www.usnews.com

می توانید قندخونتان را تحت کنترل در بیاورید و اجازه ندهید باعث مشکلات بیشتری در بدنتان شود با استفاده از ورزش ،تحرک ،مصرف خوراکی های سالم،ترک سیگار و کنترل استرس قادر خواهید بود قندخون خود را به زانو دربیاورید

 آرام شروع کنید. اگر اضافه وزن دارید، کاهش تنها چند کیلو گرم وزن میتواند به توانایی بدن در استفاده از انسولین کمک نماید. کاهش قند خون و بهبود فشار و چربی خون نیز موثر است. همچنین با این کار انرژی بیشتری خواهید داشت. آماده اید؟ سعی کنید بیشتر از کالری که مصرف میکنید، بسوزانید.

برای شروع مصرف چربیها و کالریهای موجود در برنامه غذایی مانند چیپس و سرخ کردنی ها را کاهش دهید.خواب خیلی زیاد یا خیلی کم اشتها را افزایش داده و میل شدید به غذاهای پرکربوهیدرات ایجاد میکند که این منجر به اضافه وزن میگردد و خطر عوارضی مانند بیماری قلبی را افزایش میدهد.

بنابراین هفت یا هشت ساعت در شب بخوابید. اگر وقفه تنفسی در حین خواب (آپنه) دارید، درمان آن به بهبود کیفیت خوابتان کمک کرده و قند خونتان را پایین می آورد.ورزش یا فعالیتی که دوست دارید انتخاب کنید، پیاده روی، رقص، دوچرخه سواری یا حتی درجا زدن در حالی که با تلفن صحبت میکنید،

همه فعالیتهای مناسبی هستند که با انجام آنها به مدت نیم ساعت در روز خطر بیماریهای قلبی عروقی، کلسترول، فشار خون و اضافه وزن را کاهش میدهید. اگر لازم است به تدریج فعالیتتان را زیاد کنید. ورزش استرس را نیز آرام کرده و به کاهش نیاز به دارو در افراد دیابتی کمک میکند.

دیابت به معنی قطع مصرف کربوهیدراتها نیست. کربوهیدراتهایی انتخاب کنید که در بدن به آهستگی تجزیه شده و در نتیجه پیوسته و آرام انرژی تولید کنند. به دنبال غلات کامل، حبوبات، مغزهای گیاهی و سبزیجات و میوه های تازه باشید. حتی میتوانید میوه های شیرین را نیز مصرف کنید.

مسئله مقدار مناسب مصرف کربوهیدراتها در هر وعده غذایی است. متخصص تغذیه میتواند به شما کمک کند مقدار کربوهیدرات مناسب خود را تعیین کنید.وقتی به دیابت مبتلا میشوید استرس ممکن است موجب افزایش سطح قند خون شود. برای رهایی از استرسهای روانی یا فیزیکی باید تکنیکهای غلبه و مقابله را یاد بگیرید.

تکنیکهای آرام سازی (ریلکسیشن) مانند تمرینات تنفس، یوگا و مدیتیشن به ویژه اگر دیابت نوع 2 دارید، میتوانند به شما کمک نمایند.افراد مبتلا به دیابت که سیگار میکشند دو برابر دیگران احتمال مرگ زودرس دارند. ترک سیگار به قلب و ریه های شما کمک میکند، فشار خون و خطر سکته،

حمله قلبی، آسیب عصبی و بیماری کلیه را پایین می آورد. از پزشک خود برای ترک سیگار کمک بگیرید.نظارت روزانه بر میزان گلوکز خون به شما کمک میکند از بروز عوارض بعدی و خطرناک دیابت جلوگیری کنید و یا آنها را تحت کنترل در آورید. همچنین با نظارت بر قند خون متوجه میشوید

چگونه غذاها و فعالیتها بر بدنتان تاثیر میگذارند و برنامه درمانی تان موثر است یا نه. پزشک میتواند با تعیین هدف بر اساس رسیدن گلوکز به مقدار مشخص، به شما کمک کند. هر قدر به هدف نزدیکتر شوید حالتان بهتر می شود.A1C: اندازه گیری متوسط قند خون در دو تا سه ماه اخیر.

ممکن است لازم باشد دو یا چند مرتبه در سال آن را ارزیابی کنید. با پزشک درباره تعیین میزان قند هدف صحبت کنید.کاهش نمک دریافتی به کاهش فشار خون و محافظت از کلیه ها کمک میکند. تنها نمک نیاوردن سر سفره کافی نیست، بیشتر نمک مصرفی در بسیاری از کشورها از جمله امریکا از طریق غذاهای فراوری شده دریافت میشود.

تا جایی که میتوانید از غذاهای تازه استفاده کنید. برای چاشنی به جای نمک و سس آماده از گیاهان معطر و ادویه در هنگام پخت غذا استفاده کنید.  بزرگسالان 51 ساله و بالاتر از آن و افرادی که فشار خون بالا، دیابت یا بیماری مزمن کلیه دارند باید درباره مصرف مقدار سدیم

مجاز روزانه با پزشک صحبت کنند. به طور کلی افراد مبتلا به دیابت باید کمتر از 2300 میلی گرم در روز مصرف کنند. ممکن است پزشک مقدار کمتر از این را به برخی افراد توصیه نماید.یک رژیم غذایی واحد برای افراد دیابتی وجود ندارد اما اصولی وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید:

از ابر غذاهایی مانند توتها (بری ها)، سیب زمینی شیرین، ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و سبزیجات برگی سبز بهره ببرید. برچسب روی محصولات غذایی را بخوانید و از چربیهای اشباع شده و ترانس پرهیز کنید. به جای آن مواد غذایی انتخاب کنید

که چربیهای اشباع نشده تک پیوندی و چند پیوندی داشته باشند مانند روغن زیتون. در این زمینه میتوانید از راهنمایی فردی متخصص تغذیه بهره ببرید.دیابت خطر عفونت و زمان فرایند بهبودی را افزایش میدهد بنابراین حتی خراشیدگی ها و بریدگیهای ساده و کوچک را به سرعت درمان کنید.

زخم را خوب شستشو دهید و از کرم آنتی بیوتیک و باند استریل برای پانسمان آن استفاده کنید. اگر ظرف چند روز زخم بهتر نشد به پزشک مراجعه کنید. هر روز پای خود را از نظر وجود تاول، بریدگی، زخم، قرمزی، تورم و موارد غیر عادی بررسی کنید. پای خود را مرطوب کنید تا از ترک خوردگی پاشنه جلوگیری نمایید.

دو تا چهار مرتبه در سال به پزشک مراجعه کنید. اگر انسولین مصرف میکنید یا نیاز به کمک دارید تا میزان قند خون خود را در حد تعادل نگه دارید، باید دفعات بیشتری به پزشک مراجعه کنید. همچنین سالانه معاینه فیزیکی و معاینه چشم داشته باشید. باید از نظر سلامت چشم، عصبها و کلیه و عوارض احتمالی دیگر دیابت بررسی شوید. دو بار در سال به دندانپزشک مراجعه کنید و به اطلاع همه پزشکهایی که مراجعه میکنید برسانید که دیابت دارید.

 

ارسال شده در 31 مرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع دیابت

پیشنهاد سردبیر

  • چربی های شکم و پهلو را با این 10 روش موثر آب کنید
  • فرق بین غمگین بودن و افسردگی در چیست؟
  • اگر می خواهید طول عمر خود را زیاد کنید این نکات را بخوانید
  • برای دیابت، سکته ،حمله قلبی و دمانس سولفیدهیدروژن چه فوایدی دارد
  • بالاخره ساندویچ آماده بخوریم یا نه؟
  • عمرا هندوانه به شرط چاقو نخرید
  • رمز و رازهایی درمورد آکنه و جوش
  • جذابیت بیشتر با آرایش ملایم یا آرایش زیاد؟
  • آیا کودک شما هم وسط حرف دیگران می پرد؟
  • علت حسود شدن شریک زندگی تان را بیابید
  • اهمیت نفس کشیدن صحیح موقع ورزش
  • مرگبارترین موجودات روی کره خاکی
  • در بدنسازی سلامتی تان را بخطر نیاندازید
  • شروع تمرینات ورزشی برای تازه مادران
  • خارش دست را ساده نگیرید
  • محبوبترین ها

  • نقشه ای خوب برای طبیعی نشان دادن پوستتان
  • سرخ شدن ناگهانی چهره
  • درباره اگزمای دست خانم‌ها چه می دانید
  • ریمل برای چشم چه زیانهایی میتواند داشته باشد
  • چشم های ریز را با آرایش درشت تر جلوه دهید
  • تاتو شاید مشکل آفرین شود؟
  • نازک تر شدن موها با این عوامل
  • بیماری پوستی روزاسه – التهاب و قرمزی مزمن پوست صورت
  • نسخه‌های طبيعی بدون عارضه برای از بین بردن لاغری صورت
  • زيبایی پوست با این کرمها
  • اقداماتی برای از بین بردن جوش پشت بدن و شانه
  • رفع خشکی و چین و چروک پوست
  • چطوری در هنگام شب از پوست مراقبت کنیم
  • ماسک های گیاهی برای رفع چین و چروک پوست
  • چه تفاوتی بین روغن کرچک و روغن نارگیل وجود دارد؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است