ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر

heart-health-stethoscope-bandage

اگر تمایل دارید از بیماری های قلبی و عوارض ناشی از آن ها در امان بمانید بد نیست به توصیه های ما دقت کنید و مانع افزایش این عارضه در بدنتان شوید کنترل وزن و مصرف چربی های سالم شما را از خطر مشکلات قلبی و عروقی در امان نگه خواهد داشت


طبق مطالعات اخیر بیش از نیمی از بیماری ‌های قلبی قابل پیشگیری بوده و می ‌توان از 90 درصد حمله ‌های قلبی بخصوص در زنان جلوگیری کرد.

بیماری‌ های قلبی در راس علل مرگ هر دو گروه مردان و زنان قرار دارد. اما این واقعیت به معنای آن نیست که شما مجبور به پذیرفتن آن هستید. اگرچه بعضی عوامل خطر مانند سابقه خانوادگی، سن و نژاد را نمی ‌توان تغییر داد اما می ‌توان روش زندگی خود را به گونه ‌ای انتخاب کرد که از این بیماری ‌ها پیشگیری شود. این‌ کار خیلی سخت نیست. فقط کافی است درست و اصولی زندگی کنید. این 6 قدم شما را به زندگی بدون بیماری قلبی نزدیک می‌ کند:

دوری از استرس و خشونت: میلیون ها نفری که روزانه در معرض استرس های مزمن قرار دارند، هنوز نمی دانند که این فرایند یکی از علت های اصلی بیماری های عروق کرونر قلب است. استرس زیاد باعث افزایش کلسترول، فشار خون بالا و … می شود و میزبانی برای برخی از عادات ناسالم زندگی است. استرس سطح فشار خون، ضربان قلب و میزان هورمون استرس یعنی کورتیزول را افزایش می ‌دهد و می ‌تواند برای قلب ما خطرات فراوانی داشته باشد بنابراین بهتر است به‌ طور آگاهانه زمانی را برای استراحت و خاموش کردن وسایل الکترونیکی اختصاص دهید. به ورزش ‌ها و تمریناتی بپردازید که روی تنفس متمرکز می ‌شوند مانند مدیتیشن و تای چی.

اجتناب از سیگار: سیگار کشیدن مسئول یک پنجم مرگ و میرهای ناشی از بیماری های قلبی است. فرایند سیگار منجر به کاهش کلسترول خوب یا اچ دی ال و افزایش فشار خون شده و می توان مسئول ابتلا به مقاومت به انسولین باشد. سندرم متابولیک که مجموعه از مشکلات سلامتی مانند چاقی و دیابت نوع 2 را به همراه دارد، ناشی از استعمال سیگار است.

ورزش و فعالیت بدنی: عدم سوزاندن کالری یعنی ذخیره سازی چربی در بدن و افزایش تری گلیسیرید و ال دی ال. هر دوی این شرایط برای سلامت قلب مضر هستند و به همین دلیل است که انجمن قلب آمریکا توصیه کرده ورزش های هوازی منظم و ورزش های قدرتی روزانه به مدت 20 تا 30 دقیقه برای جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی باید انجام شوند.

حفظ رژیم غذایی سالم: آجیل‌ ها و مغزها منبع غنی‌ از ماده استرول گیاهی هستند که مانع جذب کلسترول در روده ‌ها می‌‌ شوند. پژوهش‌ ها نشان داده است خوردن خوراکی هایی که دارای استرول گیاهی هستند، کلسترول بد را بدون تحت تاثیر قرار دادن کلسترول خوب پایین می ‌آورند. همچنین آنها سرشار از پروتئین و فیبر هستند، بنابراین تنها یک مشت آن شما را سیر کرده و تغذیه ‌ای عالی برای قلب و نیز سایر اعضا فراهم می ‌آورد. علاوه بر این، ثابت شده صبحانه مهم‌ ترین وعده‌ غذایی روز است. مطالعات نشان داده وقتی پروتئین و چربی مورد نیاز روزانه را در وعده صبحانه میل می ‌کنید، انرژی بیشتری دریافت کرده اما کمتر استعداد اضافه وزن پیدا می ‌کنید که اینها از فاکتورهای اساسی در سلامت قلب هستند.

حفظ وزن سالم: مشکلات ناشی از وزن بالا مسئول مرگ 112 هزار نفر در سال و در کشور ایالات متحده است. یکی از این مشکلات مرتبط با وزن بیماری های قلبی است. در واقع اضافه وزن و چاقی می تواند منجر به حمله قلبی شود، فشار خون، تری گلیسیرید و ال دی ال را بالا ببرد و از میزان اچ دی ال بکاهد. این شرایط خطر ابتلا به سرطان و دیابت نوع 2 را نیز افزایش می دهد. حفظ وزن سالم نیازمند مشورت با پزشک یا متخصص تغذیه است.

خواب مناسب: افرادی که کمتر از 7 ساعت خواب شبانه دارند، فشارخون و سطح هورمون کورتیزول بالاتری دارند. این مشکلات باعث می‌ شوند شریان ‌ها به دلیل شکل ‌گیری پلاک آسیب ‌پذیرتر شوند. در حقیقت مطالعات اخیر نشان داده است افرادی که خواب کافی ندارند، دو برابر بیشتر از دیگران در معرض مرگ به واسطه بیماری قلبی هستند. به علاوه چرت نیمروزی یکی از هوشمندانه ‌ترین کارهایی است که می ‌توانید انجام دهید. پژوهشگران دریافته ‌اند مردانی که حداقل 30 دقیقه در طول روز خواب نیمروزی دارند، 30 درصد کمتر از کسانی که این عادت را ندارند مبتلا به نارسایی ‌های قلبی می ‌شوند.

readersdigest

5 1000
ارسال شده در 3 شهریور 1395 توسط با موضوع پزشکی
سیب سرخ

مطالب پیشنهادی

پیشنهاد سردبیر

  • تاثیرات مفید صبحانه بر کاهش وزن
  • روانشناسی در دوره پیش از تاریخ
  • تخت های بیمارستان بیماری را به بیمار بعدی منتقل میکنند
  • هپاتیت! خطری که باید جدی گرفته شود (بخش دوم)
  • 12 رکن اساسی برای آب کردن چربی های اضافه بدن
  • اختلالات روحی در فصول سرد سال
  • مطالبی مهم پیرامون واکسن آنفلوآنزا
  • مضرات و خواص گیاه ناخنک را بشناسیم
  • محبوبترین ها

  • خواص مختلف و بی نظیر گیاه آلوئه ورا
  • معجزه عسل برای درمان زخم های عمیق
  • تاثیر داروهای گیاهی بر سلامتی
  • حفظ سلامت مو هایتان را به روغن کرچک بسپارید
  • آیا روش سنتی برای درمان بی خوابی است؟
  • لیستی از گیاهان دارویی موثر برای تقویت مو
  • رهایی از ترش کردن معده با ترفندی سنتی
  • هر آنچه در مورد طب سوزنی باید بدانید
  • رپورتاژ

  • کلینیک دندانپزشکی و زیبایی دکتر علیرضا نوروزعلی
  • جراحی لیفت ابرو دکتر نداف کرمانی
  • معرفی جدیدترین فناوری جوانسازی صورت
  • دکتر نوروزعلی دندانپزشک زیبایی و ترمیمی
  • دكتر عليرضا فقيهى فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
  • کلینیک صدف
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x