نوشیدنی های تابستانی مفید ترین نوشیدنی های تابستانی جبران کم آبی بدن بهترین نوشیدنی های تابستانی
یکی از نکات منفی تابستان این است که بدن انسان به شدت دچار کمبود آب میشود. در واقع کم آبی بدن یکی از مهمترین مشکلات فصل گرماست که می تواند منجر به عوارض جدی از جمله اختلال در عملکرد کلیه و کبد شود. اما این کم آبی با خوردن آبمیوه های خوش طعم و دل چسب تابستانی جبران میشود. ولی مسئله ای که وجود دارد؛ تنوع در این آبمیوه هاست. در ادامه قصد داریم در بین این همه تنوع شما را به بهترین نوشیدنی های تابستانی آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.

نیویورک‌تایمز گزارشی درباره بهترین نوشیدنی‌های مناسب این فصل منتشر کرده است.نوشیدن هشت لیوان آب در روز نکته ای است که بارها شنیده ایم. محققان انگلیسی تحقیقاتی با عنوان ‘شاخص هیدراتاسیون نوشیدنی ها’ انجام داده اند که در آن به نوشیدنی هایی که در بدن برای مدت طولانی باقی می مانند و برای آبرسانی در تابستان مفید هستند، اشاره شده است.

این مطالعه استفاده از نوشیدنی های ذکر شده در فهرست را موثرترین روش آبرسانی ذکر کرده است. آبرسانی به ویژه برای افرادی که مدت زمان زیادی را در طول روز خاج از منزل سپری می کنند و افرادی که به فعالیت های ورزشی مشغولند، ضروری می داند.

شاخص هیدراتاسیون نوشیدنی ها به این صورت اندازه گیری شد که از 72 مرد 20 تا 30 ساله خواسته شد از نوشیدنی مورد نظر بنوشند، سپس میزان نوشیدنی باقیمانده پس از گذشت دو ساعت در بدن آنان اندازه گیری شد.

اولین نوشیدنی آب بود، از داوطلبان خواسته شد یک لیتر آب بنوشند، پس از دو ساعت مشاهده شد که هنوز مقدار زیادی آب در بدن داوطلبان باقی مانده است (از طریق ادرار دفع نشده است). بنابراین به آب شاخص 1.0 داده شد. مایعات دیگر نیز به همین ترتیب شاخص های متفاوتی دریافت کردند و این شاخص با شاخص آب مقایسه شد. شاخص بالاتر از 1 به این معناست که مایع مورد نظر نسبت به آب مدت زمان بیشتری در بدن باقی می ماند و شاخص کمتر از 1 یعنی دفع مایع سریعتر از آب صورت می گیرد.

این مطالعه نشان می دهد شیر کامل، شیر بدون چربی و آبمیوه های طبیعی شاخصی بالاتر از آب دارند و مدت زمان بیشتری در بدن باقی می مانند؛ بنابراین گزینه های ایده آلی برای روزهای گرم تابستان هستند. شاخص شیر حدود 1.5 و شاخص آبمیوه طبیعی حدود 1.1 ارزیابی شده است.

محققان مصرف آب، شیر و آبمیوه های طبیعی را در روزهای گرم تابستان، به ویژه برای جبران کم آب ناشی از اسهال توصیه می کنند. شاخص نوشیدنی های حاوی کافئین متعادل مانند چای، در حدود آب ارزیابی شده است. البته کافئین سبب افزایش ادرار می شود؛ بنابراین در صورتی که قرار است برای مدت طولانی خارج از منزل باشید، نوشیدن شیر به جای کافئین توصیه می شود.

محققان استفاده از آب و نوشیدنی هایی با شاخص بالا را در روزهای گرم توصیه می کنند؛ چراکه کم آب ناشی از گرما یکی از مهمترین دلایل مرگ و میر در تابستان است. در این مطالعه آمده است یکی از مهمترین نشانه های کم آبی بدن، سردرد و تیره شدن رنگ ادرار است.

منبع: جام جم آنلاین

5 1000
ارسال شده در 2 شهریور 1395 توسط با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • علاج این نوع جوش ها
  • آلرژی زا هایی که تاکنون نمی شناختید
  • نشانه های اسپوندیلیت انکیلوزان و راه تشخیصی
  • ابتلا به دیابت در بین زنان بیشتر است یا مردان؟
  • تاثیرات مفید شیر مادر بر قلب نوزاد نارس
  • طرز تهیه سوپ اتم
  • هنگام خرید میوه به این نکات توجه کنید
  • تفاوت شیوع اختلال های بهداشت روانی کودکان
  • محبوبترین ها

  • چگونه با کودک عزادار، رفتار کنیم؟
  • خود شناسی: شناخت شخصیت شما بر اساس مدل ابرو
  • دوره های بارداری زایمان طبیعی
  • اطلاعاتی جامع در زمینه اضطراب اجتماعی
  • معنا و مفهوم خرده سیستم
  • انواع مختلف بی اشتهایی روانی
  • اثر هیجان در ایجاد منش
  • ازدواج با فردی که ازدواجی ناموفق داشته، کار درستی است؟
  • رپورتاژ

  • آزمایش ژن‌های مرتبط با چاقی (بروز شده)
  • چگونه دندانهای سالمتر و قوی‌تر داشته باشیم؟
  • ارائه پیشرفته ترین خدمات دندانپزشکی توسط دکتر راه انجام
  • دندان تاجی از زیبایی
  • آسیب های دندان از آنچه فکر می‌ کنید به شما نزدیک ‌تر است!
  • الو دکتر

    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما