کاهش احتمال چاقی، با این میوه ها

میوه و سبزیجات در کل زیاد کالری ندارند و بودن آن ها در رژیم غذایی به شدت نیاز است. ولی بعضی میوه ها هستند که نه تنها باعث چاقی نمیشوند بلکه از چاقی نیز جلوگیری میکنند. مطالعات نشان می دهد مصرف بیشتر مرکبات نظیر لیمو و پرتقال می تواند به حفظ سلامت و همچنین پیشگیری از تاثیرات مضر ناشی از چاقی کمک کند. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری از این میوه ها در اختیارتان قرار دهیم.

 

مرکبات حاوی مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان های گروه موسوم به فلاوانون ها هستند. زمانیکه انسان ها رژیم غذایی پرچرب مصرف می کنند مقداری چربی در بدن شان تجمع پیدا می کند. سلول های چربی انواع اکسیژن واکنشی بیشتری را تولید می کنند که می تواند در فرایندی موسوم به فشار اکسایشی به سلول ها آسیب برسانند.

این فشار اکسایشی همراه با التهاب موجود در افراد چاق موجب ریسک ابتلا به بیماری قلبی، بیماری کبدی و دیابت می شود.

پائولا فریرا، عضو تیم تحقیق از دانشگاه استادول پالیستا برزیل، در این باره می گوید: «نتایج ما نشان می دهد که در اینده می توانیم از فلاوانون های مرکبات برای پیشگیری یا به تاخیر انداختن بیماری های مزمن ناشی از چاقی در انسان ها استفاده کنیم.»

وی در ادامه عنوان می کند: «در این مطالعه ما شاهد کاهش وزن ناشی از مصرف مرکبات نبودیم.»

به گفته محققان، حتی بدون کاهش وزن، میوه های خانواده مرکبات می توانند با کاهش فشار اکسایشی، آسیب کمتر به کبد و کاهش ریسک های ناشی از سایر بیماری های مرتبط با چاقی، به حفظ سلامت کمک کنند.

منبع: مهر

ارسال شده در 4 شهریور 1395 توسط writer.m با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • کم خوابی و بیقراری از مهمترین نشانه های کودکان بیش فعال است
  • انتظارات فرزندان طلاق
  • ویژگی های یک خانه آرام
  • مضرترین ترکیب‌های غذایی
  • حساسیت غذایی در اطفال از طریق مدارس
  • برای داشتن عمری طولانی، به این توصیه های گوش کنید
  • نکاتی خواندنی برای رنگ کردن موهای فر در منزل
  • سالمندان به سراغ شنا بروند
  • نکات مهم دارویی قبل از حاملگی
  • کاربرد اندازه گیری منیزیم و فسفر
  • راه و روش انتقاد پذیرکردن فرزند
  • اینگونه گوشی بی صدا را بیابید!
  • از فواید جالب و معجزه آسای بادام هندی چه می دانید؟
  • آموزش خود- کنترلی کودکان مبتلا به ADHD
  • بخور نخورهای پیش از غذا
  • محبوبترین ها

  • نظر متخصصین تغذیه درباره روزه داری در تابستان
  • عوامل احساس سرما در بدن
  • جذب بیشتر آهن با ماست
  • مهمترین راه حل لاغر شدن
  • شیوه های ساده برای دریافت چربی‌های مفید
  • صبحانه ای سالم و همه پسند
  • ذرت مکزیکی استفاده نکنید
  • مقوی ترین سالادهای دنیا را با این مواد تهیه کنید
  • نگاهی به میوه ها و سبزیجات مفید برای سلامت چشم
  • مزایای شگفت انگیز ویتامین C
  • نبود موفقیت برای لاغری با این عوامل
  • اطلاعات تغذیه ای برخی از آجیل
  • بدن ما به چه میزان ویتامین‌ و مواد معدنی نیاز دارد؟
  • اگر میخواهید دچار بیماری قلبی نشوید ماهی بخورید
  • منابع مهم برای تامین فیبر
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است