشنهاد سردبیر

  • نشانه های خطرناک افسردگی در بدن
  • مشاغل افسرده کننده و اضطراب آور
  • شیرینی مخصوص دورهمی های ایام عید
  • بچه ها هر چه بیشتر گریه کنند، بهتر میخوابند!
  • قرص‌هاي چربي سوز
  • شیر،چربی سوزی موثر
  • تبوله عدس، سالاد لذیذ لبنانی
  • دوقلوهایی با رنگ پوست متفاوت
  • محبوبترین ها

  • تلاش بهورزان موجب ارتقای بهداشت و درمان در مناطق محروم
  • روند رشد بیماری های عصبی از جمله اوتیسم
  • اگر زیاد به هتل می روید بخوانید
  • معرفی دستگاه بن ماری (Water bath)
  • کند کردن فرآیندهای عامل کاهش کارایی بدن
  • زندگی دختر ده ساله با چند حیوان وحشی
  • درمان بیماری واریکوسل از نوجوانی امکان پذیر است
  • ۱۹هزار دانشمند به قانون مهاجرتی ترامپ اعتراض کردند
  • رپورتاژ

  • لبخندی کودکانه با دندان هایی سالم
  • کمک به بهبود هضم و افزایش ایمنی
  • سالن زیبایی و عروس مریم رئوف
  • بهترین راه حل برای افراد پرمشغله جهت تناسب اندام
  • ایمپلنت؛ تنها جایگزین دندان از دست رفته
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    رفع جای نیش حشرات با استفاده از کرم های مختلف
    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی
    نخ دندان ارکید
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است