نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین

مشکل دیسک کمر درمان دیسک کمر جراحی دیسک کمر تشخیص دیسک کمر بیماری دیسک کمر

 

عارضه دیسک کمر بیماری دردناکی است که دوره درمانی طولانی مدتی دارد و برای برخی افراد عمل جراحی تجویز می شود کسانی که به این بیماری دچارهستند بهتر است فعالیت ورزشی را ترک نکنند و حتی پس از عمل جراحی برای بهبود و بازگشت به حالت اول بدنشان تمرینات ورزشی را ترک نکنند.

*دکتر محمد ابراهیم طاهریان: با پیشرفت تکنولوژی و نیاز به برگشت سریع تر به کار روزمره شاید نتوان درمان های طولانی مدت را برای بیماران تجویز کرد. خیلی از بیماران به علت خصوصیت شغلی که دارند، نیاز به شروع سریع تر به کار روزمره دارند، لذا این موارد را می توان جزو موارد نسبی در خصوص ضرورت جراحی قرار داد.

امروزه در خصوص بیماری دیسک کمر، مطالب و نکات بسیار زیادی نوشته می شود که هر کدام از مطالب از دیدگاه خاصی به این بیماری نگاه می کند. از نظر علت زمینه ها، علایم، نوع درمان و پیشگیری، مطالب متنوعی نگاشته شده، ولی اگر بخواهیم در یک چهارچوب مشخص بیماری دیسک کمر را بررسی کنیم، باید این را مد نظر قرار دهیم که وقتی تعادل بین نیروهایی که بر ستون فقرات اعمال می شود با توانمندی و مقاومت ساختار اسکلتی عضلانی تطابق نداشته باشد و برایند به سمت نیروهای اعمال شده بر ستون فقرات باشد ، منجر به بیرون زدگی دیسک و نهایتا پارگی آن و شروع علایم خواهد شد.در خصوص ضرورت به عمل جراحی دیسک کمری نیز نظرات مختلفی وجود دارد. با پیشرفت تکنولوژی و نیاز به برگشت سریع تر به کار روزمره شاید نتوان درمان های طولانی مدت را برای بیماران تجویز کرد. خیلی از بیماران به علت خصوصیت شغلی که دارند، نیاز به شروع سریع تر به کار روزمره دارند، لذا این موارد را می توان جزو موارد نسبی در خصوص ضرورت جراحی قرار داد.

1 به پشت بخوابید ، زانوها را خم کرده و کف پاها را روی زمین قر­ار دهید . با منقبض کردن عضلات شکم ، گودی کمرتان را صاف کنید . این وضعیت را نگه دارید ( حداقل تا 10 شماره ) سپس عضلات خود را شل کرده و به وضعیت شروع تمرین بازگردید. تمرین را حداقل برای 3 مرتبه تکرار کنید.

2 به پشت بخوابید، زانوها را خم کرده و کف پاها را روی زمین قرار دهید. بدون انقباض عضلات شکم، کمر خود را به پایین فشار داده و لگن خود را مختصری بالا بیاورید. این وضعیت را نگه دارید (حداقل تا 10 شماره ) سپس عضلات خود را شل کرده و به وضعیت شروع بازگردید. این تمرین را برای 3 مرتبه تکرار کنید .

3 به پشت بخوابید ، زانوها را خم کرده و کف پاها را روی زمین قرار دهید . همزمان هر دو زانو را در دامنه کم به سمت چپ و راست بچرخانید .این تمرین را 30 مرتبه تکرار کنید .

4 به پشت بخوابید، زانوها را خم کرده و کف پاها را روی زمین قرار دهید با دستان خود یک زانو را به طرف قفسه سینه و فقط برای یک ثانیه کشیده، بعد از آن به وضعیت شروع تمرین بازگردید و تمرین را برای پای دیگر تکرار کنید .این تمرین را 20 مرتبه تکرار کنید.

5 در حالت چهار دست و پا قرار گرفته و کف دست‌های خود را روی زمین قرار دهید .عضلات شکم خود را منقبض کرده به داخل ببرید ، در عین حال به پشت خود قوس بدهید . این وضعیت را به مدت 10 شماره نگه داشته و سپس عضلات شکم خود را شل کنید و به وضعیت شروع تمرین بازگردید . این تمرین را برای 3 مرتبه تکرار کنید .

6 در حالت چهار دست و پا قرار گرفته و کف دست‌های خود را بر روی زمین قرار بدهید. ابتدا دست راست خود را تا سطح افق بالا آورده و تا شماره 10 بشمارید . سپس دست راست را پایین آورده و دست چپ را تا سطح افق بالا ببرید و تا 10 شماره نگه دارید . پس از اینکه دست چپ خود را نیز پایین آوردید ، پای راست را از عقب کشیده ، زانو و لگن خود را صاف کرده و تا سطح افق بالا بیاورید و تا شماره 10 نیز بشمارید. پس از پایین آوردن پای راست ، این حرکت را برای پای چپ خود نیز انجام دهید . این تمرین را برای 3 بار تکرار کنید .

7 حالت پیشرفته تر این تمرین به این شکل است که دست و پای مخالف را به طور همزمان تا سطح افق بالا آورده و تا شماره 10 بشمارید .پس از آن، این تمرین را برای دست و پای مخالف دیگر خود نیز انجام دهید . این تمرین برای 3 بار تکرار شود .

8 جهت کشش عضلات پشت ران (یعنی عضلات همسترینگ )که در اغلب موارد به هنگام کمردردهای طولانی مدت دچار سفتی و کوتاهی می شوند ، در حالت ایستاده در مقابل یک سکو قرار گرفته و پای خود را بر روی آن قرار دهید. دست های خود را به نحوی که کشش را فقط در عضلات پشت ران خود احساس کنید، به پنجه پا نزدیک کرده و تا 10بشمارید . سپس به وضعیت شروع تمرین بازگردید . این تمرین را برای 3 مرتبه تکرار کنید .

9 ‌بر روی شکم بخوابید ، دست ها را در کنار بدن قرار دهید و یک متکای نازک در زیر شکم قرار داده تا گودی در حین انجام این ورزش ، به حداقل برسد. اکنون سر و سینه خود را از روی تخت تا سطح افقی بلند کنید. این وضعیت را به مدت 10 شماره نگه دارید ، سپس به وضعیت شروع تمرین بازگشته و تمرین را برای 3 مرتبه تکرارکنید.

10 ‌به پشت بخوابید ، زانوها را خم کرده، کف پاها را روی زمین قرار دهید. دست راست و زانوی چپ خود را به هم برسانید . با دست راست به زانوی چپ خود فشار داده و تا 10 بشمارید .این تمرین را برای اندام های مخالف دیگر خود نیز انجام دهید. این تمرین برای 3 بار تکرار شود .لازم به ذکر است ورزش های فوق در طی روز، سه مرتبه تکرار شده و با توجه به شرایط بهبودی بیمار به تدریج پیشرفت داده می شود .

http://www.salamatnews.com

5 1000
ارسال شده در 19 شهریور 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • داروهاي درمان چاقي براي درمان سرطان نيز موثر است
  • سالاد مرغ کاری با آموزش تصویری
  • از پله ها بالا بروید تا قلب سالمی داشته باشید
  • چگونه می توانید در کارخود موفق بوده و ترفیع بگیرید
  • روشی برای کنترل گسترش بیماری دنگی در انسان
  • شلغم بخارپز را فراموش نکنید
  • توصیه های متخصصین در زمینه استراحت مطلق
  • اطلاعاتی جامع در مورد عکسبرداری از فک
  • محبوبترین ها

  • همه چیز که درباره نگین دندان باید بدانید
  • اصول و نحوه کشیدن دندان عقل
  • با چای سبز دندان هایی سالم داشته باشید
  • التهاب بعد از عصب کشی
  • از پوسیدگی دندانتان پیشگیری کنید
  • تحلیل بافت لثه چیست و چگونه درمان می شود
  • فلوراید از چه طریقی سبب پیشگیری از پوسیدگی های دندانی می شود؟
  • در صورت مسواک نزدن به این بیماری ها مبتلا می شوید
  • رپورتاژ

  • کلینیک فوق تخصصی آندوسکوپی وکولونسکوپی بدون درد
  • مریم جواهریان، متخصص روانشناسی سلامت و استادیار دانشگاه
  • لیزر بهترین روش در مشکلات دندان های مصنوعی و خانم‌های باردار
  • لیفت صورت با نخ
  • دندانپزشکی زیبایی و ایمپلنت
  • ارکید
    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x